1.005 visninger
|
Oprettet:
Hvilken kat {{forumTopicSubject}}
Vi har længe overvejet endnu en kat - dog vil vi vente til næste sommer da vores datter kun er 7 mdr pt. og ikke har den rigtige forståelse endnu.
Vi har i forvejen Milo på 2 år - 3 år til sommer.
Vi ønsker en langhåret kat - som er meget selskabelig.
Hvilken vil I anbefale?
Vi ønsker ikke at gå på udstilling eller avle da den skal neutraliseres - det skal være en hunkat. Er en stamtavle nødvendig så?
sep 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 22 Svar: 111
Jeg synes ragdollen er en af de smukkeste....den er meget selskabelig....det tror jeg faktisk de fleste langhårede katteracer er....?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Det er alle herlige og kærlige raser, begge mine Døtre havde voksne MCOer da de fik børn, og det er utroligt hvad de har fundet sig i de er store og karftige og har haft små børn halvt liggende ind over sig.
Uanset rase er killinger mere sarte og er det en killing i vil have, ville jeg faktisk vente et par år endnu, til den lille trold unge er over 3 år.
Mine børnebørn, har haft perioden hvor de har været fantastiske med kattene og nogle hvor de har været stride, fra ca 2 og et år frem, er de slemme til, at prøve grænser af, og kattene har skyet dem som pesten :-0 men når der så er ro på, er de jo gode unger og kattene vil gerne sove hos dem,, mine børnebørn er 5, knapt 3 og en på godt 2 1/2 år.
Mine katte ser dem jo ikke hver dag, men det er lidt forskelligt hvordan de tager ungerne, det er ikke så meget rasen, men mere hvad de har med i bagagen, så vælg en opdrætter med børn
mar 2013
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 25
Men Maine coon racen har vundet mit hjerte.
Min dreng er kærlig, snakkende og tillidsfuld.
De er bare skønne
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Alle andre med længere pels end kort kaldes semi-langhår
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
derudover kan jeg anbefale dig at besøge forskellige opdrættere af de racer i kunne være interesseret i. Gerne flere opdrættere af den samme race.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg ville IKKE give 2000-4000kr for en kat uden stamtavle med mindre der er bevis for at den er vaccineret, fået øremærke/chip og neutraliseret.
Folk der sælger "ægte racekat uden stamtavler" ville jeg absolut ikke stole på
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
SÅ nej, vi undlader ikke bare semi, for det er det som de er
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Da racen er så populær, findes der et utal af "ægte" Maine Coon uden stamtavler, som indeholder mere eller mindre racekat, og hvor der ikke er nogen garanti for sundhed, sind og ægthed
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 72 Svar: 322
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 72 Svar: 322
Hvilken kat