1.571 visninger
|
Oprettet:
Racekatte/Priser {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Har lige et lille spørgsmål som jeg har tænkt lidt over.
Lige som hunde tager man en hvalp's pris eller den første hvalp som betaling til dem der har hanhunden.
Men hvordan foregår det egentligt med racekatte??
Er det det samme som med hunde eller er det helt anderledes??
I må meget gerne skrive hvad i tager for det/skal give for det og hvilken race i har..
Mvh Carina..
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Det er forskelligt hvad man giver for en parring af andens hankat. Nogen gange tager man en killingepris, eller bytte med en fin killing i kuldet. Nogen tager et parringsgebyr, og så en pris pr. levedygtig killing. På den måde, bliver det billigere hvis man f.eks. kun får en killing.
Jeg låner som hovedregel ikke min hankat ud, men HVIS jeg skulle gøre det, ville jeg tage omkring 1300,- i parringsgebyr og så 700,- pr. levedygtig killing.
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 34 Svar: 173
Men ja du er meget inde på det jeg gerne ville vide mht. katte, parring og killinger..
Men det må jo være forskelligt fra race til race??
Jeg skal f.eks hente mine 3 smukke Cornish Rex piger imorgen (de har alle tavle) og hvis jeg nu valgte at ville avle på dem en dag, så kunne det jo være meget rart at vide hvad det evt. ville løbe op i..
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Det lyder hyggeligt, har oplyst opdrætteren omkring det at få killinger på dem i fremtiden? Det er vigtigt at opdrætteren ved hvad ens killinger bliver solgt til. Og de skal også alle have åben stamtavle, før det kan lade sig gøre.
Men det er noget du skal undersøge hos de enkelte opdrættere. Nogle opdrættere er jo heller ikke interesseret i at låne sine hankatte ud. Så hvis man vil have killinger, skal man have fået nogle kontakter, og lavet nogle aftaler, og her kan man jo så altid spørge om prisen på netop den hankat man er interesseret i at låne.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jun 2008
jan 2006
Følger: 52 Følgere: 56 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 436
for en parring tager jeg 1500 for selve parringen og 500 per killing op til 3500 i alt....
jan 2006
Følger: 52 Følgere: 56 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 436
jun 2008
Men kunne også være spændende at hører med min egen race.. Hehe
jun 2008
Og tusind tak.. Glæder mig meget til at hente dem..
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Jeps jeg ved det, jeg er totalt tosset......
Racekatte/Priser