{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.844 visninger | Oprettet:

min kat virker sulten konstant..? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen.
jeg har en hankat på 9 måneder han er steriliserede og får Royal Canin derefter. han miaver konstant og stiller sig ud til skabet hvor posen med mad er. i forvejen kan han ikke styre sin mad selv, så jeg giver ham ca 4-5 gange mad om dagen. men det virker stadig ik som nok. syrlægen siger jeg skal veje maden af og det gør jeg så. men igen han miaver konstant, lige meget om ham lige hat tømt sin madskål eller hvad. han har fået piller for orm, hvis der nu skulle være noget der. ved i hvad jeg kan gøre, eller hvad der kan være galt..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat virker sulten konstant..?
  • #2   25. feb 2012 hvad for noget foder er så godt til ham...?

• #3   25. feb 2012 man tror jo på det ens dyrlæge siger

• #6   25. feb 2012 okay tusinde tak..! jeg må ud og finde noget nyt foder til ham..! smiley

• #7   25. feb 2012 Vi vejede også foder af til vores kat i starten og han var også konstant sulten. Ny fylder vi bare skåle til kattene og så styrer de det selv og de overspiser ikke. nu er der ingen problemer.

• #8   25. feb 2012 så er det nok fordi det ikke mætter min Buster nok. for han tager på, men tømmer skål efter skål hvis han kan komme til det.

• #9   25. feb 2012 skal jeg så helt holde mig fra mad til steriliserede katte

• #11   25. feb 2012 Hvis han ikke får vådfoder i forvejen, kan det være en god ide at indføre i kosten (i så fald husk langsom tilvænning aht. maven).
    Forslag: vådfoder 3 gange dagligt, og fri adgang til tørfoder.

(der har været mange tråde om foder - søg evt i forum)

• #12   25. feb 2012 Jeg er helt enig med de andre. Find noget foder med et større indhold af kød smiley Jeg kan selv anbefale Acana. Mine katte er vilde med det, og de ser så godt ud.
    Derudover får de Lux vådfoder 2 gange dagligt + lidt råt kød indimellem, men det er begrænset hvad de gider spise af det.

• tania h
    tania h Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 99
    #13   25. feb 2012 Lige et lille spørgsmål.. Hvis han er 9 mdr så skal han vel egentlig stadig ha killingefoder selvom han er neutraliseret??? Herhjemme bruger vi Royal canin kitten som de har adgang til døgnet rundt og så får de animonda carny kitten og det trives de fint på(-:

• #14   25. feb 2012 Altså min kasteret hankat Miv får både kød, Royal canin osv og han er også hele tiden sulten.. Han har nul mæthed.. Og jeg har givet ham mange type foder og inte hjalp..
    Lige nu får han også til kasteret + kød og det er fordi han lider af overvægt, så har ham på kur hele tiden..

• #15   26. feb 2012 Hvor mærkeligt det end lyder, så kan en smelder tyk kate godt være underernæret (fejlernæret), hvis dens foder ikke dækker dens næringsbehov.

Katten ved det instinktivt og æder derfor mere, end den egentlig bør og kan, for at få nok af de næringsstoffer, den er i underskud med.

Så bliver dens mave vant til at være propfyldt for at opnå mæthedsfølelse, og dette skal man huske på, når man så skifter over til et mere lødigt foder, for i starten vil den stadig grovæde, men dette fortager sig gradvist.

Mine (og andres) katte, der altid har fri adgang til et lødigt tørfoder, spiser faktisk kun få gram ad gangen mange gange i løbet af et døgn.

• #16   26. feb 2012 Acana, Orijen osv. er til alle livets faser dvs. også til killinger.

Mine katte er 8-9 mdr og de fodres med Acana.

• #17   26. feb 2012 tusinde tusinde tak for alle svar.. det har virkelig været en stor hjælp. jeg skal ud idag og købe noget ordentligt foder til ham. jeg har det virkelig dårligt med at jeg har sultet ham, uden at vide det.
    (han får i forvejen vådkost..!)
    så tusinde tak..! smiley

• #18   26. feb 2012 Jeg synes ikke, du skal have det dårligt over det. Du har givet ham foderet i bedste overbevisning. Du skulle have dårlig samvittighed, hvis du bare lod det stå til, men det gør du jo ikke smiley

Til en anden gang kan jeg anbefale dig at købe foder på zooplus.de eller zooplus.co.uk smiley De har billige priser.

• #20   26. feb 2012 JEG tror på, at de store mærker IAMS, Eukanuba, Hills og RC ikke er hønsefoder. Jeg tror til gengæld heller ikke på at Neutred fra dyrlægen er bedre end det fra dyrhandleren.
    Giv den én af de store mærker. Der er ligeså mange holdningerr til korrekt fodring som der er mærker. Vådkost af god kvalitet ved siden af er også ok, så dækker du væskebehovet.

• #21   26. feb 2012 Sunhine får altså også Royal Canin Steriliseret .
    Og hun bliver da ikke ved med at spise? hun har en mætheds fornemmelse.
    Hun spiser en smule af gangen, og får indimellem noget vådfoder smiley

Hønsemad? aarrrhj det det nu til kat, ellers så ville det ikke stå der på smiley
    (det virker på mig lidt som om, at os som giver dem noget andet,RC ikke er rigtige og ordentlige katteejere, sorry)

Men så længe, du har fundet en løsning, så der super.

• #22   26. feb 2012 Jeg vil også anbefale et foder med højt kød (altså protein) indhold i. Jeg tror ikke at sådan noget med RC eller Hills er direkte skadelige overhovedet, men jeg har meget bedre samvittighed med at fodre mine katte med det der ligger dem mest naturligt og mætter dem hurtigere. smiley Bruger Orijen og køber fra Zooplus.de eller zooplus.co.uk (billigere end fra den danske).

En 9 måneder gammel kat kan sagtens få alm "voksen" mad.. Den skal nok vokse - dont worry.

• #24   26. feb 2012 Okay smiley

Så misforstod jeg bare hvad der blevet skrevet.. Undskyld Lotte smiley

Min dyrlæge sagde også at Sunshine skulle have kastrat foder, så det er det hun får lige nu smiley

(er lige løbet tør, så har været nødttil at købe noget kitekat til hende, selvom jeg helst ikke vil blive ved med at skifte foder til hende)

Dog mener jeg ikke at det RC mine svigerforældre bestiller til hende, er til kastrater, men mere almindeligt foder smiley de ville komme og aflevere 13 kg , her i midten af marts. derfor har jeg ikke købt nyt RC til hende smiley

• #26   27. feb 2012 Så har jeg fået bestilt acana til min lille Buster. Håber virkelig han bliver mæt af det. har haft givet ham noget mere vådkost end normalt her de sidste par dage. Det virker til at mætte ham lidt mere. så nu håber jeg på det bedste.. smiley

• #27   27. feb 2012 Karina: Husk langsomt at skifte over til det nye foder smiley

Kommentér på:
min kat virker sulten konstant..?

Annonce