3.108 visninger
|
Oprettet:
Dk Ricka - British Shorthair & Hellig Birma
21. feb 2010 Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 107
21. feb 2010 Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 107
British shorthair hvilke farver kan vi parre med ?? {{forumTopicSubject}}
Britisk shorthair.
Vi har en lille dejlige avls pige : British shorthair.
Hun har farven Sort Silver Tabby.
Er der nogle herinde som ved hvilke farver vi kan parre hende med ??
Vi skal til at starte opdræt og sætte os ind i det hele.
Vi glæder os sindsygt meget !
På forhånd tak
/ Camilla & Rikke
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Jeg synes I skal begynde med at skaffe jer en mentor, som kan guide jer.
Derefter skal i anskaffe jer viden....læs bøger, deltag i seminarer osv.
Gå på udstilling, der kan i lære meget om jeres race og skaffe en masse kontakter
Held og lykke
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 107
Vi har sat os rigtig meget ind i alle tingene, vi var som sagt bare lidt i tvivl ang. farve parring.
Vi skal tiludstilling på søndag hvor vi nok får en masse info :), - Vi glæder os ihvertfald ..
feb 2010
Vi har erfaret at vi hellere vil bruge lidt mere erfarne opdrættere, da vi føler at det giver os bedre viden.
Vi mener også hun er shaded, men opdrætterne insistere på at hun er tabby, og siger at vi så må betale os fra at få hende farvebedømt, så skal de nok ændre stamtavlen hvis vi har ret.
feb 2010
De vil kun betale stambogen.
feb 2010
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
Kig på min Dustin,han er silver spotted,så kan i se forskellen
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
feb 2010
Vi har skrevet lidt frem og tilbage med Gitte.
Daisy's opdrættere siger at Daisy's far er rød, og hvis det er rigtigt, kan han ikke være Daisy's far, da hendes farve så skulle være sort silver tortie hvilket er umulig at lave med en sort silver shaded mor og en rød silver spotted tabby far.
Tror det var sådan det var ..
Vi er rimelig frustreret lige nu, for hvem er så vores lille piges far..
Vi skal have fat i en mentor her fra Sjælland, som kan hjælpe os med præcis vores farve og alt det kaos her ..
God aften ..
maj 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 25 Svar: 164
Det er så mig der er opdrætter af Daisy.
Som jeg har sagt til camilla og rikke, betaler jeg gerne hvis jeg har taget fejl af farven og får den ændret, pt. har jeg sendt farve spørgsmålet videre til en der er meget skrap i genetik, så det fås nok ikke bedre.
Det er rigtigt at da vi købte giller stod han anført i stamtavlen som creme makrel tabby, hvilket vi stillede spørgsmål til og derfor spurgte herinde og fik afvide af hanne at han var rød, vi tog ham til farvebedømmelse for at være helt sikker og genetisk er han rød silver spotted tabby og hvad man kan se er han rød tabby, så han er anført som hans genetiske farve - vi kunne selv bestemme da sommerne havde skrevet begge dele på farve bedømmelsen men vi valge selvfølgelig den genetiske da han jo bliver brugt til avl, men ja vi kan jo så få bøvl til udstillinger.
Daisy er genetisk sort silver tortie tabby- men det kan man ikke se, så udaf til er hun sort silver tabby- ?`(tager jeg fejl betaler jeg selvfølgelig og får ændret stamtavlen til det korrekte, som også skrevet til camilla og rikke flere gange)
Giller er 100000 % far til hende, der foreligger dna test på dette som jeg gerne deler med jer alle som stiller spørgsmål ved dette fader skab som jeg kan se der åbenbart er nogen der gør.
DeeDeee, daisy's kuld søster er sort silver tortie tabby, genetisk og hvad man kan se.
maj 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 25 Svar: 164
og som gitte skriver er vores hjemmeside ikke frisk opdateret.
feb 2010
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
www.felisdanica.dk har en mentor ordning, som jeg vil anbefale jer at tilmelde jer. Det er kun erfarne opdrættere der er mentorer der. Man får en tilknyttet som er indenfor ens race, og så en derfor så vidt er i ens lokal område :o)
jun 2006
Og ja, hvis faderen er rød, så er katten med sikkerhed tortie.. Kan man ikke se det, så må katten reg. med både genotype og fænotype, når den skal bruges til avl og udstilling. Ellers så får man et problemer når katten IKKE står som tortie, og der stå pludselig ligger røde eller tortie killinger i kuldet efter katten..
jun 2006
British shorthair hvilke farver kan vi parre med ??