{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parring alder på hunkat første gang?
  • #1   27. aug 2012 Jeg vil sige 1,5 år - ikke tidligere smiley

• #2   27. aug 2012 Mine var lidt over 1 år... Jeg ville under ingen omstændigheder lade dem parre da de blev kønsmodne omkring 7 mdrs alderen..

• Louise S
    Louise S Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 2 Svar: 3
    #3   28. aug 2012 1½ til 2 år, før det er de små kattekroppe ikke helt udviklede nok, der er alt for stor risiko for komplikationer især hvis man ikke har helt styr over hankatten, er det fx en lille alm huskat og en stor basse af en MCO, stakkels hunkat.

De fleste killinger ville godt kunne klare en fødsel hvis de er blevet gravide i en ung alder, men at lade en teenager killing få børn svarer til at lade en teenager menneske pige blive gravid. (og straks får jeg billeder af de udstødte afrikanske piger der har fået ødelagt deres blære-funktion af alt for tidlig graviditet og fødsel... men det er jo en helt anden sag)

En hver mor ved at en graviditet er MEGET hård ved kroppen, og jeg håber sandelig at en der selv har født tænker over det inden man lader sit dyr få dyrebørn.

Jeg har set lidt for mange killinger få killinger (dog har naturen selv sørget for at mor-killingerne var lige omkring et år) og set hvad det kan gøre ved en kat, og det kan ikke anbefales, når det går galt kan det virkelig blive meget meget grimt (og dyrt)

Men hey hvem vil opfordre sin teenager datter til graviditet?? ikke mange, håber jeg da *ss*

• #4   28. aug 2012 Birmapiger parrer vi gerne ved 11 mrd alderen - at vente for længe eller katten på p-piller, er kun med til at øge risiko for cyster og underlivsbetændelser. At vente til katten er op til 2 år, er i min bog naturstridigt.

• #5   28. aug 2012 fysiologisk er en kat altså en kat..... Det har ikke noget med dens race at gøre - alle katte er udvoksede omkring 11 måneders alderen. På dette tidspunkt lukker vækstlinierne uanset racen

• #6   28. aug 2012 ok. det er der jo delte meninger om kan jeg se, fordi jeg spørger er at vi har altid ventet til de er 2 år, men kunne så se at der var en der ville parre sin hunkat som 1 års, og så kom jeg til at tænke på hvad der egentlig er mest normalt, nu har vi britter og jeg syntes næsten ikke de udvokset som 1 års.
    Spændene at høre hvad synspunkter og forklaringer der kommer.

Kommentér på:
Parring alder på hunkat første gang?

Annonce