{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.307 visninger | Oprettet:

Håber virkelig ikke jeg har forgiftet min lille dreng :( {{forumTopicSubject}}

en helt igennem vidunderlig dag, forvandlet sig til tåre og frygt for at at miste en af sine elskede dyr... smiley
Jeg kom til at bytte rundt på Balder(hund) og Ozzy's pipetter, Så Ozzy fik bayvantic til hund 25 - 40kg, Hvilket katte IKKE kan tåle... smiley
Jeg Har snakket med dyrlægen og fik besked på at vaske ham så godt jeg kunne, og så holde øje med om han får kramper eller bliver dårlig, vis han gør det SKAL jeg ringe til dyrlægen igen, vis ikke har jeg vært heldig at få det hele væk og alt er godt igen....
Så nu sidder jeg her og kan næsten ikke få øjnene væk fra min lille dreng og ikke aner hvornår jeg kan og må komme til at slappe af igen... smiley
Øv sikke noget møg pis og lort...!!!! smiley
Jeg er så ked af det, håber virkelig ikke jeg har forgiftet min egen lille dreng smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håber virkelig ikke jeg har forgiftet min lille dreng :(
  • #1   28. sep 2012 Føj for dælen smiley jeg håber Ozzy klarer den .
    Alle positive tanker sendt herfra

• #2   28. sep 2012 1000 tak smiley

• #3   28. sep 2012 Det ved jeg faktisk ikke, men han plejer nok at skulle vække mig vis der er noget galt, og jeg vågner lige så snart han siger en lyd der er det mindste anderledes end det plejer at være, så Håber inderligt han laver noget tumult vis han bliver dårlig,..

Jeg har snakket med dyrlægen igen, og han sage at det bedste var vis jeg kunne holde øje med ham det næste døgn, men vis der der overhovedet ikke er noget anderledes ved ham i morgen tidlig, kan jeg godt lukke ham ud...
    (han plejer at ville ud kl 06 vær morgen)

Jeg er også mere rolig nu, og håber på det bedste...

• #4   28. sep 2012 håber alt godt for ozzy.

• #6   28. sep 2012 Håber alt godt for den lille dreng.

• #7   28. sep 2012 Er du alene derhjemme? For ellers kunne i skiftes om at holde øje??

• #8   28. sep 2012 Hvis han bliver dårlig er det bare ikke sikkert at han vil begynde at vælte rundt..
    Så er der nok større risiko for at han vil lægge sig og sygne hen...

Jeg ville brygge en ordentlig spand kaffe eller the eller få fat på noget energi drik og så sørge for at holde mig vågen så længe som overhovedet muligt for at holde øje med om han ændrer adfærd..

Håber på alt det bedste og krydser fingre og tæer smiley

• #9   28. sep 2012 Det er IKKE nok at vaske ham og holde øje.

Forgiftningen viser sig gradvist, starter med sitren og ender i kramper og døden.
    Især killinger er meget udsatte.

Hvis han skal reddes, skal han indlægges <b>omgående</b> og lægges i drop med glucose + få noget muskelafslappende og muligvis også lægges narkose.

Mange katte har desværre mistet livet, fordi der er sat for sent ind.

• #10   28. sep 2012 Håber ikke han tager skade af det, jeg sys også du skal få lavet noget kaffe og holde dig oppe, så længe du kan...Og jeg ville nok også holde ham inde i lidt længere tid

• #11   28. sep 2012 Se denne tråd - Det var med nød og næppe, katten overlevede:
    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/88706-bayvantic_vet___fuck

• #13   29. sep 2012 En kat, der har fået dosis til hund på 25-40 kg,, har ikke mange chancer smiley

• #14   29. sep 2012 Har lige læst det hele og må simpelthen lige spørge hvordan det går med din dreng? smiley

Håber han har klaret natten

• #15   29. sep 2012 smiley

• #16   29. sep 2012 puha. Er også interesseret i at høre status? Har selv oplevet et par katte dø af bayvantic på mit job

• #17   29. sep 2012 God formiddag alle dejlige Katte elskere...

