{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.536 visninger | Oprettet:

Alene hjemme som killing {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har haft min killing i lidt tid nu og hun er faldet rigtig godt til.
Normalt har min kæreste været hjemme imens jeg var i skole, men imorgen imens jeg skal i skole fra 7:30-1430 er han her ikke så Mille skal være alene hjemme!
Hun har maks været alene i 3 timer af gangen nu - og så når vi har skullet handle. Er det for voldsomt for hende at lade hende være alene så længe?? hun er ca 13 uger, spiser godt, bruger kattebakken og sover med os(:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme som killing
  • #1   18. sep 2012 Jeg tror ikke du skal være nervøs. Men det er altid en god ting med lidt aktivering når man nu skal være alene hjemme. De fleste katte tager det at være alene hjemme i stiv pote, de er jo ikke flok dyr som fx hunde smiley

Nogen katte er ikke så glade for at være alene hjemme, som fx min Ragdoll men hun har det ok med det efter hun fik Hemi så har hun en hun kan putte med.

• #2   18. sep 2012 Vi må desværre kun have en indekat - så en ven kan hun desværre ikke få selvom jeg godt gad en til killing!!!(:
    Det er nok bare mig som pylrer (:

• #4   19. sep 2012 Gem lidt godbidder hvor de er ret nemme at finde. Det hjælper herhjemme. Han kan ikke lide når den sidste går hjemmefra, men lidt godbider distraherer - og han har altid snorksovet da vi kommer hjem. smiley
    Evt lidt stille radio på.
    Tror helt sikkert ikke det er et problem!

• #6   19. sep 2012 Katten sover det meste af tiden i er væk, og de har ikke den samme tidsfornemmelse som mennesker, så du skal ikke være nervøs.
    Sørg for den har legetøj, mad og vand, så mangler den ikke noget, og så glæd dig over den varme velkomst du får når du kommer hjem, der findes intet bedre en en kat der er glad for at se en.. smiley

• #8   19. sep 2012 Så er det jeg dypper lidt malurt i bægeret og ser at du har oprettet killinger den 2/9 altså for 17 dage siden, der skriver du at den sover med jer, så hvis den er 13 uger nu, så har den jo desværre ikke været 12 uger da i fik den smiley

Men det ændre ikke ved at jeg ikke tror killingen mærker forskel på om den er alene i 3 timer, som du skriver den har prøvet at være , eller i 7 timer som den skal være i dag..

Men er ked af at erfare at i ikke har fulgt loven og kattens bedste ved at vente med at få den til den er 12 uger..

• #9   19. sep 2012 Da vi hentede hende troede vi at hun var gammel nok - men da jeg kom hjem og vejede hende osv kunne jeg se hun vejede under en killing på 12 uger så jeg spurgte ind til det hos sælger og hun sagde at Mille faktisk kun var ti uger. Da hun havde været hos os et par dage der syntes jeg det ville være for meget stress at skulle tage hende tilbage på en 3 timers kørsel. Men hun er faldet fantastisk til og jeg er obs på hendes opførsel hele tiden(:

Men ja hun var altså ikke 12 uger da hun kom hjem smiley

• #10   19. sep 2012 Er helt enig, hvis jeg havde vidst det havde jeg jo ventet!
    Men det der undrede mig mest var at killingerne hos sælger var ude på badeværelset med lukket dør mens moderen var inde i stuen, de sagde hun kun kom derud et kvarter om aftenenen - vidste ikke om det var normalt.

Men Mille virker ikke som om hun har taget skade - hÅber jeg da heller ikke at hun har ...

• #11   19. sep 2012 Det lyder som en <b>meget</b> dårlig sælger, håber ikke det er sandt og at det havde stået på særlig længe...

Forhåbentlig har din killing ikke taget skade, men det kan du desværre måske først erfarer om nogle år, hvis den skulle få adfærdsproblemer, så som urenlighed m.m. men det er jo ikke alle killinger som er fjernet fra deres mor for tidligt der får problemer senere i livet, man ved jo bare ikke på forhånd hvilke det er.

