Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Poly Maine coon
  • #1   20. dec 2012 Enig med Ping Pong

• #2   20. dec 2012 Undskyld, men må bare spørge, hvorfor ønsker du at parre på en deformitet??? Alle polykatte burde efter min mening neutraliseret som killinger..

• #4   20. dec 2012 nu er jeg udefrakommende

har søgt lidt på det men kunne ikke finde svar

hvad betyder det at en MCO er Poly?

• #6   20. dec 2012 okay:) det gav fint svar

• #7   21. dec 2012 tusind tak for svar . Troed bare at den ekstra tå var et levn fra fortiden . Men når man er ny aner man o ikke så meget og må spørge , så det er åbentbart ikke disse avlskatte jeg skal søge efter ,hvis jeg vil starte opdræt

• #14   21. dec 2012 Polydaktyl er er en naturlig op stået mutation ved MCO det hedder sig at ca 40 % af den naturlig bestand er polydaktyl. I øjeblikket er der en forskning igang i frankrig ang denne mutation . I Fife kan man ikke udstille dem . Men man kan godt vise det frem uden for bedømmelse det er bare ikke så velset. Fellis Danica har lige haft et møde med maine coon klubben ang polydaktyl og der har været tale om at man pludselig 25 år efter den første poly Mco bliv imponeret ikke måtte bruges mere i avl. Det er nu blevet afkræftet efter det møde. Ved Tica kan ma udstille dem under new trait som er en klasse for endnu ikke godkendt racer/ varianter

• #19   21. dec 2012 Nu er de fleste mutation på et tidspunkt opstået naturligt. Og er så blevet frem elsket. Når man specifik læser om mco historie som naturrace så vil man kunne læse se frem til de har været omtalt mere eller mindre racens begyndelse. Ang P stamtavlen så har det været en gentleman agtale at bruge stort p ved poly katte og (p) ved afkom uden poly. De fledte opdrætter har overholdt denne aftale. Nu har Fellis Danica officielt bedt opdrætter om at gøre det.

• #22   21. dec 2012 Smil vi i dk har altid været gode til at overholde de gentleman aftaler der blevet lavet igennem årene. Og det er nok også derfor de kun har bedt om det og ikke lavet en lov om det smiley

• #27   21. dec 2012 Personligt har jeg set 2 ikke poly synlige katte få poly afkom. Den ene kat viste sig at have e lidt breder klo på den ene pote. De anden kat blev taget nogme røgenbimeder af forben hvor der viste sig en lille splittele af knoglen. Så det at man siger de snal være synlig med det bmotte øje er ved blive midt forældet Derfor også vigtigt at bruge P og (p) i stamtavlen Som sagt så står der snart nogle nye forskningsresultater på trapperne og hvis man ønsker arbejde med linje med polyer så er det vigtig at følge med hvad der sker rundt omkring.

• #28   21. dec 2012 Håber i kan leve med mine stavefejl jeg har meget svær ved at skrive på mobilen med mine dumme fingre

• #29   21. dec 2012 Jeg har hørt, læst, at opdrættere som ellers ikke har poly katte, nu og da tager en ikke poly kat med poly forældre ind i avl, simpelthen for at få de gode kraftige benstammer som kommer med poly+ det er en naturlig gen pulje som ikke har været brugt på grund af udstillings forbud, det vil sige der stadig er en stor bestand af Main Coon, den er ikke længere 40%, som kan hentes ind som Foundation, til en rase hvor der har været avlet så meget, at indavl kan være svær at undgå,, Min Manne er ikke poly, men 4 generation Foundation kat, på fædrende side, efter alt det jeg har læst, set og hørt om Main Coon er dette en nødvendighed.

