{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.108 visninger | Oprettet:

British shorthair hvilke farver kan vi parre med ?? {{forumTopicSubject}}

Britisk shorthair.

Vi har en lille dejlige avls pige : British shorthair.
Hun har farven Sort Silver Tabby.

Er der nogle herinde som ved hvilke farver vi kan parre hende med ??

Vi skal til at starte opdræt og sætte os ind i det hele.
Vi glæder os sindsygt meget !

På forhånd tak

/ Camilla & Rikke

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  British shorthair hvilke farver kan vi parre med ??
  • #1   29. nov 2011 Hejsa
    Jeg synes I skal begynde med at skaffe jer en mentor, som kan guide jer.
    Derefter skal i anskaffe jer viden....læs bøger, deltag i seminarer osv.
    Gå på udstilling, der kan i lære meget om jeres race og skaffe en masse kontakter

Held og lykke

• #4   29. nov 2011 Tak for de hurtige svar, hvordan finder vi os helt præcis en mentor ?

Vi har sat os rigtig meget ind i alle tingene, vi var som sagt bare lidt i tvivl ang. farve parring.
    Vi skal tiludstilling på søndag hvor vi nok får en masse info :), - Vi glæder os ihvertfald smiley ..

• #6   29. nov 2011 Hej igen ..

Vi har erfaret at vi hellere vil bruge lidt mere erfarne opdrættere, da vi føler at det giver os bedre viden.

Vi mener også hun er shaded, men opdrætterne insistere på at hun er tabby, og siger at vi så må betale os fra at få hende farvebedømt, så skal de nok ændre stamtavlen hvis vi har ret.

• #8   29. nov 2011 Ja, men de mener at hun er tabby og det er de 100 % sikre på, så det er vores valg at farve bedømme hende og betale mener de desværre, .
    De vil kun betale stambogen.

• #11   29. nov 2011 Ja , det er ihvertfald en rigtig trist start på vores opdræt, en rigtig øv oplevelse smiley

• #12   30. nov 2011 Daisy er som andre har nævnt silver shaded - og en rigtig yndig en af slagsen smiley
    Kig på min Dustin,han er silver spotted,så kan i se forskellen smiley

• #13   30. nov 2011 Forresten,er der ikke noget med at man kan farveændre katten uden at få den farvebedømt,bare det sker inden den er 10 mdr. gammel ??

• #14   30. nov 2011 Hej Hanne N..

Vi har skrevet lidt frem og tilbage med Gitte.
    Daisy's opdrættere siger at Daisy's far er rød, og hvis det er rigtigt, kan han ikke være Daisy's far, da hendes farve så skulle være sort silver tortie hvilket er umulig at lave med en sort silver shaded mor og en rød silver spotted tabby far.

Tror det var sådan det var ..
    Vi er rimelig frustreret lige nu, for hvem er så vores lille piges far..
    Vi skal have fat i en mentor her fra Sjælland, som kan hjælpe os med præcis vores farve og alt det kaos her ..

God aften ..

• #15   30. nov 2011 Godmorgen til alle.
    Det er så mig der er opdrætter af Daisy.
    Som jeg har sagt til camilla og rikke, betaler jeg gerne hvis jeg har taget fejl af farven og får den ændret, pt. har jeg sendt farve spørgsmålet videre til en der er meget skrap i genetik, så det fås nok ikke bedre.

Det er rigtigt at da vi købte giller stod han anført i stamtavlen som creme makrel tabby, hvilket vi stillede spørgsmål til og derfor spurgte herinde og fik afvide af hanne at han var rød, vi tog ham til farvebedømmelse for at være helt sikker og genetisk er han rød silver spotted tabby og hvad man kan se er han rød tabby, så han er anført som hans genetiske farve - vi kunne selv bestemme da sommerne havde skrevet begge dele på farve bedømmelsen men vi valge selvfølgelig den genetiske da han jo bliver brugt til avl, men ja vi kan jo så få bøvl til udstillinger.

Daisy er genetisk sort silver tortie tabby- men det kan man ikke se, så udaf til er hun sort silver tabby- ?`(tager jeg fejl betaler jeg selvfølgelig og får ændret stamtavlen til det korrekte, som også skrevet til camilla og rikke flere gange)
    Giller er 100000 % far til hende, der foreligger dna test på dette som jeg gerne deler med jer alle som stiller spørgsmål ved dette fader skab som jeg kan se der åbenbart er nogen der gør.
    DeeDeee, daisy's kuld søster er sort silver tortie tabby, genetisk og hvad man kan se.

• #16   30. nov 2011 * gitte og ikke hanne, hehe fik da vist byttede om på nogle navne.

og som gitte skriver er vores hjemmeside ikke frisk opdateret.

• #18   30. nov 2011 Tak for henvendelserne alle. Det startede bare som et lille spørgsmål om hvem vi kan bruge til avl . Vi er også super glade for lille daisy og ville ikke hænge nogen ud , for vi har intet ondt at sige om dem tværtimod. smiley . Så vi lukker den vist her og ser hvad fremtiden bringer .. smiley

• #20   30. nov 2011 Jeg vil helt klart anbefale at få en mentor. Især hvis i vil starte ud uden de store "fejl". Gå ind på jers hovedklub, der burde ligge et link til mentorordningen.

• #22   30. nov 2011 Kig på Athea under min profil, hun er en sort sølv blotched tabby :o) Og det er sådan de skal se ud..

www.felisdanica.dk har en mentor ordning, som jeg vil anbefale jer at tilmelde jer. Det er kun erfarne opdrættere der er mentorer der. Man får en tilknyttet som er indenfor ens race, og så en derfor så vidt er i ens lokal område :o)

• #23   30. nov 2011 Kamilla P - det er jo ikke at udstille opdrætter, når man ikke aner hvem vedkommende er ud fra tråden...

Og ja, hvis faderen er rød, så er katten med sikkerhed tortie.. Kan man ikke se det, så må katten reg. med både genotype og fænotype, når den skal bruges til avl og udstilling. Ellers så får man et problemer når katten IKKE står som tortie, og der stå pludselig ligger røde eller tortie killinger i kuldet efter katten..

• #24   30. nov 2011 Camilla og Rikke - Husk at tage stamtavlen med der på udstillingen, den kan være relevant at have i forhold til hvordan den skal reg. når den nu ikke er det samme fænotypisk og genotypisk :o)

Kommentér på:
British shorthair hvilke farver kan vi parre med ??

Annonce