{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

Killing som ikke kan flytte {{forumTopicSubject}}

Jeg sidde lidt og tænker på om det måske er det bedste for Big Ben at blive hos mig resten af sit liv. Big Ben er født og opvokset her, ha er nu 7 mdr. Han har haft et hjem hvor han ikke trives af forskellige grunde. Men nu sidder jeg og tænker på om der er nogen katte der ikke kan tåle at flytte pga stress???
Big Ben har nu været hjemme i knap 1 mdr og der er en der gerne vil købe ham, men er lidt bange for om han vil blive stresset igen så han må hjem igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing som ikke kan flytte
  • #1   13. mar 2013 Hvad kan den nye ejer tilbyde?

Hvis han har svært ved at falde til hos nogen der har flere katte, ville jeg vælge en ældre enlig, frem for en familie med børn og andre dyr. Bare noget helt andet end han oplevede sidst, og du skal ved besøg kunne se, at de kan lide hinanden, at han vil gå til dem, giv dig god tid eller behold ham, til du mener den rette dukker op.

• #2   13. mar 2013 Jamen i det her tilfælde tror jeg nemlig at det er en fordel med et barn i huset da han er vokset op med børn og elsker vores datter på 4 år. hende der havde ham sidst har alene og havde kun ham, men han var meget bange og fór sammen ved den mindste lyd. Jeg har absolut ikke travlt med at skal af med ham så der er der ingen problemer. smiley

• #4   13. mar 2013 Det er godt du har tid og plads,ja klart det skal være modsat, og han skal nok have en stærk medkat, han Villemoes have det bedst med at komme afsted med en han kender. Om det så går et år eller mere, det betyder ikke noget.
    Jeg ved der hvor min datter har købt hund, har man altid pligt til, at sælge tilbage til hende, hvis man ikke kan beholde hunden og det gælder hele livet,,, hun beholder dem altid hjemme mindst et halvt år, som hun siger de skal have ro og hun skal lære dem, at kende igen, før hun kan finde den rigtige familie til hunden.

• #5   13. mar 2013 Hvor lang tid fik han til at falde til i det nye hjem?
    Da vores Aslan kom her var ham så nervøs og trivedes så dårligt hos opdrætter at der var snak om aflivning.. Han brugte det første halve døgn på at ligge gemt under sengen, men da han så kom frem ændrede han sig fuldstændig.. I dag er han den mest harmoniske kat man kan tænke sig..

• #6   13. mar 2013 Cawani det er også fordi han er havnet i det rigtige hjem smiley

• #7   13. mar 2013 Jette, Men havde vi sagt "det er ikke det rigtige hjem" fordi han gemte sig under sengen det første døgn, så havde han jo aldrig fået en chance..

• #8   13. mar 2013 Røde faldt hurtigt til, men han brugte toppen af klædeskabet i 2-3 døgn og var kun nede for at tisse, drikke og spise, han fik vådmad på skabet de første dage smiley
    Jeg regner med de har forsøgt længere end en månede smiley

• #9   13. mar 2013 Som jeg husker du beskrev historien med Big Ben hos hende du solgte ham til, og fik ham retur fra, så havde hun ham kun i 14 dage og hun kunne ikke overskue at han havde dårlig mave, hun havde afvist madpakken du ville give ham med, og det var formentlig derfor han fik dårlig mave..

En kat der har det skidt, feks med dårlig mave, vil være meget mere stresset og have større trang til at gemme sig end en kat der er frisk og rask..
    Så det kan jo være en stor del af årsagen til han var lidt tilbageholden, ret mig hvis jeg husker historien forkert smiley

Det er jo op til dig om du vil af med ham eller ej, jeg har måske en mistanke om at grunden til at du tøver er fordi du faktisk ikke vil af med ham, fordi du er blevet rigtig glad for ham..

For jeg tror godt han kan falde til i et andet hjem, hvis det er de rigtige mennesker der overtager ham og hvis det giver ham ro og tid til at falde til...

Men er det det du vil, eller vil du blot have en undskyldning for at sige nej??

• #10   13. mar 2013 Heidi N: Ja holder rigtig meget af ham og ville ikke ha noget i mod at beholde ham. Men er mest bange for at han heller ikke ville trives i det evt kommende hjem. For hende jeg fik ham retur af beskrev også at han var bange for alle lyde. Fór sammen ved den mindste lyd, og det er ikke den kat jeg kender. Men såen var han også den første uge efter han kom hjem.
    Men om det så krævede et helt år for ham at falde til i det nye så skal han bruge den tid som han kræver. Lige som med mine hvalpe så kan han altid komme hjem.

Kommentér på:
Killing som ikke kan flytte

Annonce