{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Han og hunkat {{forumTopicSubject}}

hej

jeg har brug for et råd om mine to katte som nogle af jer ved sikkert at jeg har to katte. den ene er med killinger og den anden er jo så en hankat.

mini er med killinger og så vil jeg høre hvornår jeg skal skele dem af ? da hun skal føde ca. 20 august da jeg har hørt at hankatten måske tager livet af killingerne

mvh sonja f

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han og hunkat
  • #1   29. jul 2012 Det er i naturen det sker. Jeg har ihvertfald indtil nu ALDRIG oplevet at en af mine hankatte nakker killingerne. Det smarteste var at hunkatten har et roligt sted at føde (på et værelse og gerne et mørkt sted - i en kasse f.eks), hvor hun kan finde tryghed og ro, og ellers lade dem gå sammen de andre steder.

Noget andet er, at din hankat - hvis han altså er fertil - kan parre din hunkat ret kort tid efter fødslen, hvilket resulterer i flere killinger, og en mormis der er fuldstændig udsultet af et kuld i maven og et kuld ved siden af. Jeg ville HELT klart anbefale at få ham kastreret nu, da der kan gå op til 6 uger hvor han stadig fungerer.

• #2   29. jul 2012 jeg skiller altid mine missemodre fra resten af flokkenen lille uge for de skal nedkomme og lader det være alene de første 3-4 uger da hun passer på sine killinger og godt kan finde på at angribe de andre katte... så for ikk at stresse nogen af dem og missemor har ro til at passe sine babyer er de adskilt og kommer i stuen når de er store nok til at komme i kravlegård..... smiley

• #3   29. jul 2012 mange tak for de svar jeg har fået og jeg vil tænke over at kastreret hankatten inden for en ugetid men ville det ikke også være en god ide at gøre missemor staril i steden for

• #4   29. jul 2012 Det vil være en idé at få begge neutraliseret, hvis de ikke skal bruges i avl. En løbetid for en hunkat kan være ret ødelæggende for hende. Hun kan gå fra maden, tabe sig, blive frustreret over gentagne løbetider... Ja forestil dig en kat, der er konstant premenstruel. Der er SÅ meget mere ro på både hanner og hunner, når de ikke har formeringen at spekulerer på.

• #5   29. jul 2012 Vil sige som anne få hannen meutraliseret for din hunkat kan du først få neutraliseret når killingerne vent fra hende eller når de er flyttet også kan hun nå at blive parret igen....

• #6   29. jul 2012 oki men begge mine katte kommer ikke ud men jeg tænker nu mest på at hun ikke skal have flere killinger hvis hun klare dem her fint

• #7   29. jul 2012 nej men det ødelægger hende at forblive fetil.... smiley

• #8   29. jul 2012 Hvis hun ikke skal ha' flere killinger, ser jeg bestemt ingen fornuftig grund til at holde katten fertil. Det kan kun ødelægge mere end det kan gavne - og p-piller er bestemt ikke det fedeste at gi' sin kat, da det kan give kræft. MIN holdning er: Skal katten ikke bruges i avl, er det bare med at få den snippet. Man får nemlig ikke mere harmonisk kat end en kat, der ikke skal tænke på at reproducere sig selv.

• #9   29. jul 2012 100% enig med de to andre...
    Der er ingen grund til IKKE at få dem begge fixet..

• #10   30. jul 2012 hvis alt går som det skal hun kun have det hold killinger her

Kommentér på:
Han og hunkat

Annonce