{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.886 visninger | Oprettet:

Balineser Opdræt? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, jeg er helt ny herinde, men jeg kunne simpelthen ikke finde frem til det jeg leder efter via google.
Jeg er en 22 årig ung kvinde som er begyndt at se mig om efter en lejlighed(får hjælp fra kommunen) jeg bruger det meste af min tid hjemme grundet psykisk sygdom og fysisk lidelse.
Når jeg nu finder mig en lejlighed vil jeg enormt gerne have en kat at hygge om og lege med.
Jeg har kigget mig om på nettet og forelsket mig i Balineseren - Siameserens "langhårede søsterrace".
Men nu da jeg leder efter nogle at kontakte, så kan jeg ikke rigtigt finde en opdrætter i DK?
Jeg vil meget gerne i kontakt med opdrætter hvis muligt og tale om adfærd, mad etc. omkring katten. Desuden er jeg også indstillet på at finde "den perfekte kat" - hvad der er realistisk for mig.
Kan I hjælpe mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Balineser Opdræt?
  • #2   9. jul 2015 Nej, jeg har pt haft kat i 5 år - dog udendørs kat. Een fra privat og een fra Inges Kattehjem. De er begge super søde, men det er ikke muligt for mig at tage dem med. De er meget uafhængige og bruger det meste af tiden udenfor smiley
    Du må meget gerne spørge hende! smiley

• #4   9. jul 2015 Jeg bor pt his min mor ofgfar, med mine to brødre.
    De vil gerne beholde dem, så det er heldigt nok smiley Selvom min far er lidt af en gnavenpind; han nusser dem og kæler med dem, men når de skal til dyrlægen så er bare "for besværlige" men sådan har han sagt i 5 år nu, så det går nok XD
    Og tusind tak smiley

• #8   9. jul 2015 Tak Solveig smiley
    Kan umiddelbart finde to som ikke er alt for langt væk for mig

• #10   9. jul 2015 Selrexwin, de har ikke haft killinger i flere år, hvis man skal tro hjemmesiden. smiley

• #12   9. jul 2015 Jeg kender en som har opdrættet, men det er også nogle år siden.
    Godt du ved, at dine nuværende katte har et hjem også i fremtiden, for selvfølgelig kan de ikke blive indekatte smiley og forstår godt du ikke kan undvære, at have kat, så jeg håber du finder en bolig hvor du må have kat, hvis ikke det sker i første omgang, så sker det nok senere.
    Husk at indekatte kræver andet og mere end en udekat, simpelthen fordi de jo ikke kan gå hvor de vil, og kun får den mad som bliver serveret, så også her kræver det mere, men det har du jo nok tid til, at sætte dig ind i, hvis du ikke allerede har gjort det, men lykke til med det hele.

• #13   9. jul 2015 http://www.dso.dk/salg/killinger.htm

prøv at tjek Vibeke Jensen, står næstsidst på listen, hun har pt balinesere kitter til salg

• #14   9. jul 2015 Tak for svarene smiley jeg har skrevet til to af dem nu smiley den ene har kontaktet mig, de er vældig flinke

• #15   9. jul 2015 det er de fleste kattemennesker - heldigvis smiley

• #16   10. jul 2015 Bali-kitten får ikke killing før om minimum 1 år hvis ikke længere. Tror jeg vil prøve at kontakte dem i Jylland, selvom jeg muligvis så ikke kan hente selv - dumme krop

Og ja masser af tid smiley tænker også på noget intuitiv indretning - Hvordan jeg kan sætte, f.eks hylder og andre ting op på væggene og sådan. Man kan jo få en masse inspiration fra nettet, så det er dejligt!

• #17   10. jul 2015 Det er værd at bemærke at siameser, orientalsk korthår, orientalsk langhår og balineseren er det vi kalder søskende racer. Det betyder at alle racerne faktisk kan komme i samme kuld, da det er farve og korthår/langhår, der afgør hvilken race katten bliver. Derfor kan man også holde øje med opdrættere der ikke direkte kun opdrættere balinesere. Men det er helt sikkert en sjælden race, så man kal nok have lidt tålmodighed, og kontakte opdrætterne allerede nu her og lufte for dem at man er interesseret, da der godt kan være en del interesserede smiley I 2013 blev der f.eks. stambogført 3 balinesere og 3 orientalsk langhår, og i 2014 var der 9 balinesere og 6 orientalsk langhår. Så det er ikke mange per år.

