Sphynx spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen og tak fordi jeg måtte være med i gruppen.
Jeg har fået den her helt igennem fantastiske Sphynx killing som jeg er så forelsket i og føler at jeg har fået fra en god opdrætter
Hun har været super til at svare på mine spørgsmål både før og efter købet, men pga sprogbarrieren så er der nogle spørgsmål der ligesom er "lost in translation."
Så jeg har lidt spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med
- Min killing får små røde søvn/render under øjnene. Har set flere af KGs Sphynx også har det, så går ud fra at det er normalt. Men hvorfor får de det og er der noget jeg kan gøre for at undgå for meget af det og hvad er det bedste til at vaske det væk?
Han er blevet badet og jeg vasker ham i ansigtet hver dag, men det kommer hurtigt igen.
- Han piver meget. Altså miauer hver gang jeg er ude af syne. Jeg ved ikke om det er fordi han snakker med mig eller om han faktisk vil noget. Er det en race der taler meget normalt? Havde nemlig læst før at de ikke gjorde. Har aldrig hørt en kat "tale" så meget som han gør.
- Går jeres katte med tøj indendørs? Min hårløse hund gør ikke, men ved jo ikke om det er gældende for de hårløse katte også.
- Hvad alder får man dem kastreret?
På forhånd tak for jeres hjælp
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
Må lige tale med min dyrlæge og høre hvad de siger.
Kan ikke skrue voldsomt op for varmen, så kan min pelset hund ikke holde ud at være her. Men har lagt 2 senge op af radiatoren i stuen og lavet en hule med tæpper i hans kradsetræ. Må lige finde sådan en radiator seng til ham også
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
en sphynx snakker fanden et øre af.
jeg har det ikke specielt varmt og ingen af mine har tøj på indendøre.
kig evt forbi facebookgruppen http://www.facebook.com/groups/445395588857334/?bookmark_t=group
okt 2011
Rart at vide at de taler meget og det ikke bare er min der er utilfreds
Vil huske at nævne det med ketamin til dyrlægen. De har også kastreret min hårløse hund og var søde til at holde ham varm
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
okt 2011
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Ang. søvn ved øjnene:
Det er vist meget normalt. Herhjemme har vi også "problemet", men det er heldigvis nemt at fjerne. Katte med pels får det jo også.
Ang. snakkeri:
Helt normalt - især når Sphynxen er en meget social race. Jeg taler dagligt med Nokki, og mon ikke at min nabo tænker sit, hvis han kan høre det.
Ang. tøj:
Umiddelbart nej, men hvis hun fryser, har jeg en lille trøje, jeg har købt i Hittekatstanden hos Brita. Den er bare perfekt, og så ligner det heller ikke dukketøj, men en praktisk frakke.
Ang. neutralisering;
Så hurtigt som muligt - og gerne inden han begynder at strinte. Christina har linket til at Sphynxen ikke tåler ketamin og at de skal holdes varme. Jeg bruger Bygholm i Horsens til Nokki - de har erfaring med Sphynx og så har de sådan en speciel varmedims.
Nu bor du jo i Aalborg, og jeg forventer ikke at du tager turen til Horsens, men jeg kender andre Aalborgensere, der bruger Pia Bisgaard med stor tilfredshed. Hun er også meget lydhør, dvs. at hun lytter til ejeren, hvilket jo er en vigtig ting, når man kommer med en race, der har specielle behov.
okt 2011
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Om hun har været eller er på Aalborg Dyrehospital ved jeg ikke.
okt 2011
Vil prøve at tage kontakt til hende.
Sphynx spørgsmål
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside