Kat LARMER om natten. Kat LARMER om natten.
Min kæreste bliver hver nat vækket af min hunkat Nala, på snart 3 år. Og vi er ved at gå ud af vores gode skind, da vi ikke har en dør vi kan lukke - og egentlig heller ikke har lyst til at lukke dem ude- søger vi hjælp og erfaring.
Min gamle hankat ligger sig med det samme på din pude, og sover natten igennem. Men ikke Nala. Hun laver ulykker om natten - og kun om natten. Der er ingen problemer når vi ikke er hjemme eller andet, det er kun om natten.
De har altid adgang til godt foder, vand og 2 helt rene kattebakker der tømmes hver dag, og vaskes en gang i ugen. Vi aktiverer hende masser, med leg og hygge. Hun har en masse legetøj, som hun både leger med uden os, og med os.
Har I nogle gode råd? Det skal siges, at jeg ikke vågner af det, for det meste. Kun hvis hun er HELT vild
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 24 Svar: 90
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Efter mange år med løbetider kan de komme nærmest konstant.
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 93
Og ja, hun er steriliseret, blev hun så snart hun kunne. Hun er hittekilling, og den dumme cirkel skal stoppes. Så begge mine huskatte er neutraliserede.
Jeg har ladet mig fortælle man kan prøve med baldrian dråber, men det er ikke noget jeg tør uden samråd med en dyrlæge. Nok mest fordi der står på pillerne i hvert fald, at børn under 1 år ikke må få dem.
apr 2011
Hvis i kan konsekvent "gå tur" med katten hver dag nogenlunde samme tidspunkt så ku det måske være løsningen.
Men kun hvis i kan være konsekvente. Katte er vanedyr, og hvis i har gået tur med hende i en uge, og efter det ikke har lyst eller får glemt det, SÅ kan hun larme
jul 2007
Og ja, jeg kunne godt forestille mig det ville give mere larm, hvis vi stoppede.
Men hvad kan der være af grunde, tror du?
apr 2011
jul 2007
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Jeg kan godt se at det er træls, især når man skal tidligt op, men mon ikke din kæreste kan vænne sig til larmen, lige som jeg og andre har gjort.
Jeg tror ikke det hjælper med en gåtur.
jul 2007
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jul 2007
Og det kommer heller ikke bag på mig på nogen måde - min anden kat er 12 år, og jeg har haft ham siden jeg reddede ham som hittekilling, da han var 6 uger. Nu kan jeg bare ikke lige HELT huske hvordan han var som ungkat, og han sover også bare nu, når jeg går i seng.
Jeg er godt klar over katte er natdyr - det har vi snakket om. Min kæreste har arbejdet på et dyreinternat i Grækenland, hvor hun har hjulpet hjemløse katte, og ved også en hel del om dem.
Jeg skrev herinde for at få gode råd, og der er allerede en anden der har forslået sammen som du gør, med fast gåtur HVER aften på SAMME tid, (og det siger jo sig selv det ikke kun skal ned til hushjørnet) og det sjove er her, at hun formåede at gøre det i en lidt sødere tone, end den jeg føler jeg får nu
Jeg vil bare hvad der er bedst for mine katte, derfor skriver jeg herinde, fordi jeg ikke lige har den erfaring der skal til med hende her, da jeg aldrig har oplevet dette scenarie før, med min, som sagt, 12 år gamle hankat.
jul 2007
jul 2007
Kat LARMER om natten.