{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

udstilling/avl {{forumTopicSubject}}

hej
jeg skriver lige et indlæg inden heg skal til byen og svarer så når jeg er hjemme.vi er den stolte ejere af en blandningskat med 4 små dejlige missebabyer.vi har nu haft udstillings og avlhunde i et år og er synes udstillingnerne er sjove og det er blevet en hobby at ha hundene.vi kunne godt tænke oz at købe en udstillingskat og evt avle.men hvor svært er det?da vi startede med hunde havde vi en sød opdrætter der hjalp oz igang.racen vi elsker er perser.har i nogle gode råd til at komme igang?
mvh anitta

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstilling/avl
  • #1   8. jun 2007 jeg ved godt hvad racen står for vi har haft perser e flere år og plejen er bare dejlig

• #2   8. jun 2007 I første omgang, læs alt det du kan komme til om perser, kig hvad diverse opdrætter har af perser katte, du kan evt gå ind på www.killingelisten.dk og finde perseropdrætter. Du skal tilmelde dig en katteklub, der er 4: www.jyrak.dk , www.darak.dk , www.racekatten.dk , www.katteklubben.com . Der kan du læse om hvilken der evt dækker dit behov med udstillinger osv i dit område, men du kan også sagtens tilmelde dig til de andre klubbers udstillinger.

Stamnavn, hvis du skal opdrætte, det koster 550 kr og forbliver dit resten af livet, du finder ansøgningsskema på www.felisdanica.dk .

Du kan evt tage på udstillinger og se registrede katte der er i DK, og se dem live. smiley

Jeg vil anbefale at du starter op med en hun (fertil) eller en han kasterat. Kasterat fordi der kan være strinte problemer, og inden du finder ud af om du vil opdrætte, og så får en avlshun, har hanner nok overpisset huset. smiley Det kan også være du er heldig at du ikke får fat i en gris. smiley
    Jeg er selv startet op med en hun. og venter mit første kuld til 1 august ca. smiley

Og ja, sæt dig ind i dde sygdomme der kan følge Perser, evt. Der er meget. smiley Men er hjertet på det rette sted, så kommer det hele til at køre på skinner. smiley Også interessen selvfølgeligt. smiley

Husk også det er vigtigt at hannen og hunnen kan opvarde hinanden, eller den ene kan, når der skal laves killinger, så de bliver racetypiske, og kan følge standarden. smiley

Håber du kan bruge dette.

• #3   8. jun 2007 Og ellers kan jeg varmt anbefale klubben "sølvkatten" som er for alle perserejere.
    Det er ikke en hovedeklub, men en hobbyklub.
    Der kommer et stort og flot blad 4 gange i årret. Der er altid hjælp at hente hos folk;0)

Du kan altid pb mig hvis du skulle være intresseret;0)

• #4   8. jun 2007 tusind tak for hjælpen vi læser og spørger videre

• #6   8. jun 2007 Og så vil jeg måske råde jer til hvis i er sikker på det er den vej i vil, at søge jeres stamnavn nu, så i viser at det vitterlig er den vej i vil, det kan være svært at få lov at købe opdrætsmateriale (med god grund)

Tag på et par udstillinger, snak med opdrætterne, vi vil tit gerne snakke om vores dejlige misser tag dog lidt hensyn omkring de tider folk skal op og præsentere deres katte. Dan dig et indtryk af farvevarianterne. Se gerne bedømmelserne af perserne.
    Find nogen opdrættere du går godt i spænd med, det er en gave;0)

Og ja det er en god ide at vise billederne til andre erfarne;0)

Kommentér på:
udstilling/avl

Annonce