Ozzy har det godt og har ikke vis nogen symptomer på at være forgiftet, har går heldig vis stadig inde..
    Han ville som altid gerne ud kl 06 i morges, det fik han lov til, men jeg gik med ham ud, tror bare han havde brug for lidt frisk luft, efter som han gik med mig ind igen...
    Jeg holder forsat øje, Desværre er jeg alene i huset, så jeg må efterlade ham en halv times sid, for min hund skal jo også ud og luftes, jeg er dg ikke nær så utryg som jeg var i går, efter at have snakke med dyrlægen igen, som faktisk gav mig grøn lys for at lukke ham ud vis det var det han ville...

1000 tak for jeres støtte og opbakning, det betyder meget... smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.464
    #19   29. sep 2012 Jeg håber din dejlige kat er frisk og ikke får nogen eftervirkninger af det stads.:-)

Hvis det var mig ville jeg give min kat loppe-midlet den ene dag og hunden den næste dag, så man ikke tager fejl af pipetterne. Det bliver lidt mere overskueligt for ikke at give den forkerte pipette. smiley Pøj pøj men din kat.

• #21   29. sep 2012 Jeg er meget tak nemlig for jeres hjælp og jeres indlæg, men nu har jeg altså haft den dyrlæge altid, og min mor og mormor har også altid haft dyrlæge der hvor jeg har nu, så stoler på ham og gør som jeg får besked på af ham, jeg forstår godt i er nervøse osv, det er jeg da også selv, men han har det altså stadig helt fint, og spiser, drikke og skider som han skal, så der er ingen grund til at tage ham til dyrlægen, (det er min egen dyrlæge også enig med mig i) smiley

Der gik altså heller ikke andet en 3 min fra jeg kom til at give ham den forkerte pipette til jeg snakket med dyrlægen, så ca 5-7 min har han haft pipetten på sig før jeg vasket ham med vand og sæbe(katte shampoo) det er også derfor dyrlægen han er mere afslappet omkring det...

Jeg har læst alle jeres indlæg, og er utrolig taknemlig over i vil tage jer tid og skrive til mit opslag, jeg skal nok holde jer opdateret de næste par dage, så i også kan følge med i hvordan han har det... smiley

• #22   29. sep 2012 og angående det link der er blevet lagt ind i det her forum er det jo lidt en anden historie efter som der er gået flere timer inden kattene er blevet vasket smiley

Citat Charlotte O:
    "men jeg opdagede først noget var galt 4-5 timer efter de havde fået det"

• #24   29. sep 2012 Felis **Det er stadig for risikabelt , Bayvantic og EXpot skal slet ikke være i et hjem hvor der er katte..fordi det kan være fatalt for katten hvis den bare kommer til at gnide sig op ad hunden der har fået midlerne på sig**

Nemlig. Så hvorfor ikke bare bruge Advantage? Det kan jo bruges på både hunde og katte.

• #25   29. sep 2012 Jeg har købt mine pipetter til både hund og kat hos samme dyrehandel på samme tid, så burde de virkelig have advaret mig.....

Og angående Ozzy, er der stadig ingen tegn på en forgiftning, og det er nu over 24 timer siden han fik den forkerte pipette, så jeg har vist vært rigtig heldig, at få vasket det hele væk hurtig nok...

• #26   29. sep 2012 Uha, jeg håber det lykkedes at få det hele af, inden det havde nogen effekt..
    Som allerede nævnt, ville jeg smide bayvantic ad hel..... til, det bør heller ikke bruges til hund, hvor der er kat i hjemmet..

• #27   29. sep 2012 Ja men helt ærligt stoler jeg mere på min dyrlæge samt alle omkring mig, der har fulgt med det sidse døgn..

det er kun her inde der er panik...

Jeg siger ikke at jeg ikke respektere jer som katte ejere og elskere, for det gør jeg og forstår godt jeres bekymring...
    Ville nok have det på samme måde som jer vis jeg sad bag en skærm og kun havde de oplysninger jeg har skrevet til jer at gå ud fra... så forstår jeg fuld ud...

• #29   30. sep 2012 Jeg er nu enig i at de burde have informeret dig om, at Bayvantic er yderst farligt for katte. Det er standard at spørge om der er kat i hjemme og hvordan hund og kats forhold til hinanden er. Når du samtidig har købt til kat, ved de jo netop at der er kat i hjemmet, så jeg synes de burde have sagt det til dig for en sikkerheds skyld.