• #12   19. sep 2012 Håber heller ikke at det har været forgået særlig længe.

Nej jeg må jo bare vente og se, men indtil videre viser hun ingen tegn på mistrivsel - krydser fingre og tær for at det fortsætter sådan her(:

• #14   19. sep 2012 Men tro mig - jeg er da også skuffet og ked over at hun ikke var gammel nok. Men nu er der jo intet at gøre ved det desværre. Er bange for at blive smidt ud hvis jeg køber endnu en kat, og der er heller ikke plads til en til her desværre.

• #15   19. sep 2012 SH mener en kat mere så den har en at lege med..

• #16   19. sep 2012 Ja jeg forstod den efter at kigge lidt på det smiley (derfor jeg slettede mit indlæg)
    Men som sagt har jeg ikke plads her, eller råd. Vi aktivere hende hele tiden så meget som hun gider, og normalt er min kæreste også hjemme når jeg ikke er så det plejer ikke at være sådan at hun skal være alene(:

Men kan det godt lade sig gøre når vi engang får en større lejelighed at få endnu en kat, eller vil Mille ikke kunne acceptere den så?

• #17   19. sep 2012 Det er svært at spå om, det kommer meget an på temperment og alder, men altså jeg har en hunkat på 5år og har lige fået mig en hittekilling, som nu er ca 4måneder vil jeg tro (hun er begyndt at skifte tænder) og det går faktisk nogenlunde, der er lidt for meget krudt i røven på den lille, men efter 2 uger er det da halveret i hvæs og knurren, så det skal nok gå, de bliver aldrig perle venner men lærer at acceptere hinanden...

Men hvis din killing er under eller omkring 1 år når du anskaffer nr. 2, så plejer det at gå mere smertefrit. Men det må du jo se til den tid.. smiley

Obs mine er også indekatte..

• #18   19. sep 2012 Mille er også indekat - og regner med at holde hende sådan.
    Men okay det er jo et forsøg værd - for jeg ville da bestemt gerne give hende en eller to venner(:

Det der med at skifte tænder - er det ligesom med hunde at de begynder at bide meget? For Mille elsker sin tandbørste i øjeblikket, tror hun har ret ondt i gummerne, og kan se at fortænderne er på vej op i både over og undermund.

Synes jeg skifter meget emne her i denne tråd smiley

• #19   19. sep 2012 smiley Nårh ja men nu er det jo din tråd og man er jo nød til at spørge sig for hvis man er i tvivl smiley

Nu er jeg ikke stærk i hvad hunde gør, men killinge har altid en tendens til at ville bide... Så tror ikke det er pga tænder, hun skulle ikke være begyndt at skifte tænder endnu, det gør de i 4-6mdr. alderen..
    Men det er da fint det er en tandbørste der er det foretrukne, for så renser hun dem jo samtidig smiley Jeg vil da heller ikke afvise at der er en vis ubehag ved tandkødet der er skyld i hun gnasker sin tandbørste..

• #20   19. sep 2012 Ja er også glad for at det er tandbørsten hun bider i smiley
    Se det var derfor jeg blev medlem her! Jeg aner intet andet end hvad internettet siger om katte, og jeg bliver urolig hvis hun bare nyser! Altså personlige erfaringer er bare bedre nogle gange(:
    Jeg siger tak for hjælpen!(:

• #21   19. sep 2012 Det var så lidt, det er dejligt at kunne dele den viden man har opbygget gennem mange år og gavne andre, jeg nyder også godt af andres gode råd, man kan jo ikke vide alt, og så er det jo rart at kunne drage nytte at andres gode erfaringer.. smiley

Så du spørger bare, for det meste er folk meget hjælpsomme herinde:)

• #22   19. sep 2012 Er sikker på at det bliver til mange spørgsmål herfra (: så vi "ses" nok igen(:

• #23   19. sep 2012 smiley

Kommentér på:
Alene hjemme som killing

Annonce