6.498 visninger
|
Oprettet:
Ragdoll når man arbejder? {{forumTopicSubject}}
Vi er ved at overtage en ragdoll, da vi bl.a. godt kan lide at de er så kælne og hengivne.
Men! Nu har jeg til min store skræk læst i en bog der gennemgår nogle forskellige racer, at ragdolls ikke kan være hjemme om dagen alene uden at lide under det og få adfærdsproblemer.
Derfor vil jeg gerne spørge jer der har ragdolls: Er jeres katte alene hjemme sån en normal arbejdsdag? Og virker det vil at være et problem for dem?
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Men ja de er rigtige kælne
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 24 Svar: 90
Hvis det var en tendens ragdolls havde, burde alle mulige andre katte jo også have den.
Så længe den er aktiveret og godt beskæftiget, så tror jeg ikke det er et problem.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Der havde jeg en lang snak med nogle ejere herinde, og det var klart det indtryk, der blev præsenteret for mig - at Ragdolls sagtens kan alene, og mange opdrættere sælger også disse til at gå som alenekatte. Det er Hellig Birma (som for mange godt kan ligne en ragdoll) der har problemer med at være enekatte.
Jeg ville ikke være bekymret for det, og er enig med Sofie L
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Jeg ville ikke have det godt med det, hvis jeg kun havde en. Men det ville være uanset, hvilken race der er tale om.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 47
de kan godt være alene hjemme. men jeg kan også mærke forskel på når de er 1 eller 2. og 2 er klart bedst. når det er sagt, så skulle et andet dyr, en hamster eller hund fx. også tilfredsstille behovet hos dem, det behøver ikke at være en anden kat.
men jeg kan måske at min han er blevet mere glad efter at han er fået en at dele stuen med
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 214
Planen er at vi engang skal have en kat mere så de to kan have lidt gavn af hinanden, men desværre må vi kun have 1 husdyr der hvor vi bor - og der blir meget striks holdt øje med det!
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
okt 2012
Jeg bliver færdig med studiet her når det er meningen vi skal overtage ham, og så kommer jeg jo til at gå hjemme et stykke tid mens jeg søger job. Så han vil nok vænne sig lidt til jeg er hjemme - selvom planen ikke er at jeg KUN skal rende rundt herhjemme hver dag...
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 47
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 210
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Hun var bare ekstra glad når man kom hjem stod og ventede ved døren når hun kunne høre os på trapperne. så det er lidt noget sludder man skal ikke altid tro på hvad der står diverse steder
okt 2012
Jeg har nu lige færddiglæst en bog om ragdolls som heldigvis ku berolige mig (udover alle jer der har været så søde at kommentere på indlægget) da der stod at den hurtigt lærer ens skema og sagtens kan finde ud af det
Ragdoll når man arbejder?