Konstant sulten! {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Et mindre problem: Jeg har - som I kan se - en dejlig siameserhan. Denne race er som nogle måske ved kendt for at "snakke" en hel del...det er som regel charmerende og hyggelig, især fordi han også er så social og menneskesøgende. MEN det er bare SÅ irriterende, når han render rundt og vil have mad hele tiden. Indtil for 1½-2 uger siden fik han Precept Feline Growth Formula. Dette indeholder en del kalorier, men desværre synes jeg ikke, han optog særlig meget af det, idet han havde afføring hele tre gange om dagen (så meget skal der bare ikke komme ud, når der kun kommer 60 gram ind om dagen). Desuden tiggede han hele tiden mad - dvs. næsten hele tiden: Han kunne f.eks. være sulten bare 2 timer efter sidste måltid.
Nu er vi gået over til Royal Canine Siamese, og effekten er tydelig: Toulouse går kun på toilettet én gang om dagen, og han tisser heller ikke nær så meget mere. Men han klager stadig over, at han ikke får mad nok. Det er ikke et spørgsmål om jeg tolker hans mijaven rigtigt - der er ingen tvivl om, at det er mad, han vil have. Tit mjaver han også om opmærksomhed, men dette er anderledes.
Min kæreste havde fået at vide, at det er helt normalt, at de nærmest er umættelige, så længe de er killinger - især hankatte - men jeg har aldrig før haft samme problem med mine andre katte. Toulouse spiser al sin mad med det samme - de andre katte kunne få en portion til at holde helt til næste måltid.
Lidt hjælp, tak!
Med venlig hilsen,
Sanne
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 16
Jeg har overvejet at prøve at give ham hele dagens ration på én gang, men jeg er ret sikker på, at han ville spise det hele i løbet af kort tid. Han ville i hvert fald ikke kunne administrere det, hvis han fik lov at spise al den mad, han ville.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Har I overvejet at supplere tørfoderet med råt kød? Kødstykker af enten oksekød eller fjerkræ (kylling, kalkun, kyllingehjerter/-lever/-kråser) eller svine-/kalvehjerte eller daggamle kyllinger tager lidt længere tid at spise - mere beskæftigelse;-) - og mætter på en anden måde end tørfoder.
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 16
Tak for alle svarene.
Tina & britta: Jeg tror, jeg vil tage skridtet og give ham mad ad libitum et par dage, så må vi se, om han kan administrere det.
Dkkorat: Toulouse får med jævne mellemrum råt oksefars, tun i vand og kogt kylling + hvad der ellers lige er, men han klager stadig. Den anden dag fik han 50 g oksefars, men ville selvfølelig have mere. Han er ikke ude, så det kan ikke være orm.
Sanne
Konstant sulten!