• #30   21. dec 2012 Hende jeg har købt hos, gør meget ud af at det er de gamle schow linier + de nye linier, og har solgt flere katte som gør sig godt på show, det er en balance gang.

profilbillede
  • #31   21. dec 2012 Dem har jeg heldig vis ikke set endnu smiley men kan se der er nogen forskel på Manne og min datters han Cody som nu er 10 år og rent af de gamle linier.

profilbillede
  • #32   21. dec 2012 Tak smiley han er også her på galleriet, han er stadig smuk, men syntes jeg kan se og mærke alderen på ham, den hunkat min datter har er kun få måneder yngre, men hun er som da hun var ung.

• #33   21. dec 2012 Ps hans far var en af den tids topkatte ved shows

• #34   21. dec 2012 Jeg startede ud med foundateion og må sige at arbejde med foundateion er at arbejde i blinde da man ikke kender til de gode eller dårlige sider. De sidste mange år er der hentet meget skravl ind /hjem og typen i maine coon er dadlet i takt med. For bare 6 år siden var Danmark kendt for de flottes maine crooner og sunde linje. I disse dag har vi krise møder i vores speciel klub om maine coons udvikling . Og en af de største synder er ukritisk importer af feks. Foundation. Nej jeg bryder mig heller ikke om de show linje man i øjeblikket laver i Italien. . Men Foundation her heller ikke luttet lagkager . Siger en som parrede to Foundation katte som fik et helt kuld med forhøjet stofskifte moget som ikke er kendt i de gamle linje. .

• #35   21. dec 2012 Øv da, ja det er ikke noget jeg har hørt om, men jeg er jo ikke opdrætter, kun kælekatte ejer, har bare læst om det og fået fortalt om det, Manne bliver 4 til nytår og jeg har ikke fulgt med efter at have købt ham, men læste som en gal, før jeg valgte ham.
    Cody på billedet har den bedste pels jeg har set på en MCO, den filtre ikke, opdrætteren fortrød, at det var ham som endte som kastrat, men det er ikke altid nemt at vælge når de er 12 uger.

• #36   22. dec 2012 Jeg har også set flere små MCO'er, men de 2 jeg har sat billeder ind af er over en meter lange og med en normal vægt på ca 9,7 kg Manne er for tyk nu det er vinter han er 10,5 kg, min datter har haft en MCOdreng på 4 kg med tavle, han lignede da men det er da ikke stort smiley

• #37   22. dec 2012 Ja i standarden står der stor men hvad er stor. For mig er det vigtig at katten er harmonisk. Jeg kan også lide store mco'er men det skal ikke ske på bekostning af led smerter og sygdom som hd som mak jo ser mere tendensen til.Jeg ville ønske folk ville se på kattes helhede istedet blukke størrelse , øre ect fra hinanden. En mco skal være harmonisk basta!!!!!

• #38   22. dec 2012 Ja Coon'en skal være rask og harmonisk.
    Jeg syntes også om de store katte, men det kan godt være svært at have 10 kg skødekat smiley jeg får faktisk smerter i ryg og ben hvis Manne sider for længe på mig.

• #39   23. dec 2012 Jeg har 2 mindre modeller:D men det er min Coon som er den som sover mest på skødet og den mindste kommer og vil kæles og går igen smiley

• #40   23. dec 2012 Jeg har 2 mindre modeller:D men det er min Coon som er den som sover mest på skødet og den mindste kommer og vil kæles og går igen smiley

profilbillede
  • #41   23. dec 2012 Det der gør dem fantastiske er ikke deres størrelse også når den tildels kan være imponerende. Det der gør dem fantastiske er deres skønne sind som bare er xxl .;)

• #42   23. dec 2012 Gud har vi poly katte , det viste jeg ikke lol
    Nu må jeg jo sige at jeg ikke synes de er mere kærlige ect end min andre kat. At give dem enstra følelse træk pga eksta tæer synes jeg er forkert. Og der jeg jo nok uenig med mange.
    Det der gør dem anderledes er at de hurtige har fundet ud af at bruge deres ekstra tå meget funktionelt og det er jo en stor glæde følge med i .

