{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.107 visninger | Oprettet:

Parring - alder {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Ved dette har været oppe før.. men en hunkat skal helst ikke være for gammel før den får første kuld killinger vel?

Mn veninde nægter at parre hendes fertile hunkat, før hun er 2 år gammel.. hun siger de skal vente på deres nye hankilling som de får om et par uger.. så han skal være gammel nok..

Hun siger hun har hørt de skal være over 2 år gamle?? :S

Hvad mener i om dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parring - alder
  • #1   20. jun 2008 SÅ vidt jeg har kunne finde ud af på folk herinde så er det vist mellem 1-1,5 år afh. af race.

• #2   20. jun 2008 ja det sagde jeg.. hun siger en maine coon (det er godt nok en blanding) ikke er voksen før den er 3 år gammel, og derfor ikke må få killinger...

???

• #3   20. jun 2008 Hun siger desuden det er en opdrætte hun har det fra???

• #4   20. jun 2008 Man siger at Maine Coon katten ikke er fuldt udvokset før den er 3-4 år.. Men har ikke hørt noget om at man ikke må parre før

• #5   20. jun 2008 jeg mener en hunkat bør være 1,5 - 2 år alt efter hvor tidligt hun starter med løbetider. hunkatten skal være moden nok til at kunne tage sig af killingerne, men har heller ikke godt af at stresses med den ene løbsperiode efter den anden.

• #7   21. jun 2008 min mco venter sig og hun er lidt over et år hvis hun vælger at vente til den er tre år er det lidt sent for en førstegangsfødene

• #8   21. jun 2008 1 til 1,5 år skal de være. Enig i, at der er lidt sent for en førstegangsfødende med 3 år. Tror hun har blandet det sammen med hvornår MC er udvokset.

• #9   21. jun 2008 Tusind tak for rådene smiley Desværre vil hun nok ikke lytte, men har i det mindste prøvet at forklaret hun ikke ska vente for længe så..

• #11   22. jun 2008 felis F: ofte kommer du med gode synspunkter, men lige i denne sag er jeg dybt uenig. en siameser killing kan komme i første løbetid med 4 mdr, og mener på ingen måde at hverken krop eller psyke er udviklet til killinger på dette tidspunkt. det kan aldrig være en god kombination at killinger får killinger! jeg mener at det er individuelt hvornår en kat er klar. jeg har set flere eksempler på at en hunkat ikke har været psykisk moden til killinger, når de har været omkring et år. de ville have haft godt af at have ventet lidt. 3 år er så nok lige i overkanten da man ikke kan byde sin kat så mange løbetider, og heller ikke p-piller i så lang tid, da de mildest talt er noget lort for katten.

Kommentér på:
Parring - alder

Annonce