21. feb 2010 Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 107
Sphynx - Bedrager?? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vi vælger at lave et opslag herinde, for at høre om der er andre der er stødt på denne mand, om nogle ved hvorvidt han er opdrætter eller bedrager (som lover folk en sphynx, mod betaligt før den bliver sendt, og katten kommer aldrig??) og samtidig for at advarer, da vi ikke mener at denne mand er opdrætter af sphynxen
Vi søgte på Sphynx killinger og denne kom op flere gange, og vi skrev for at høre om personen ville sende lidt billeder og info om de sphynx killinger der var, og om vi kunne se en hjemmeside.. Annoncen viste intet om at personen ikke boede i DK.
Han mailede og sendte billeder og spurgte ind til os, vi svarede på nogle spørgsmål, og denne mail fik vi efterfølgende (Det skal lige siges at vi IKKE har sagt ja til at købe en sphynx eller andet, vi har KUN spurgt efter billeder og info via annoncen)
God dag alle KG brugere
Hej Camilla & Family,
tak for at komme tilbage, jeg er glad for dit svar, fordi din familie lyder som en god familie til dette Kitten, vil jeg være glad for at give Killinger ud til dig, jeg har vedhæftet et billede af Ridley den mandlige og Annie den kvindelige Kitten, Killingen vil gøre en dejlig følgesvend til din familie alle mine killinger er TICA registreret og er up to date på alle skud, og da jeg har besluttet mig for at lade din familie har Kitten, jeg håber bare du er glade for at drage omsorg for dette Kitten.our vigtigste udtalelse for at give killingerne ud er, fordi vi bare har vores nyfødte, min kone bare fødte en twin dreng og pige, vi bare ønsker at give al vores opmærksomhed mod babyer og sørg for de har en god familie og miljø. så holde Killinger nu vil være lidt stress for os og vi begge arbejder et andet skift. Vi er beliggende i Richmond VA jeg virkelig undskylde, at vi ikke kan komme til at se dig, før sælge Killinger til din familie, og vi ville have været meget glad, hvis du kan komme til at se killingerne, men vores placering er en lang vej for dig at rejse da vi ikke er i samme tilstand. så vi kan kun sørge for en pet-shipping-service til levering og levere Kitten til din adressebog direkte, da det er bare den bedste måde at sende de Killinger til dig, og jeg kender Kitten vil være fint, når transporteres af skibsfart service, så du behøver ikke at bekymre sig, da jeg vil sende Kitten i rejsebranchen kasse, og hvis dette er fint med dig så vil jeg brug for dig til at kontakte mig al din fulde leveringsadresse og tal, så jeg kan hjælpe med at sørge for, at rutefart til at sende Kitten til dit hjem i morgen, hvis okay af dig.
dette er oplysningerne er anmodet om nedenfor:
Fuld Navne --------------
Hjemmeadresse -----------
By / stat ---------------
Postnummer -----------------
Mobilnummer -----------
Husnummer ------------
Nærmeste lufthavn -----------
Så snart jeg har detaljerne, vil jeg begynde at behandle nogle af de dokumenter og genstande, der kommer sammen med det Kitten. Jeg vil få al den ordning gøres i morgen i morgen .. du bliver nødt til at betale kun $ 355 og der vil blive udbetalt direkte til rutefart at give dem mulighed for at booke en flybillet reservation til Killinger og nogle relevante transport papirer skal være proces for at undgå pet kontrol. Også jeg vil sende alle de dokumenter Killinger til shipping service, så du vil give direktivet om hvordan du vil foretage betalingen. $ 355, som du vil betale, er for Killinger herunder shipping gebyr. Her er nogle elementer og dokumenter den Killinger vil komme sammen med ...
TICA registrering papir
Sundhedscertifikat
Vaccine rekord
Ejerskab papir
Crate, spille legetøj, tæpper og fodring skåle.
Med venlig hilsen.
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 107
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Det er da en auto-oversættelse af værste kvalitet.
Selvfølgelig er det en svindler.
Hvor har du fundet annoncen, dba, G&G, eller ?
feb 2010
Jo, vi vidste heller INTET om at det ikke var dansk, før personen mailede, da der ikke står noget om det i annoncen. Vi søgte bare på Sphynx killinger, og så kom hans op nogle forskellige steder. Vi ville ALDRIG betale uden at have set katten og mødt opdrætteren mm. så jo, dansk opdræt foretrækker vi.
Men vi ville da lige gøre KG's brugere opmærksomme, hvis nu han er en fusker, man høre jo desværre om folk der hopper i med begge ben, og må være en virkelig ærgelig følelse.
feb 2008
feb 2010
Som skrevet her et utal af gange vidste vi intet om at det IKKE var en dansker, da der intet stod om det i annoncen, så rolig nu :). Dette er for at advare, og høre hvad I syntes.
Vi har intet sted skrevet at vi vil købe sphynx af ham. Denne mail vi har kopieret ind, er en han har sendt ud fra vores hjemmeside mm.
Vi køber kun/har kun købt katte i DK, og det har vi i sinde at blive ved med.
