{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Nysgerrig omkring priser på racekatte {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig.
jeg kunne godt tænke mig, at vide hvorfor der er så stor prisforskel på forskellige Race Katte? (mit indlæg omhandler udelukkende katte MED stamtavle)

for eksempel koster de fleste Maine coon og norske skovkatte ca. 4500-5000 kr. hvor imod Sphynx og Bengal katte koster 7500-8000 kr.

Er det dyrere at få de andre katte parret? eller er det udelukkende fordi de andre katte er mere "sjældne" at prisen stiger? jeg ville jo ellers mene at udgifterne var ret ens uanset race? men det er måske ikke tilfældet? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nysgerrig omkring priser på racekatte
  • #2   14. dec 2015 Udbud og efterspørgsel.......

• #3   14. dec 2015 Så længe det ikke vrimler med bengaler eller munchkins eller andre "sjældne" racer, så kan prisen godt sættes højt smiley
    Men se blot på markedet hvor mange opdrættere der er af MCO og NFO - det presser prisen smiley

• #4   14. dec 2015 Nu er katte af de lidt mere sjældne racer ikke nogen, der hænger på træerne, og man skal derfor ofte længere væk for at købe nye katte, parringer mm., og det er jo også en udgift.

Maine Coonen og den Norske Skovkat lider under, at der laves så mange "billige" kopier, og det presser prisen. Det gør avs i forhold til de faktiske udgifter, der er i forbindelse med opdræt.

• #5   14. dec 2015 Jeg tænker det er en sammenhæng mellem hvor sjældne de er og prisen på hvad avlskattene. samt holdningerne blandt racens opdrætter.

Vi opdrætter selv en af de små racer. Vi henter vores avlskatte hjem fra Rusland, så med transport osv. ligger prisen mellem 10000-12000 pr kat. Jeg har valgt at holde prisen på Killinger nede, så alle har en chance for at kunne købe en speciel kat. her koster 4500kr de sælges med fuld pakke. prisen er ens uanset om den kan udstilles eller ikke. da hjemmet er det vigtigste.

Kommentér på:
Nysgerrig omkring priser på racekatte

Annonce