Disse tre er opdrættere jeg ved indimellem har langhårede siatalere (siatalere er så en uofficiel måde at omtale siamesere og orientalere i et ord)
    Arjuna.dk
    Davisi.dk
    Kamyne.dk

Nogle af opdrætterne afleverer muligvis også, eller kan spørges om de gør. Jeg tager generelt ud med mine killinger når de flytter smiley Længste tur var en tur til Sverige, hehe

• #18   10. jul 2015 Ja, jeg har også kigget lidt på Sverige smiley
    Havde ikke tænkt på at spørge om de afleverer - det vil jeg da gøre!

• #20   10. jul 2015 Jeg vil gerne hjælpe med afhentning af kat, hvis det er i nærheden af tog og det passer i mine planer. Jeg håber på en tur til Århus i løbet af året...

• #21   10. jul 2015 Altså, jeg indrømmer gerne at jeg hverken som opdrætter eller køber ville overlade min killing til en kurerservice. Enten afleverer eller også henter jeg selv! smiley

• #23   10. jul 2015 Selrexwin - Noget af det jeg mente med mit indlæg var faktisk at jeg ville stejle meget over at sælge kat på den måde. Jeg vil IKKE sælge en kat til nogen jeg ikke kommer til at møde, enten ved afhentning eller levering af katten smiley

• #24   10. jul 2015 Dem jeg talte med fra Jylland havde det også sådan Eva K
    De tilbød at aflevere katten, så der er jeg utrolig letter, da jeg tur til Jylland muligvis er udenfor det som krop kan klare. Det er rigtig sødt af af N9nna at tilbyde smiley
    Jeg vil se om det ikke er muligt om cirka 6 måneder at finde en hun-killing. Helst Blue, men så kræsen er jeg heller ikke smiley
    Kan nogen af jer anbefale hvordan man bedst kan indrette så katten kan komme op i højden? Og i det hele taget hygge sig? smiley

• #25   10. jul 2015 Ida - Ja, der kan være en vis luksus i at købe hos opdrættere, hehe smiley Med blue mener du så blåmasket? smiley Som denne blå(maskede) siameser? http://dso.dk/Farver/sia/a.htm (kan ikke lige umiddelbart et godt billede af en balineser i farven)

• #26   11. jul 2015 mit bedste råd: tjek på zooplus.de
    de har alt i kradsetræer og de har også nogle hylder.
    vedr kradsetræer, bør man altid vælge et til store katte, fordi det så har nogle tykkere stammer. vælg et hvor den kan ligge ordenligt på.
    personligt er jeg ikke til gulv til loft kradsetræer, de sidder sjælden ordenligt. nu har jeg været hos kattens værn i mange år, og vi havde et Kattens nr 1. endelig et godt træ, men det havde svært ved at blive stående rigtigt. det var ellers købt til at skulle passe.
    Et andet godt råd: køb en lukket kattebakke, med mindre du kan lide at gøre rent. jeg piller dog lågene af dem - det samme gjorde vi på kv. de færreste katte bryder sig om at blive lukket inde
    et sted at sove: man behøver ikke at købe sig fattig. jeg har købt et ægte lammeskindstæppe (bare 25 kr på loppemarkede) og de elsker det. men ellers igen tjek zooplus - man kan få alt

der er også jekas.dk
    de har også rigtig meget godt. især deres naturlegetøj. men de har også et godt stort udvalg i kradsetræer, og legetøj

• #27   11. jul 2015 Anja, nu kan man selv gøre noget til, at kradsetræer står ordentligt. Vi har haft kattens No. 1 gulv-til-loft. Til dem kan man købe skridsikkert underlag og en trykfordeler. Prøv det. Det gør underværker.

