{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.725 visninger | Oprettet:

Hjælp ang Maine Coon {{forumTopicSubject}}

Min søster leder med lys og lygte efter en main coon.
Hun har kigget her inde, på nettet (DBA og Gul gratis).
Jeg har også en annonce for hende her inde.

Men noget hun gerne vil vide det er hvad børe en MC veje når den er killing det vil sige 12 uger, 1 år, 2 år, 3 år og 4 år. Grunden til 1-2-3-4 år er pga det er vel der man er ved dyrelægen for at få givet dem vacc og sunhedstjæk.

Hvis man får forældre dyrenes navn er der så et sted man kan søge oplysninger om dem lige som i hundeverdenen inden for DKK?
For hun har endelig fundet en flot han mis, men der er flere killimger der ikke er solgte, måske der var en grund til det for de er da ved at være over 6 mdr.

Og endelig kan man udstille en kasterart?
Og kan den udstilles med lukket stamtavle??

Håber nogle vil hjælpe:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang Maine Coon
  • #1   10. nov 2008 En killing på 12 uger bør som minimum veje 1300-1400 gram, men vejer ofte mere. En maine coon er fuldt udvokset som 3-4 årig. Gennemsnitsvæten for hunkatte er mellem 4 og 6 kg og for hankatte mellem 6 og 8 kg. Neutraliserede katte vejer ofte lidt mere. Man kan ikke sige hvad en kat som minimum skal veje når den er en vis alder. Det afhænger af linierne hvor store kattene bliver. Det vigtigste er at se på den enkelte kat og vurdere om den har en passende vægt.
    Det har ikke noget med vægten at gøre om en kat bliver vaccineret eller ej.
    Mange MCOér er oprettet i maine coon databasen, her kan du se deres stamtavler samt evt noget om deres og deres forfædres sundhedstilstand.

Du kan sagtens udstille en kastrat.

• #2   10. nov 2008 jeg kan svare på lidt af det. Jeg mener at som 12 uger bør de veje mellem 1500 og 2000 g. Min er 1 år og vejer knap 5 kg. I følge dyrlægen vejer en udvokset maine coon ml 4 og 7 kg, kastrater lidt mere. Man kan sagtens udstille katten selvom den er kastrat og om tavlen er lukket eller ej, har ingen betydning. Jeg har søgt på nettet efter familien til min og mange kunne jeg finde, bare søg på opdrætter navnene i tavlen.

• #3   10. nov 2008 Det er en han mis på små 6 mdr hun har fundet og den vejer 2500g.
    Ved godt at vægten på katten ikke er alt, men MC er jo kendt blandandet på deres str så hun vil jo gerne ha en der bliver lidt str på.

• #4   10. nov 2008 kan jeg godt forstå, men den skal ha store poter og et godt hoved

• #5   10. nov 2008 2500 g lyder ikke af voldsomt meget for en killing på 6 mdr. Men kik på dens forfædres størrelse. Nogle linier er senere udvokset end andre.

• #6   11. nov 2008 2500 gram som 6 mdr er altså for lidt (for en mco) i mine øjne.

Min mindste mco killing vejede som 12 uger 1100 gram (en pige)
    Min største mco killing vejede som 12 uger 2760 gram (en dreng)

Min mindste 6 mdr´s mco vejede 2800 gram (pige) Og hun var altså mega lille dengang. Hun er i dag stadig en bette mco, trods sine knap 2 år)
    Min største 6 mdr´s mco vejede 7154 gram (dreng)

• #7   11. nov 2008 Ja jeg kan godt se efter at i har skrevet vægte på at den lyder alt for lille:-(
    Hun må søge lidt videre.
    Hvis der er nogle af jer der ved hvor der sidder en sort smoke, men stamtavle, gerne kasterart så vær sød at skrive, for hun vil meget gerne ha en i denne farve:-)
    Tak for hjælpen ind til nu:-)

• #8   11. nov 2008 Jeg har en sort smoke pige (dog bicolour), ved ikke om det er noget for din søster.
    Se mere på min hjemmeside eller i min profil herinde. Tøsen hedder Olivia
    Jeg bor i midtJylland (imellem Vejle og Brande)

• #9   11. nov 2008 Min MCO pige hun vejer 3.5 kg og hun er 6 mdr (+-)..

• #11   12. nov 2008 Felis F
    De har også meldt tilbage til dem der havde ham, at de ikke var intresseret i ham pga hans lille str.
    Jeg kan desværre ikke huske hvad forældrene skulle hedde til katten, men han var med tavle, nu må man heller ikke linke til annoncer, men du kan da skrive privat hvis du gerne vil vide hvor annoncen opholder sig:-)

Kommentér på:
Hjælp ang Maine Coon

Annonce