Vi søgte på sphynx og annoncen kom frem, vi husker faktisk ikke hvor, men skal da prøve at finde den igen :).
feb 2010
Ja, vi kender et par opdrættere af sphynxen, men da vi ikke vidste at han ikke var fra dk, trykkede vi kontakt opretteren af annoncen hvor vi kom ind på en standart mail, hvor vi kort skrev om vi kunne se lidt billeder og evt en hjemmeside :). (Det er jo rart at kende forskellige gode steder, når man en dag skal på udkig efter en skøn Sphynx)
Vi står ikke og skal købe Sphynx nu og her, men vi er faldet pladask for racen, så en dag skal vi da have en
feb 2010
Ja det er der nemlig, og vi vidste også med det samme at der var noget galt :).
Ægte eller ej, vi vil ihvertfald intet risikere :), Ja det er der nemlig, og derfor ville vi da lige slå den op herinde
feb 2010
Vi har ikke prøvet, da vi ret hurtigt slog tanken væk om at kigge efter killing hos ham, det er jo hverken i Dk, eller noget, og han svarede aldrig på om der var en hjemmeside.. .
feb 2010
Ja vi tænkte også med det samme at det hele bare var oversat
Annoncen er fra: Gratis annoncer:
Yndig Sphynx killinger
Se alle annoncer Terry
City: Århus
Yndig Sphynx killinger
Vi har mandlige og kvindelige Sphynx killinger til rådighed. Killinger er vaccineret, chippet og meget venlige. De spænder fra 5 til 6 uger gamle. De er klar til at deres nye hjem med det samme. Kontakt for mere information og billeder, hvis interesseret.
Pris: Pris:
Kontakt:
Terry
Send en e-mail
feb 2008
feb 2010
Ja, man må håbe at folk ikke hopper i, og hvis han er ægte opdrætter, at nogle sætter en stopper for ham.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
I hvert fald var det også 5-6 ugers og klar til salg nu. Og det må man jo slet ikke i DK.
feb 2008
og tror han var fra frankrig i sidste uge.
send mig en pb med hans kontakt oplysninger så skal jeg gi det videre til mine tica forbindelser.
feb 2008
feb 2010
Hvilke oplysninger ønsker du ?
Kan lige kigge hans lange mails igennem, har ihvertfald en mail på ham.
feb 2008
feb 2010
Har lige set at de har rigitg mange annoncer de to, hvor de bla. kommer fra:
Terry: København, Århus, Odense, Helsingør, Esbjerg
Monica: Århus, Odense, Aalborg, Silkeborg, Horsens
Forskelligt fra annonce til annonce ..
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Så håbet er bare at folk tænker sig godt om og ikke køber nogen dyr uden at hente dem selv *S*
feb 2010
Lige vores ord. det er så godt at der er nogle som prøver at komme de annoncer til livs!! Og ja vi håber også at folk tænker en ekstra gang, men desværre falder nogle jo i .
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
feb 2010
feb 2008
for alle danske sphynxejere.
http://www.facebook.com/groups/445395588857334/?bookmark_t=group
feb 2010
Vi har et opdræt, og har fælles katte, skulle vi så hver især oprette en profil med præcis de samme katte? Det er jo ikke sådan at vi kommentere forskelligt med forskellige meninger i samme debat, vi sidder faktisk sammen og kigger, skriver og laver indlæg?
Hvad er det for en smålig ting at gå op i ? Jeg kunne forstå hvis vi sad og modsagde hinanden i en debat så folk blev forvirrede, og kan helt ærligt ikke se hvad den kommentar vedkommer denne tråd.
Vi har haft profil sammen altid, og det har aldrig været et problem. Den ene part i et forhold syntes det er spændende og laver en profil, men her er vi altså to som begge går meget op i katte og har fælles opdræt, derfor er vi her på siden sammen med vores fælles katte.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Mht profilen og antal brugere, så er det nu altså det, der er reglerne:
"Oprettelse af brugerkonti
Alle, der jævnligt færdes på Bazooms hjemmesider, skal have deres egen brugerkonto. Det er ikke tilladt at have flere brugerkonti ad gangen eller at dele en profil mellem flere personer.
Brugerprofiler der er oprettet med henblik på eller anvendes til misbrug kan uden varsel lukkes af Bazoom.
Såfremt du får mistanke om, at en brugerkonto er falsk eller anvendes til misbrug, kontakt da venligst en hjælpeadministrator eller Bazooms support på support@bazoom.dk."
feb 2010
tak for det
Vi har selv lige haft fat i en adminstrator for at høre hvad vi gør, og det er også helt iorden at det er således, men at oprette to profiler med helt ens katte og oplysninger .......? Lidt for meget syntes vi.
Det er rettet til nyt navn, men vi var da bare ærlige om hvem vi var, ingen kan jo kontrollere om andre end os, har lavet en profil sammen, hvis de bare bruger ét navn. Men navnet er ændret, så er det jo fint
feb 2010
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
IN/I.N. = in topic
feb 2010
Sphynx - Bedrager??