3.557 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kat LARMER om natten. Kat LARMER om natten.

Min kæreste bliver hver nat vækket af min hunkat Nala, på snart 3 år. Og vi er ved at gå ud af vores gode skind, da vi ikke har en dør vi kan lukke - og egentlig heller ikke har lyst til at lukke dem ude- søger vi hjælp og erfaring.

Min gamle hankat ligger sig med det samme på din pude, og sover natten igennem. Men ikke Nala. Hun laver ulykker om natten - og kun om natten. Der er ingen problemer når vi ikke er hjemme eller andet, det er kun om natten.

De har altid adgang til godt foder, vand og 2 helt rene kattebakker der tømmes hver dag, og vaskes en gang i ugen. Vi aktiverer hende masser, med leg og hygge. Hun har en masse legetøj, som hun både leger med uden os, og med os.

Har I nogle gode råd? Det skal siges, at jeg ikke vågner af det, for det meste. Kun hvis hun er HELT vild smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat LARMER om natten.
  • #1   9. okt 2012 Kan hun gå i snor? Ellers kunne i prøve det. Det elsker min den ene, og han bliver godt træt efter sådan en god gåtur smiley

• #2   9. okt 2012 Kan hun være i løbetid? (er hun ikke steriliseret?)

Efter mange år med løbetider kan de komme nærmest konstant.

• #3   9. okt 2012 Vi jokede faktisk med gå-ture så sent som i morges - så hvis du har erfaring med det virker, kunne det jo være værd at prøve.

Og ja, hun er steriliseret, blev hun så snart hun kunne. Hun er hittekilling, og den dumme cirkel skal stoppes. Så begge mine huskatte er neutraliserede.

Jeg har ladet mig fortælle man kan prøve med baldrian dråber, men det er ikke noget jeg tør uden samråd med en dyrlæge. Nok mest fordi der står på pillerne i hvert fald, at børn under 1 år ikke må få dem.

• #4   9. okt 2012 Måske bedre at finde ud af grunden til at hun larmer, end at medicinere mod det.

Hvis i kan konsekvent "gå tur" med katten hver dag nogenlunde samme tidspunkt så ku det måske være løsningen.
    Men kun hvis i kan være konsekvente. Katte er vanedyr, og hvis i har gået tur med hende i en uge, og efter det ikke har lyst eller får glemt det, SÅ kan hun larme smiley

• #5   9. okt 2012 Ja, jeg vil helst heller ikke give hende noget som helst, og jeg tror bestemt også det går over med alderen. Men det kan vi ikke rigtig vente på, når vi går i skole, og skal tidligt op hver dag smiley

Og ja, jeg kunne godt forestille mig det ville give mere larm, hvis vi stoppede.

Men hvad kan der være af grunde, tror du? smiley

• #6   9. okt 2012 Har hun nogensinde været lukket, eller evt slubbet ud?

• #7   9. okt 2012 Det er sket én gang, men det skete i sidste uge - og problemet har stået på i længere tid end det smiley

• #8   9. okt 2012 Jeg er ked af at skulle sige det, men katte er jo oprindeligt natdyr, så det er sådan set ikke unormal adfærd hun udviser. Men mange katte lærer at sove, når der ejere gør, det gør alle mine desværre heller ikke. Men jeg har lært at sove fra det.Det er kun når der er en af dem der lander i maven på mig at jeg vågner.
    Jeg kan godt se at det er træls, især når man skal tidligt op, men mon ikke din kæreste kan vænne sig til larmen, lige som jeg og andre har gjort.
    Jeg tror ikke det hjælper med en gåtur.

• #10   9. okt 2012 Jeg tror du har ret.

• #11   9. okt 2012 Din kæreste må sove med ørepropper så han ikke hører larmen fra katten, katte er nataktive så intet unormalt, som Marianne også siger er der nogle katte der lærer vores døgnrytme men nogle gør ikke.

• #12   9. okt 2012 Kunne være du så lige skal læse det igennem igen. Jeg har ikke gået tur med sele - vi jokede med det i morges. Og vi bor sammen, ja smiley

Og det kommer heller ikke bag på mig på nogen måde - min anden kat er 12 år, og jeg har haft ham siden jeg reddede ham som hittekilling, da han var 6 uger. Nu kan jeg bare ikke lige HELT huske hvordan han var som ungkat, og han sover også bare nu, når jeg går i seng.

Jeg er godt klar over katte er natdyr - det har vi snakket om. Min kæreste har arbejdet på et dyreinternat i Grækenland, hvor hun har hjulpet hjemløse katte, og ved også en hel del om dem.

Jeg skrev herinde for at få gode råd, og der er allerede en anden der har forslået sammen som du gør, med fast gåtur HVER aften på SAMME tid, (og det siger jo sig selv det ikke kun skal ned til hushjørnet) og det sjove er her, at hun formåede at gøre det i en lidt sødere tone, end den jeg føler jeg får nu smiley

Jeg vil bare hvad der er bedst for mine katte, derfor skriver jeg herinde, fordi jeg ikke lige har den erfaring der skal til med hende her, da jeg aldrig har oplevet dette scenarie før, med min, som sagt, 12 år gamle hankat.

• #13   9. okt 2012 Mit "Jeg tror du har ret" var ikke til dig, men til: Marianne.

• #14   9. okt 2012 Vi har også snakket om ørepropper, og det bliver næste forsøg.

Kommentér på:
Kat LARMER om natten.

Annonce