{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdræt
  • #1   27. jan 2015 Det kommer an på racen og katten

• #3   27. jan 2015 Jeg har en tyrkisk Van på 9 mdr. Hun er født 21 april 2014. Jeg vil gerne have killinger med hende, men frygter hun går i løb før tid og jeg skal starte på p.piller..det vil jeg helst undgå.

• #4   27. jan 2015 du behøves jo ikke give p-pille bare fordi hun går i løb. En sund hunkat kan godt gå fertil uden at være på piller. Hør opdrætter hvordan det ser ud med linien hun burde kunne svare på hvornår hun "burde" være klar til at blive parret(afhængig af løbetiderne)

• #5   27. jan 2015 Jeg ville tale med opdrætteren. De har mere erfaring med den enkelte race. Jeg tror dog ikke, at du skal lægge for mange planer før den er over et år.

Nogle katte kan fungere uden p-piller, imens andre stresser for meget og taber sig osv. Det bør også bero på en konkret vurdering af den enkelte kat.

• #6   28. jan 2015 Ingen p-piller før efter første løbetid. Det forstyrrer hormonerne for meget.

Første parring tidligst ved 12mdrs alderen - gerne senere.

Snak med opdrætteren om en egnet hankat til fin hunkat smiley Racen er sjælden herhjemme smiley

• #7   28. jan 2015 Jeg er selv opdrætteren smiley jeg har beholdt hende og hun er fra mit andet kuld som opdrætter, jeg er derfor stadig uerfaren, derfor denne sparring. Jeg har fundet hankat, en ny indkøbt fra Tyskland fra en opdrætter jeg samarbejder tæt med, har købt, den anden hunkat har jeg fra hende. Den tyrkiske Van er en robust og hårdfør kat med stor selvtillid. Min anden hunkat var 1 år og 4 mdr. Da hun fik killinger første gang og hun var meget dygtig både som mor og fødende. Jeg har solgt 3 andre hunkillinger til avl fra mit første kuld, alle 3 helsøskende til den jeg har nu og de har alle 3 uden problemer født og opdraget ml 4-7 killinger.....ingen fødselsproblemer eller andet til trods for ret store kuld. Jeg tror jeg afventer hvornår hun går i løb...forhåbentlig først 11/12 mdr alderen (her i foråret) og så trækker jeg den så længe vi kan holde ud at have hende gående i løb. Moren var ret heftig og begyndte at strinte, så frygter datteren er på samme måde smiley smiley Tak for seriøse input.

• #8   28. jan 2015 Spændende med en ny TUV opdrætter herhjemme smiley Brug andre opdrættere af racen som sparringspartnere også - de kender mere til linier og fertilitet osv smiley

Kommentér på:
Opdræt

Annonce