OG Simone ved godt at hun har lavet en kæmpe brøler. Jeg ser ingen grund til anklagende og bebrejdende indlæg!

• #30   30. sep 2012 * Felis *'s kommentar rør mig ikke, og gider slet ikke kommentere på den smiley

non***- Mange tak smiley ved at vis jeg ikke tager det rolig, så har jeg en urolig kat og en urolig hund, og det kommer der slet ikke noget godt ud af smiley

Sara R- syntes også det er lidt underligt de ikke sage noget til mig, jeg kender nogen af dem det står nede i den lokale dyrehandel og de kender både Ozzy og min hund Balder (Balder er altid med der ned)... smiley
    men det er jo ikke deres skyld jeg levede en STOR brøler.. smiley

Men jeg har lært af det her, og har aldrig vært så sur på mig selv før, Jeg har vært utrolig heldig, og det er jeg virkelig taknemlig for...

Må alle de stakkels katte der er gået hænd og døde af Bayvantic hvile i fred, smiley
    R.I.P smiley

• #31   30. sep 2012 Simone Felis kommentar burde røre dig, for hun har har fuldkommen ret i det hun skriver og hun skriver kun i bekymring for din kat nøjagtig ligesom andre gør, og det er frustrerende du ikke tager advarslerne alvorligt, Og at dyrlægen tager så let på faren ved bayvanticforgiftningen er virkelig amatøragtigt

Sara Det er langtfra alle der ved Bayvantic er farligt for katte, jeg har derimod fortalt det til apoteker, dyrehandler og land og fritid bl.a, så nej den info kan du ikke være sikker på at få af ekspedienterne

• #32   30. sep 2012 " Det er langtfra alle der ved Bayvantic er farligt for katte"

Om ikke andet, så står det på pakningen.
    Det er ikke kun Bayvantic, men også Expot, der er farligt.

• #33   30. sep 2012 Jeg tager det også alvorlig, men når jeg nu siger han ikke fejler noget så fejler han ikke noget.. jeg gider ikke diskutere det her, jeg VED GODT DET ER FARLIGT FOR KATTE!!!!! ellers havde jeg ikke ringet til dyrlægen....
    Og igen
    "Jeg siger ikke at jeg ikke respektere jer som katte ejere og elskere, for det gør jeg og forstår godt jeres bekymring...
    Ville nok have det på samme måde som jer vis jeg sad bag en skærm og kun havde de oplysninger jeg har skrevet til jer at gå ud fra... så forstår jeg fuld ud... "
    men Ozzy gar det godt og jeg har det godt, det vil jeg ikke have ødelagt af negative indlæg.....
    * Felis * kommentar får mig til at miste alt respekt, det lyder næsten som om hun er sur over jeg har vært "svinagtigt heldigt".... men sådan er det...

Tak til alle der har støttet mig og Ozzy igennem det her, jeg er sikker på jeres tanker og håb har hjulpet os godt på vej... mange 1000 tak smiley

• #35   30. sep 2012 Mange tak non*** smiley
    Ja Ozzy har det helt fint, Han har lige leget lidt med min store Hund (36kg) og nu ligger de og putter sammen oppe i min seng smiley
    Alt er som det plejer at være, så vi har en skøn Søndag sammen smiley

• #36   30. sep 2012 Stemnings billede :I smiley

profilbillede
  • #37   30. sep 2012 Hvis du ikke kan tage at folk siger deres mening, så er du sgu noget vattet..
    Ja undskyld mig, men det synes jeg virkelig...

Skal jeg så også en tur på filter for den kommentar? smiley

• #38   30. sep 2012 S H - jeg er heller ikke så gammel smiley Men forstår det nu godt første gang smiley

• #39   30. sep 2012 Lotte & Rødderne - nej ikke så vidt jeg ved smiley
    men jeg kan ikke se hvad din kommentar har med dette forum at gøre ? smiley

• #40   30. sep 2012 Du godeste

• #41   30. sep 2012 **men jeg kan ikke se hvad din kommentar har med dette forum at gøre ? smiley **

Tja, alle har jo ret til at komme med deres mening i et åbent forum..