Det vi har nu er også gulv-til-loft købt hos zooplus. Det har vi også købt et vægbeslag til, da vores katte er store og kluntede gg. Og det skulle nødigt vælte. smiley

• #28   11. jul 2015 vi havde faktisk begge dele, men alligevel drillede det.

personlig har jeg to af disse købt hos zooplus.

profilbillede
  • #29   11. jul 2015 Vores driller ingen steder. Det var kun det kattens No. 1, hvor vi ikke havde skridsikker måtte og trykfordeler, der skulle strammes jævnligt. smiley

• #30   11. jul 2015 vi havde nok lidt for mange katte (ca 2-300 hvert år) og vi havde da træet i min 4 år - er stoppet for 2 år siden, og der stod det der stadig

• #32   11. jul 2015 Mange af opdrætterne jeg har kontaktet avler ikke længere smiley
    De kradsetræer ser gode ud! Men hvis nu det står ustabilt, kan man så ikke købe noget der kan ordne det?(er virkelig ikke ferm med gør-det-selv)
    Jeg er blevet foreslået at tage til Dragør på udstilling smiley og tjekke killingelisten altid.

• #33   11. jul 2015 man kan købe beslag til at holde bedre på formen af kradsetræet
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum/kratzbaum_mittel/kratzbaum_mittel_160cm/251434?rrec=true

jeg har sådan en på et af mine træer (har 2 af de store på billedet, og 1 lidt mindre men længere og det står lidt udsat)

det er fint at holde øje og være ude i miljøet. især når du ikke lige står og skal have en kat her og nu.

• #34   12. jul 2015 Det er det jeg tænker smiley efter på tirsdag burde jeg gerne vide hvor jeg står rent økonomisk. Det vil også hjælpe til at finde ud af hvor meget plads jeg evt kan få smiley

• #35   12. jul 2015 Mit næste træ skal helt afgjort være fra Petfun fordi stammerne ikke er pap og plastik, men træ smiley

Lige nu gør jeg så klar til, at sætte hylder op på vægen, så drengene kan få sat de runde hylder op med senge på, de er begyndt, at sove i sengene, selvom de bare ligger på min seng.

• #36   12. jul 2015 Hej igen...

Tak for snakken her den anden dag...

Vi har faktisk også flest petfun kradsemiljøer i huset, men ellers kig efter miljøer du kan skrue fast på væggen.. De er jo ikke tunge, men kan havde uendelig travlt og derfor skal de helst være rigtig stabile...
    Og ja alle os fra Jylland levere killinger..
    Og husk bare ring til os vi snakker gerne

• #37   12. jul 2015 Hej
    Det er mig der er Vibeke fra Dk Davisi
    Og jeg har lige nu 3 ledige balineser killinger, de er født 19.Juni. Så der går noget tid inden de er klar til et nyt hjem.
    Jeg bor i Jylland, men levere altid mine killinger i det nye hjem.
    Du kan evt. Kontakte mig på davisi@outlook.dk
    Så kan du få mit nr og vi kan snakke sammen. Ingen købetvang smiley
    Min hjemmeside er ved at blive lavet, derfor der ikke er mange oplysninger endnu

• #38   12. jul 2015 Jeg kigger meget efter dem til væggen - tænker også på noget stige-værk.
    En 1-værelse vil ikke have så meget gulvplads, så er meget på udkig efter væg ting smiley
    Hej igen Line! Efter på tirsdag vil jeg nok ringe igen med nogle spørgsmål ang. mad og diverse andre ting - Budgetmæsdigt er det jo super vigtigt smiley
    Og fedt at du skriver Vibeke! Det er så dejligt med folk der er imødekomne - Det er ikke særlig udbredt på nogle af de hjemmesider jeg besøger(mest spil og andet).
    På tirsdag vil jeg vide mere omkring hvornår jeg kan komme hjemmefra - indtil da har jeg desværre ikke så meget info. Kan derfor heller ikke sige med sikkerhed hvornår jeg vil være klar til min nye(eller måske 2?) killing smiley Vil helt klart kontakte dig!

