998 visninger
|
Oprettet:
Han el. hunkat? {{forumTopicSubject}}
Jeg er i den heldige situation, at min kæreste og jeg snart skal have en lille ny i familien - i form af en missekat:) Jeg har researchet en del mht race og køn osv., og vil derfor også gerne spørge jer herinde, om i mener der er en stor forskel i at anskaffe sig en han såvel som hunkat? Nogle siger, at hannerne er mere rolige og omvendt.
Vi ønsker en rigtig kælekat, der vil få tonsvis af kærlighed og skal kunne llide dette:)
Håber i kan hjælpe os lidt med, om vi skal have en han eller hunkat.
Mvh N
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Har i fundet frem til hvilken race i skal have så?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvis I ønsker en rigtig kælepotte, så vælg - hvis I kun vil have én kat - en voksen kat, som I kan vurdere temperamentet på (se fx www.vildkat.dk ). Hvis I ønsker killinger så vælg to - gerne kuldsøskende - der har haft en kærlig opvækst hvor de har været meget i hænder.
Hvis katten skal være indekat, så vælg endelig en, der er vant til at være indekat, og som trives med det.
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
dec 2006
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 196
okt 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 196
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
SÅ kan ikek sige hvem der er mest rolig, da hunnen er 13-14 uger når hun kommer vil hun selvfølgelig være en del mere aktiv end min 3 år gamle (og dovne) han kat Men regner med at hun med tiden får fræst sin killinge energi af, og bliver en dejlig rolig mis
dec 2006
Vi er mange, der har andre erfaringer, og jeg snakker selvfølgelig om neutraliserede katte
Især når det gælder indekatte holder din påstand ikke helt vand. Som så mange andre har jeg selv et par kastrerede huskattebrødre, og de hader altså ikke at bo sammen. (Hvis de var fertile var historien nok en anden ... )
Der er ganske vist mange katte, der har nok i sig selv, og hvis man kun vil have én inde-kat, så mener jeg, det bedste er at vælge en af disse - altså en voksen kat, man på forhånd ved trives godt alene. Det kan man ikke vide med killinger. Med alene-indekillinger kan man risikere at de kommer til at kede sig så meget, at de får adfærdsproblemer (der har været mange tråde her på KG med eksempler på det).
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 81
Besøg den flere gange inden I beslutter jer, så I er sikre på jeres valg.. Nogle racer er mere aktive end andre, så det er også noget I bør tage med i jeres overvejelser..
Held og lykke
Han el. hunkat?