{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.969 visninger | Oprettet:

Forladt killing. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er her til aften blevet ringet op af noget fam. De har i 5 timer observeret en lille bitte killing som har skreget og skreget. De mener den er Max 3 uger. De har de sidste par dage set en voksen kat rende frem og tilbage og tænker det er Mormis. Men hvorfor forlader hun så denne ene killing ?
Jeg har bedt dem sætte noget torskerogn med kaffefløde ned til den ( var lige det de havde hjemme). Med lidt hjælp fik de noget i den og den var skrupsulten. Resten har de ladet stå for at lokke Mormis derhen, men det kan jo også lokke ræve osv til. Hmm ikke nemt at gøre det hele godt. Men nu til det vigtigste. Hvad nu hvis den stadig er der i morgen ? Må jeg så søge en amme herinde? Jeg er ikke selv int. I at tage den hjem, da jeg er bange for evt. Smitte til mine egne katte. og familien som har henvendt sig til mig har ikke en dyt forstand på katte.
Jeg gider ingen mudderkast, men prøver at søge råd til hvad jeg kan gøre for den lille mis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forladt killing.
  • #1   23. sep 2012 Ja men 5 timer er vel lang tid at forlade den eller ? Jeg har ikke udekatte, så jeg ved ikke hvor længe det er normalt de kan værre væk fra deres killinger.

  • #2   23. sep 2012 5 timer er lang tid, men der kan være forskellige årsager til hun ikke er kommet endnu, hvis mormis ikke har været forbi i løbet af natten, og det er altså vigtigt at være 100% sikker at hun ikke har været der, så kontakt internater og / eller hittekilling for at finde en amme..

  • #3   23. sep 2012 Det er jo svært at se om hun har været der, men går udfra hvis killingen er skrub sulten har den jo ikke fået mælk ved hende . Jeg tager derud og kikker på den i morgen, hvis altså den stadig er der , så kan jeg også lige selv ca. vurdere hvor gammel den er. Familien ville have taget den ind med det samme,men måtte så forklare at tog de den ind , skulle den have flaske hver 3. Time , også om natten ??og så kunne de ikke bare sætte den ud igen.

  • #4   24. sep 2012 En killing, hvis mor er på jagt, ved instinktivt, at den skal forholde sig roligt og stille, til hun kommer tilbage, så hvis den har skreget i fem timer, har dens mor sikkert været væk i mere end fem timer.

    Det er i hvert fald godt, I har givet den mad og også sat mad til dens mor.

    Jeg håber, killingen ligger i læ, for der er udsigt til både kraftig regn og blæst, og det klarer den ikke en hel nat uden sin mor.

    PS: Husk lige, at man ikke må fodre en nedkølet killing, før den har fået normal kropstemperatur. Den må godt få varmt sukkervand, så den bliver varmet op indefra.


  • #6   24. sep 2012 Den ligger i læ under en trillebøre i noget halm. Den piver kun lidt, så måske den er ved at opgive. Har lige modtaget et billede og skyder den kun til at være to uger. Jeg har lige lavet et par flasker til den, så jeg kører ud og giver den noget, missebanden jeg tror du er inde på noget af det rigtige, jeg tror også hun har glemt den sidste.
    Moren har ikke været endnu for maden er ikke rørt


  • #7   24. sep 2012 Den ligger i læ under en trillebøre i noget halm. Den piver kun lidt, så måske den er ved at opgive. Har lige modtaget et billede og skyder den kun til at være to uger. Jeg har lige lavet et par flasker til den, så jeg kører ud og giver den noget, missebanden jeg tror du er inde på noget af det rigtige, jeg tror også hun har glemt den sidste.
    Moren har ikke været endnu for maden er ikke rørt


  • #8   24. sep 2012 Når maden ikke er rørt har den helt sikkert ikke været der. Skynd dig at kontakte nogle internater eller hittekatte .... smiley dejligt at nogle vil hjælpe små killinger..

  • #9   24. sep 2012 Åh stakkels killing smiley

  • #10   24. sep 2012 Jeg hentede den meget kolde killing. Den har nu fået varmen langt om længe og har lige spist 7 ml. Den er livet meget op og er næsten ikke til at holde. Tror han er en rigtig lille fighter. Hittekilling kunne godt modtage den, men der ville den blive flasket op, men jeg ser helst den kommer til en missemor. Og ja så bryder jeg nok nogle regler med at smide den til amme , men enten det eller også ville den blive aflivet.

  • #12   24. sep 2012 Det er en nødsituation og så handler man derefter.
    Godt gået Linda smiley


  • #13   24. sep 2012 Tak for jeres søde ord. Jeg har fundet en amme (i samme by som jeg bor ??) som har 2 killinger på 14 dage så det er jo bare perfekt. Skal aflevere ham her ved 19 tiden, så kryds lige fingre for at Mormis accepterer ham. ??

  • #15   24. sep 2012 Krydser fingre sammen med dig smiley

  • #16   24. sep 2012 Det var med lidt sommerfugle i maven jeg trådte ind af døren. Den lille fyr skreg helt vildt, så Mormis kom os i møde. Jeg satte transportkassen ned på gulvet så hun kunne snuse til ham. Hun knurrede lidt af ham og gik så tilbage til hendes killinger. Jeg lagde ham ned til hende og det accepterede hun, men han rodede rundt og kunne ikke rigtig finde en pat. Jeg nægtede at give op, så jeg prøvede at hjælpe ham og vupti så fik jeg ham knappet på. Det var så skønt at se ham ligge der og spise og ælte mod mormis's mave. Er så glad for det hele endte godt for den lille fyr.

  • #17   24. sep 2012 En solstrålehistorie, der varmer på en kold og blæsende efterårsaften.

  • #18   24. sep 2012 Hvor er det dejligt! Det varmer virkelig med en happy ending.

  • #19   24. sep 2012 Ja det er happy ending. Jeg er også glad for jeg fik fat en mor så hurtig og ikke mindst glad for jeg får min nattesøvn. ??

  • #20   24. sep 2012 Dejlig historie smiley

  • #21   24. sep 2012 Heidi, hvis dens mor var kommet tilbage, ville maden være spist og killingen ville ikke være så nedkølet.

  • #23   25. sep 2012 Heidi , jeg tænkte det samme og min plan igår morges var også bare at give den noget erstatning og så køre igen, men da den var så nedkølet og med det møgvejr havde den ikke overlevet 2timer mere udenfor. Det tog 5 timer før han var godt varm. Snakkede med dem , den var ude hos igår og de fortalte at der bliver skudt meget i skoven ude ved dem, måske moren er blevet skudt ??????

Kommentér på:
Forladt killing.

Annonce