• #39   12. jul 2015 Er det bedst at købe fra zooplus.de eller zooplus.dk?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #40   12. jul 2015 Det er billigere på Zooplus. DE...BE...eller CO.UK end den danske zooplus. smiley

• #42   12. jul 2015 Ida T - Hylder er gode som stiger for katte smiley Evt. med noget skridsikkert underlag sat på smiley (f.eks. gulvtæppe limet/sømmet på)

• #43   12. jul 2015 Hej Ida

Det er mig, der står bag stamnavnet DK Arjuna. Jeg har opdrættet balineser siden 2001 og har af og til balineser killinger til salg. Som Vibeke og Line skriver, er det absolut ikke noget problem med hensyn til leveringen.

• #44   12. jul 2015 Eva, det var dog en super god idé!
    Hej Anne smiley
    Kommer dine killinger på killingelisten? Eller har du et andet sted hvor jeg kan holde øje?
    Det er jo for mig allervigtigst at jeg finder den der er tættest på "perfekt" i mine øjne. Farvemæssigt hælder jeg mest til blå/lilla masket - Og muligvis en hunkilling.
    På tirsdag vil jeg vide mere smiley især om det er én eller to jeg leder efter.
    Det er virkelig dejligt at møde sådan nogle søde mennesker smiley det er ikke så tit man gør det, især når det kommer til levering af noget

Du/Ikan evt finde mig på Facebook - jeg holder altid øje med beskeder
    Bare søg på: Ida Tøttrup
    Jeg er den eneste der er XD

• #45   12. jul 2015 Ida - Ja, jeg har set både flotte og dekorative løsninger, og mere generelt praktiske og knap så flot udført løsninger smiley Du kan selv se nogle forskellige billeder her https://www.google.dk/search?q=katte+indretning&espv=2&biw=1517&bih=734&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=TNeiVbzSA4HTygOVuZeQBQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=0.9 smiley

• #46   13. jul 2015 Ida
    Jeg håber da for dig at det lykkes at finde den kat du gerne vil have smiley men HUSK nu at tjekke om du må have have kat, der hvor du skal flytte ind - det vil jo være en skam at anskaffe katten og det så viste sig du ikke må have den der - husk at få en skriftlig tilladelse, hvis det ikke står i vedtægterne.

• #47   13. jul 2015 Hej A. P
    Jeg har tjekket de boliger som kommunen råder over per. aftale med Bo-Vest
    De har alle husdyrhold tilladt, dog i nogle tilfælde kun max 1 kat smiley
    Og tusind tak! Det er rigtig dejligt at så mange herinde er villige til at hjælpe smiley der er mange ting som jeg nok ikke selv ville have tænkt på som jeg har med i mine beregninger smiley

• #48   13. jul 2015 Det lyder godt Ida smiley
    Det er bare så ærgerligt at høre om folk der glemmer at undersøge det og så bagefter må af med katten.

• #49   13. jul 2015 Åh ja smiley Det er også derfor jeg holder mig lidt tilbage med at "udvælge" mig en - det er svært XD de er jo så søde, men det ville heller ikke være fair overfor opdrætter.

• #50   14. jul 2015 Hej Ida, jeg er også ny opdrætter af de langhårede orientalske racer, men har dog ingen killinger pt (omend de gerne skulle være på vej da jeg pt. venter på løbetid). Jeg kan ikke helt lure hvor i DK du bor, men i det tilfælde det er på Sjælland er der også opdrættet DK Lancarrow i Jyllinge, der er DK Knick-Knick i Tølløse og DK Blomstermarken som også er på Sjælland, nede ved Lolland-Falster mener jeg. Knick-Knick er muligvis den eneste der pt har killinger, og om der er balinesere ved jeg ikke. Jeg kan snildt anbefale de jyske opdrættere der allerede har skrevet til dig, det er dejlige katte der kommer deroverfra.

Uanset hvad så vil jeg helt klart anbefale dig at tage ud og besøge et par opdrættere af de orientalske racer inden du beslutter dig. De skal opleves live smiley Det vil være fint at besøge Dragør-udstillingen, du kan dog risikere at møde opdrættere som virker fortravlede fordi de også udstiller deres katte og skal holde øje med dommeren. Så der vil eftermiddagen nok være det bedste tidspunkt at komme på.

