1.199 visninger
|
Oprettet:
Valg af foder {{forumTopicSubject}}
Hej KG.
Hvad går i efter når i vælger fodder til jeres misser
er der en eller anden % af noget forskelligt der SKAL være der før i vælger det
og hvad med vitaminer ?
ved godt det er meget individuelt fra person til person .. men kunne være rart at høre jeres tanker om det
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 48 Katte: 4 Emner: 17 Svar: 115
jun 2011
jun 2011
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
alle 14 trives på det, hvilket er det vigtigste.
jo det vigtigste når man skal vælge foder til rovdyret er at se på magnesiumindholden. Især når man har hankat
lige kornfrit,, tjaaa jeg ville nu ikke gøre det. mine dyrlæger fraråder det ligefrem. fordi de ser mange tilfælde af foderallergi efter at ejeren er begyndt på kornfrit. Problemet er at når der ikke er korn i, mangler der stivelse. Så her bruger de så noget andet, og det kan kan gøre mere skade end gavn.
kender desværre også selv katte som har fået det.
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Majskorn
Riskorn
Majs på engelsk er corn.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Normalt vil jeg sige kød, kød og atter kød i fodret, men når du siger din kat har dårlig mave er et skift dømt til at mislykkes, og overgang fra RC til et foder med mere kød og måske uden korn, skal gøres over mindst en månede, og det er når maven altså fungere.
Normalt ville jeg foreslå Iams hairbaal til splatmave, men kun når man kender grunden, eller det ikke har stået på i længere tid.
Så mit forslag er dyrlægen, han kan finde ud af hvad grunden er,,, stres, allergi, parasitter eller andet skal du have udelukket, eller klarlagt, så din kat kan komme til at trives igen.
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 165
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Som Dr. Elisabeth Hodgkins, anerkendt dyrlæge og ekspert i ernæring skriver på sin hjemmeside
The cat’s natural diet is high in protein (about 45-70% dry matter), moderate in fat (about 15-35% dry matter), and very low in carbohydrate (0-5% dry matter). Contrast this with the breakdown of most dry kibble for cats with moderate protein (22-34% dry matter), low fat (10-25% dry matter) and very high carbohydrate from processed cereals (35-50% dry matter). Clearly dry cat foods are entirely upsidedown compared to the natural prey diet of the cat. You cannot put the wrong fuel in any engine, day after day, year after year, without dire consequences.
jun 2011
der er bestilt tid hos dyrelægen så det er der styr på
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
De 2 af dem skal være med meget kød og gerne på de 3 første pladser på listen.
jeg går efter kornfrit på de første 2 slags, men er ikke fanatisk. Den sidste 2 kg´s skifter jeg med, det giver stærke maver
Jeg ved godt det bliver noget dyrt på den måde, men når jeg kun har en der spiser tørfoder, så synes jeg en 10 kg´s pose virker så overvældende - men det kan da godt være det bare er mig
Valg af foder