2.536 visninger
|
Oprettet:
Alene hjemme som killing {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har haft min killing i lidt tid nu og hun er faldet rigtig godt til.
Normalt har min kæreste været hjemme imens jeg var i skole, men imorgen imens jeg skal i skole fra 7:30-1430 er han her ikke så Mille skal være alene hjemme!
Hun har maks været alene i 3 timer af gangen nu - og så når vi har skullet handle. Er det for voldsomt for hende at lade hende være alene så længe?? hun er ca 13 uger, spiser godt, bruger kattebakken og sover med os(:
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Nogen katte er ikke så glade for at være alene hjemme, som fx min Ragdoll men hun har det ok med det efter hun fik Hemi så har hun en hun kan putte med.
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Det er nok bare mig som pylrer (:
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Evt lidt stille radio på.
Tror helt sikkert ikke det er et problem!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Sørg for den har legetøj, mad og vand, så mangler den ikke noget, og så glæd dig over den varme velkomst du får når du kommer hjem, der findes intet bedre en en kat der er glad for at se en..
jan 2012
Men det ændre ikke ved at jeg ikke tror killingen mærker forskel på om den er alene i 3 timer, som du skriver den har prøvet at være , eller i 7 timer som den skal være i dag..
Men er ked af at erfare at i ikke har fulgt loven og kattens bedste ved at vente med at få den til den er 12 uger..
sep 2012
Men ja hun var altså ikke 12 uger da hun kom hjem
sep 2012
Men det der undrede mig mest var at killingerne hos sælger var ude på badeværelset med lukket dør mens moderen var inde i stuen, de sagde hun kun kom derud et kvarter om aftenenen - vidste ikke om det var normalt.
Men Mille virker ikke som om hun har taget skade - hÅber jeg da heller ikke at hun har ...
jan 2012
Forhåbentlig har din killing ikke taget skade, men det kan du desværre måske først erfarer om nogle år, hvis den skulle få adfærdsproblemer, så som urenlighed m.m. men det er jo ikke alle killinger som er fjernet fra deres mor for tidligt der får problemer senere i livet, man ved jo bare ikke på forhånd hvilke det er.
sep 2012
Nej jeg må jo bare vente og se, men indtil videre viser hun ingen tegn på mistrivsel - krydser fingre og tær for at det fortsætter sådan her(:
sep 2012
jan 2012
sep 2012
Men som sagt har jeg ikke plads her, eller råd. Vi aktivere hende hele tiden så meget som hun gider, og normalt er min kæreste også hjemme når jeg ikke er så det plejer ikke at være sådan at hun skal være alene(:
Men kan det godt lade sig gøre når vi engang får en større lejelighed at få endnu en kat, eller vil Mille ikke kunne acceptere den så?
jan 2012
Men hvis din killing er under eller omkring 1 år når du anskaffer nr. 2, så plejer det at gå mere smertefrit. Men det må du jo se til den tid..
Obs mine er også indekatte..
sep 2012
Men okay det er jo et forsøg værd - for jeg ville da bestemt gerne give hende en eller to venner(:
Det der med at skifte tænder - er det ligesom med hunde at de begynder at bide meget? For Mille elsker sin tandbørste i øjeblikket, tror hun har ret ondt i gummerne, og kan se at fortænderne er på vej op i både over og undermund.
Synes jeg skifter meget emne her i denne tråd
jan 2012
Nu er jeg ikke stærk i hvad hunde gør, men killinge har altid en tendens til at ville bide... Så tror ikke det er pga tænder, hun skulle ikke være begyndt at skifte tænder endnu, det gør de i 4-6mdr. alderen..
Men det er da fint det er en tandbørste der er det foretrukne, for så renser hun dem jo samtidig Jeg vil da heller ikke afvise at der er en vis ubehag ved tandkødet der er skyld i hun gnasker sin tandbørste..
sep 2012
Se det var derfor jeg blev medlem her! Jeg aner intet andet end hvad internettet siger om katte, og jeg bliver urolig hvis hun bare nyser! Altså personlige erfaringer er bare bedre nogle gange(:
Jeg siger tak for hjælpen!(:
jan 2012
Så du spørger bare, for det meste er folk meget hjælpsomme herinde:)
sep 2012
jan 2012
Alene hjemme som killing