{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af foder
  • #2   14. apr 2016 Når du skriver kornfrit er det så kun korn, eller undgår du også sådan noget som ris og mejs smiley

• #4   14. apr 2016 Lige nu får mine drenge RC kitten , men den ene på 7 måneder har meget dårlig mave og vi har prøvet en masse andet, men ikke at skifte fodder så jeg går lidt og overvejer at skifte, men ved ikke om jeg skal vente til den mindste (5 måneder) er større eller ? så det er lidt i tænkefasen

• #6   14. apr 2016 Jeg foder med det fordi det er det de er vokset op på og derfor tænkte jeg at det var bedst at holde sig til det den første tid smiley

• #7   14. apr 2016 jeg har brugt rc sterilsed i mange år nu
    alle 14 trives på det, hvilket er det vigtigste.

jo det vigtigste når man skal vælge foder til rovdyret er at se på magnesiumindholden. Især når man har hankat

lige kornfrit,, tjaaa jeg ville nu ikke gøre det. mine dyrlæger fraråder det ligefrem. fordi de ser mange tilfælde af foderallergi efter at ejeren er begyndt på kornfrit. Problemet er at når der ikke er korn i, mangler der stivelse. Så her bruger de så noget andet, og det kan kan gøre mere skade end gavn.
    kender desværre også selv katte som har fået det.

• #8   14. apr 2016 Ris og majs er også korn.
    Majskorn
    Riskorn

Majs på engelsk er corn.

• #9   14. apr 2016 Der skal styr på maven først, før der skiftes foder, og har i ikke været ved dyrlægen, så er det på tide.

Normalt vil jeg sige kød, kød og atter kød i fodret, men når du siger din kat har dårlig mave er et skift dømt til at mislykkes, og overgang fra RC til et foder med mere kød og måske uden korn, skal gøres over mindst en månede, og det er når maven altså fungere.
    Normalt ville jeg foreslå Iams hairbaal til splatmave, men kun når man kender grunden, eller det ikke har stået på i længere tid.

Så mit forslag er dyrlægen, han kan finde ud af hvad grunden er,,, stres, allergi, parasitter eller andet skal du have udelukket, eller klarlagt, så din kat kan komme til at trives igen.

• #11   14. apr 2016 Kornfrit og også fri for ris, kartofler og lignende. Der er ikke meget ved at fodre kornfrit, hvis foderet så bare er fyldt med andre ligegyldige kulhydrater. Masser af kød til rovdyret selvfølgelig.

• #12   15. apr 2016 Kød på førstepladsen, min. 35% protein før jeg bruger det, min. 40% før jeg køber det (Typisk har det jeg køber 47-48% protein i). Min 20% fedt, gerne mere. Kulhydrat er jeg 100 % ligeglad med hvor stammer fra, bare der er så lidt af det som muligt smiley Og så vådfoder (uden sukker eller kulhydrat) dagligt.

Som Dr. Elisabeth Hodgkins, anerkendt dyrlæge og ekspert i ernæring skriver på sin hjemmeside
    The cat’s natural diet is high in protein (about 45-70% dry matter), moderate in fat (about 15-35% dry matter), and very low in carbohydrate (0-5% dry matter). Contrast this with the breakdown of most dry kibble for cats with moderate protein (22-34% dry matter), low fat (10-25% dry matter) and very high carbohydrate from processed cereals (35-50% dry matter). Clearly dry cat foods are entirely upsidedown compared to the natural prey diet of the cat. You cannot put the wrong fuel in any engine, day after day, year after year, without dire consequences.

• #13   15. apr 2016 Takker for svar smiley

der er bestilt tid hos dyrelægen så det er der styr på smiley

• #14   15. apr 2016 Jeg køber gerne 3 slags a 2 kg.
    De 2 af dem skal være med meget kød og gerne på de 3 første pladser på listen.
    jeg går efter kornfrit på de første 2 slags, men er ikke fanatisk. Den sidste 2 kg´s skifter jeg med, det giver stærke maver smiley

Jeg ved godt det bliver noget dyrt på den måde, men når jeg kun har en der spiser tørfoder, så synes jeg en 10 kg´s pose virker så overvældende - men det kan da godt være det bare er mig smiley

Kommentér på:
Valg af foder

Annonce