Det er en fantastisk race (siameser, balineser orientaler kort el. langhåret) og man bliver afhængige af dem... så er du advaret smiley

• #51   14. jul 2015 Flytter tidligst ud til vinter/det nye år, så jeg står ikke pt og skal finde en sjæleven.
    Det er dejligt at hører der også er flere smiley Min fars familie har før haft siamesere da jeg var lille. Jeg er vokset op med historier om deres skønhed, loyalitet og intelligens smiley
    Eftermiddag virker også bedre for mig. Tænkte selv at de nok ville have super travlt med udstillingen XD

• #52   14. jul 2015 har selv 1 styks siam, og sådan kan man bare ikke undvære smiley

• #53   15. jul 2015 Hej Ida.

Jeg kan så også melde mig på banen som balineser opdrætter - jeg bor så også i Jylland.. men levere også mine killinger i deres nye hjem.. Jeg håber på at få killinger snart - venter på hunkatten går i løb.. (:

Jeg står bag stamnavnet: DK Klokmose's

og sætter da lige et billede ind af min blå maskede balineser killing fra sidste år.

profilbillede
  • #54   15. jul 2015 Det lyder da perfekt! Eftersom jeg gerne vil ud efter jul XD Men jeg vil kun kunne have 1 kat -
    Jeg er skrevet op, men vil meget gerne have en af kommunens boliger, da du får flere m2 for de samme penge - desuden ser derud til der er 10 års venteliste på de fleste andre.
    Oh! Den killing er godt nok flot! Jeg kan rigtig godt like blåmaskede smiley

• #55   15. jul 2015 Håber du finder dig en god bolig - det er altid rart at få sit eget at bo i.. (:
    Og 1 kat er fin - så længe man bare husker at nusse og stimulere dem selv - når de ikke har en legekammerat.. (:

Mange tak - han er også en fin kat..

• #56   15. jul 2015 Derfor logger jeg meget efter indretning, så den kan have en masse ting at lave smiley

• #57   15. jul 2015 Hvis du sørger for at der er et kradsetræ eller to, nogle gode hylder i forskellige højder, noget legetøj så er jeg sikker på at det hele nok skal gå..

• #58   15. jul 2015 Ja, det tænker jeg også smiley jeg har nogle forskellige ideer, som bliver sjove at se om jeg kan lave ^^ jeg er ikke vildt godt til at være "handy" men jeg kender da nogle der godt vil hjælpe

• #60   5. aug 2015 Lille Update - Jeg er nu kommet på ressourceforløb og skal snakke med økonomi om at sende min ansøgning til bolig gennem kommunen smiley Der kan gå alt fra 1 måned til et halvt år før jeg får noget, men eftersom jeg ikke kender tidspunktet tænker jeg at jeg bare vil følge med i hvem der har Balinesere og hvornår.
    Ud fra hvad jeg kan se så kommer der tidligst kuld til Jul.

Jeg glæder mig enormt meget smiley

• Trine N
    Trine N Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #61   29. jul 2016 Hvis du (eller andre) stadig søger en balineser, så kan jeg måske hjælpe, da jeg har et lille balineser opdræt med base i Storkøbenhavn.
    Jeg har ikke killinger pt, men håber på at få et kuld i løbet af efteråret.
    Mere info her: http://www.aikyou.dk

Mvh Trine

• #62   29. jul 2016 Trine - Dejligt at se endnu en opdrætter af balinesere. Jeg var lige inde på din hjemmeside og se. Fin side du har fået sat op, og dejlige katte. Kan især godt lide billedet af Alexander.
    Men øhm, mens alt ganske rigtig er relativt, så synes jeg måske det er en aaanelse misvisende at kalde balineseren for en relativt ny race, hehe. Den første BAL blev jo registreret i CFA i 1920'erne (dvs. for næsten 100 år siden), og et seriøst avlsprogram blev startet i 1950'erne, og racen har næste år været godkendt i CFA i 50 år smiley

Kommentér på:
Balineser Opdræt?

Annonce