• #43   23. dec 2012 Jeg synes faktisk at du rejste et rigtig godt spørgsmål Ping Pong. For hvem er det, der bestemmer hvordan den perfekte kat inden for en given race skal se ud ???.
    Jeg finder det grotesk at visse racer, ikke kun MCO, i den grad har ændret udseende på ganske få år. Løbende kommer der ændringer i standard, så en race i dag slet ikke ligner den samme for fx 25 år siden. Jeg krummer også tæer, når man snakker om forbedring af racen. For hvad dækker det ? Hvis det er helbredet vi snakker om, så er det for mig ok, men hvis det handler om at skabe det mest ekstreme inden for den specifikke race, jeg så er det for mig ikke anderledes end at tage en klump ler og se hvad man kan få ud af den. Altså mennesker der leger gud.
    Man har forsøgt fx at få mere pels på en race og blander så, med tilladelse, en anden race ind, og i sidste ende er der så sket det at der er kommet sygdomme fra den ene race over i den anden. Osv osv. Så "opfinder" man nye racer, kun på bekostning af de eksisterende og oprindelige. Og allersidst så bliver det blot meget værre, når der så er opdrættere der sælger fertile katte til alle og enhver. Starter alle og enhver op som ny opdrætter. Og guderne skal vide at det bestemt ikke er alle der egner sig.
    Jeg har også en af de "gamle" MCO. I dag ville jeg aldrig anskaffe mig en sådan. Dels pga det udseende de har i dag, men også pga de arvelige sygdomme der er kommet ind. Jeg synes sgu det er så sørgeligt.

• #44   23. dec 2012 Det er en af grundene til jeg købte Manne hos en opdrætter som virkelig tjekker alt det arveligt som er muligt idag, og det er dejligt at min MCO ikke har mistet de fleste af sine tænder, de problem har mine døtre haft med deres MCO'er, men jeg ser da forskellene fra deres til min,
    det er et stort ansvar opdrættere har over for deres rase, som kælekatte køber er man nød til at finde en opdrætter man stoler på, og det er faktisk et stort arbejde smiley jeg havbruget mange timer ved PC'en fra at få lidt styr på hvilke kriterier jeg skulle lægge vægt på, og det blev, at der var testet,,

• #45   23. dec 2012 Var det godt at får luft marianne
    Der rigtig mange opdrætter også inde for mco der gøre kæmpe stykke arbejde for den skønnne race. Og jeg synes det er en skam at du har behov for at trappe denne race. Alle racer har nogle sundheds aspekter at kæmpe medd og dem som siger der ikke findes nogle i deres race lukker øjnene for sandheden.Når nu ville jeg ikke lade sådan et indlæg ødelægge min dag så jeg hopper ud af tråden god jul til alle.

• #46   23. dec 2012 Heidi, så har du helt misforstået mit indlæg. Jeg ved at der sidder nogle og kæmper, endda meget hårdt for nettop MCO. Og jeg tager hatten af for dem, der som du beskriver er gået i tænkeboks, for at rette op igen. Og jeg så vidt jeg kan læse i mit eget indlæg, så er det jo ikke kun MCO jeg skriver om, men racer i almindelighed, der bliver ændret på. Og hvorfor ? Da jeg i sin tid, købte Mads, var det nettop fordi jeg syntes at racen var flot, som den var. Ikke med intentionen om at lave om på udseendet fx. At han så desværre ikke blev så stor, som håbet, grundet sygdom, er så noget andet.
    Jeg synes stadig det er bekymrende med udtrykket "forbedre racen" uanset hvilken race. For hvad betyder det ? Betyder det at man vil "forbedre" små ører til store ører, store næser til små næser osv. For så er det man i sidste ende får en kat, der slet ikke ser ud, som den standard der var. Det har intet konkret at gøre med MCO, det gælder alle der skriver, "forbedre racen". Hvad er det man ligger i den formulering ?

Kommentér på:
Poly Maine coon

Annonce