• #42   30. sep 2012 non***
    Ja det er dejligt smiley
    Jeg var faktisk forbi Pet World i Silkeborg i dag, jeg har en bekendt der arbejder der inde, og hendes svar var " jeg sagde jo han nok skulle klare den" så tror desværre ikke de tager det så seriøst smiley
    og endnu engang tak smiley

• #43   30. sep 2012 Hvilken hård tone ?
    Det er da nærmere fordi simone ikke kan tåle at høre sandheden fordi hun er blevet dårlig rådet af sin dyrlæge

• #44   30. sep 2012 Og synes da virkelig det er skræmmende at butikken ikke tager det seriøst

• #45   30. sep 2012 Lotte & Rødderne - Ja selvfølgelig, men jeg kan bare ikke se nogen mening med det du skriver, det virker mest som om du bare gerne vil have en diskussion op og køre.. Men det er jeg ikke interesseret i smiley

• #46   30. sep 2012 Jeg er såmænd ikke interesseret i at starte en diskussion...
    Men hvis jeg har en mening om noget, har jeg ikke i sinde at holde den for mig selv...

Sådan er jeg bare, og kan folk ikke tage det, kan de jo bare ignorere mig smiley

• #47   30. sep 2012 Non det var sådan set dig selv der skrev hård tone, og så spørger jeg bare hvilken hård tone ?

• #48   30. sep 2012 Laila *DK SilkyLove -så kom hun smiley - Jeg kan skam godt tåle at høre sandheden, men der er forskellige måder at sige den på, jeg syntes * Felis * virker meget hård og bebrejdende, og det bryder jeg mig ikke om... men ønsker ikke at diskutere det mere, da * Felis * ikke er en del at forumet mere, så syntes ikke det er retfærdigt...

Hvad angår din anden kommentar : "Og synes da virkelig det er skræmmende at butikken ikke tager det seriøst "
    Er jeg helt enig ....

• #50   30. sep 2012 Så er * Felis * taget af filter listen og har mulighed for at forsvare sig selv....
    MEN det ændre ikke på at jeg stadig ikke ønsker at diskutere...

hvad angår dette citat:Men hvis jeg har en mening om noget, har jeg ikke i sinde at holde den for mig selv...
    Sådan er jeg bare, og kan folk ikke tage det, kan de jo bare ignorere mig...

Vil jeg lige sige at jeg selv har sagt sådan utrolig mange gange (før hænd) og kender mange det har eller har haft samme holdning, og min erfaring siger, at man ikke kommer særlig langt med sådan en holdning, i den her verden, "desværre" hvor ville det være skønt vis alle vær ærlige og sagde deres mening (på en pæn måde) men sådan hænger det bare desværre ikke sammen...
    Vil ikke starte en diskuton om det, du kan vælge at ignorer det eller tage det til dig og tænke over det, det er selvfølgeli op til dig smiley

• #51   30. sep 2012 Jeg kan ikke bare lige ændre på den jeg er..
    Men jeg tænker selvfølgelig altid over hvordan jeg formulerer mine svar smiley

• #52   30. sep 2012 Lotte - nej selvfølgelig kan du ikke det, siger jeg bestemt heller ikke du skal smiley

Heidi - der er ikke andre der er kommet på filterlisten og regner ikke med jeg skal slette tråden smiley

Christina - jeg har ikke sagt at der var nogen der var Barnlig smiley
    Og jo jeg kan da godt læse, men det var en tanke torsk der bare ikke må ske som desværre skete, og jeg har kun lært af det... Men vil sige jeg syntes din kommentar er lidt flabet, og ikke særlig venligsindet...

• #53   30. sep 2012 Christina's indlæg blev vist slettet igen... smiley

• #54   30. sep 2012 Hmm, ja, jeg skulle lige til at sige det samme, Simone..
    Hun fortrød måske igen smiley

• #55   30. sep 2012 Ja muligvis smiley

• #57   30. sep 2012 Jeg tror helt bestemt det var en trøstende bemærkning smiley

Kommentér på:
Håber virkelig ikke jeg har forgiftet min lille dreng :(

Annonce