5.238 visninger
|
Oprettet:
God Sphynx opdrætter {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg overvejer at anskaffe en Sphynx men har hørt om en rigtigt skod opdrættere af racen som jeg dog ikke har navn på. For at undgå at rende ind i hende spørger jeg her.
Er der nogen som kender nogle anbefales værdige opdrættere på sjælland?
Jeg vil gerne i kontakt med nogle stykker og måske besøge dem, så jeg bedre kan vurdere forskelle.
Min kommende kat skal være en neutraliceret hun kat. Da det ikke skal være en avls kat. Avl er ikke noget for mig.
Killingen skal være vant til hunde da jeg har en lille hårløs dreng.
På forhånd tusinde tak.
nov 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Alt det med klub og tavle ved jeg nu godt. Min hund har i DKK så jeg har været ..næsten.. den samme tur igennem før 8-) Gik ud fra det er med katte som med hunde. Tavlen følger dyret. Siger sælger han ikke har den endnu og vil sende osv. så må jeg jo gå hjem uden kat.
Jeg har ikke travlt. Hvis jeg beslutter mig for en Sphynx i stedet for en hund mere så skal det være fra det helt rigtige sted *smiler*
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
Kim som hun hedder har både hund og barn, så kattene er ikke bange for noget og det er skønne katte hun opdrætter og de er over det hele Man kan altid ringe til Kim hvis man har brug for råd (det har jeg gjort da min sphynx fik en hudafskrabning) og jeg synes bare at du skal ligge et besøg forbi hende hvis du skal ud og kigge på killinger.
jun 2009
jun 2009
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
http://www.killingelisten.dk/viskuld/liste/visopd.php?ems=sph&race=sphynx&hvad=sphynx
http://www.rexsphynxklubben.dk/viewpage.php?page_id=9
Mine råd vil derfor være, at sikre at katten faktisk har en stamtavle (f.eks fra FIFe eller TICA), at der forefindes en kontrakt på katten (som bliver underskrevet og FORSTÅET både af køber og sælger), at opdrætter
går op i sundhed + temperament fremfor udseende og, at kattene (både voksne og killinger) bor i et miljø, der er optimalt. Både killing og killingens hjem skal give en god mavefornemmelse.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
God Sphynx opdrætter