2.177 visninger
|
Oprettet:
Hjælp tisser alle vegne. {{forumTopicSubject}}
Kære kg har brug for gode råd.
Har lige fået min kattekilling for ca 2 uger siden, har aldrig haft en kat der tissede alle vegne men det gør hun, vi tømmer kattebakken hver dag og sætter hende på den flere gange om dagen, og hun bruger den også, men hun bruger også hele lejligheden som toilet, er ved at blive sindsyg, der hvor de kom fra var de alene længe af gangen og tissede på gulvet og i kattebakken men den blev måske os tømt to gange om ugen.
Jeg troede at med ren bakke hver dag ville det stoppe men nej.
Så har brug for jeres hjælp, for med 3 børn holder det ikke og vil jo nødig af med hende
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 21
Ja vi har en stor han kat men han tisser ikke inden for.
Undskyld vidste jeg ikke
feb 2012
Men tænker os når vores anden kat bruger bakke og hun går altid med ham ja så tænkte jeg det nok ville vise hende det var der.
Men hun bruger jo Bakken dagligt, og hun tisser kun alle vegne hun laver ikke stort.
Hva med gå væk kat der hvor hun tisser kunne det ikke hjælpe hende. ?
Vil jo nødig af med hende, men det går jo bare ikke så vil have det fikset
feb 2012
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 28 Katte: 29 Emner: 12 Svar: 89
Hun skal starte helt forfra med at lære bakken at kende. Det betyder at hun kun skal være på et lille område, f.eks et værelse, så hun kan nå at komme på bakken, det kan hun ikke altid i den alder hun har nu... og hun bliver så nød til at "gøre det" hvor hun er. - Hjælp hende så med at forstå hvad bakken skal bruges til... Ros hende når hun gør det rigtige... og sker der uheld alligevel i starten, så siger du ikke noget.
Den med at moderen ikke vil vide af dem når de er 9 uger... det er en helt normal adfærd i det at opdrage killingerne... og en måde at gøre dem uafhængige på. Så jo, moderen gider dem godt!
Og ja, husk så til en anden gang en sigende overskrift
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 28 Katte: 29 Emner: 12 Svar: 89
feb 2012
feb 2012
Har netop nu sat en ekstra kattebakke frem og så må den have mindre plads som zalina skriver vil prøve det hele så den blir renlig og kan blive og hun er jo stadig kun 11 uger så må bare være tålmodig og se de næste måneder an
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Nok om det.
Solveig H's råd omkring mindre plads og flere bakker, er umiddelbart også mit råd. Og så krydser jeg fingre for, at katten ikke får adfærdsproblemer senere hen.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Men nok om det. Killingen duftmarkerer, for at få jeres hjem til at lugte så meget af den selv, som muligt. Det er meget typisk for en utryg kat/killing. For at få den renlig, et langt træk op ad bakke, skal du begrænse den omgivelser til et enkelt rum, med flere bakker, akkurat som Solveig allerede har beskrevet.
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Ved ikke om det er tidligt... men de er alle renlige nu... Men det er så også fordi jeg allerhelst vil kunne afleverer mine killinger til deres nye hjem, hvor jeg ved at de er renlige... naturligvis er det ingen sikkerhed for at det vil fortsætte i deres nye hjem.. Hos mig bor de på et stort værelse, som er lavet så det KUN er deres.. Vi har sat tv og radio op, så de vender sig til forskellige lyde og der er sat låge i ud fra værelset, så de kan følge med i hvad der forgår i huset...
Vores hunde bliver så lukket ind til dem en gang imellem, så de stille og roligt bliver vant til det hele, inden de kommer ud i resten af huset på et senere tidspunkt..
Så måske det kunne hjælpe jer, at give den mindre plads, som også en anden skriver, så den lære det man kattebakken på en god måde... Jo ikke sjovt for den at den er en "belastning".... Håber det kan hjælpe jer..
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Men der er så fordi jeg ikke bryder mig om bakterier Så værelset bliver rengjort hveranden dag, tørret støv af, støvsuget og vasket gulv.. Der udover vasker jeg tæpper og de måtter de har på værelset 1 til 2 gang om ugen..
Det er noget af et arbejde, men det har jeg det bedst med... Også for at begrænse evt. sygdom og lopper osv. Mødrene er altid blevet dryppet regelmessigt, men der kan sagtens smutte en loppe med ind alligevel, og den vil helt sikkert nyde en flok killinger som ikke er behandlet..
Også derfor jeg tjekker dem hverdag... For mig er det bare vigtigt at de vokser op i et rent miljø, hvor både vi og kattene kan holde ud at være
feb 2012
til alle jer andre tak for rådende
efter den anden bakke er kommet op har jeg ikke oplevet tisseri nogen steder, hun tisser i den ene og laver i den anden har jeg lagt mærke til håber det fortsætter sådan
og ja jeg ved der kan komme andre problemer men det tager vi til den tid, for nu er hun en alm kattekilling i den rigtige retning, glad kælen, legesyg, og altid på dupperne.
hun elsker at tilbringe tid med mono, som er blevet meget moden rolig og afbalanceret efter hun er kommet ind.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Det skyldes simpelthen, at katten kan gå hen og få adfærdsproblemer, som alligevel ender i en aflivning. Og det er gentagende gange sket på dette forum, at der er én, der tager en alt for ung killing ind (på trods af konkret lovgivning herom), og så kommer problemerne listende: Først pisser den overalt, så bliver den truende og så bliver den helt umulig og kradser/bider eller ikke er helt til at "stole" på. Been there, seen that. Got the T-shirt.
Så spørgsmålet er om katten/killingen i det hele taget er rask. Fysisk, måske. Men hvad med psykisk. Problemet er så nemt at afhjælpe: Lad killingen blive hos sin mor - uanset hvilke latterlige undskyldninger, sælger har. Men OK, jeg køber så også mine katte/killingere efter, at de er 12 uger, hvor de har haft en god, social opvækst hos en opdrætter, der er forpligtet til at følge loven.
Uanset hvordan du vender og drejer den, har både DU og "SÆLGER" ikke overholdt loven.
feb 2012
Jeg kender godt loven omkring dette men i og med jeg ikke har købt katten har jeg intet ulovligt gjort som er imod loven, det er ho ikke ulovligt at tage en hjemløs kat hjem hvilket var blevet tilfældet og derefter aflivning.
Syns det ufatteligt så hurtige folk herinde og på hg er med at snakke ned til folk og være så kloge.
Mit spørgsmål var bare hvad jeg kunne gøre da jeg aldrig har haft kat der tissede ude, bad ikke om en moralprædiken.
Men tak til jer der svarede på spørgsmålet.
Ziggi har ikke tisset i 2 1/2 døgn nu uden for kattebakken så det er skønt håber det fortsætter sådan (:
Begge kattebakker bliver flittigt brugt og har skiftet kattegrus til noget meget dyre
Og jah her lugter på ingen måde af kat mere.
God dag til alle (:
Hjælp tisser alle vegne.