2.582 visninger
|
Oprettet:
Parring af kat {{forumTopicSubject}}
Hej Kattegalleri
Jeg en dejlig hunkat, på 1½ år som jeg ønsker at skal have killinger. Hun går til hverdag med min anden hankat på samme alder, de har mere eller mindre gået sammen hele livet. Jeg tænkte at når hun kom i løbetid, så ville hankatten sikkert parre hende (hvilket jeg oså ønskede), men nej. Han var overhovedet ikke interesseret i hende på nogen måde og jeg fortsatte derefter med p-piller.
Kan det være muligt, at dette kan skyldes at de er så meget sammen som de er eller måske en anden grund ?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
Vil gerne have killinger da jeg ikke har haft killinger i flere år nu og da jeg har tid til dem nu, så ville det være et perfekt tidspunkt.
maj 2007
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 6
og så kom tilbage her ind og gi en go grund til at få killinger... !!
tror godt man kan tyde min mening !!!
maj 2011
jun 2007
men hvad så hvis du får killinger.. ja de er ønsket.. men du har måske tænkt dig at beholde dem alle ??
jeg mangler stadig en go grund fra dig.
skriver det ikke for at dømme dig..
prøver bare at få dig til at tænke en gang eller to...
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Ønsker hun killinger, så er hun jo ene om at beslutte det!
Nicoline: Hvorfor er din hunkat på p-piller, hvis han ikke hopper på alligevel?
P-piller er bare overhovedet ikke godt at give, og bruges kun hvis man er "nød" til det.
Hvad med at prøve at stoppe med dem for et par måneder? Jeg tror han vil få interesse på et tidspunkt.
Jeg havde min på p-piller i få mdr engang, og da hun stoppede med pillerne, gik der 2-3 mdr. for min daværende hankat hoppede på igen
Så måske er løsningen at stoppe med pillerne og se hvad der sker
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Ellers så skal de vel ud og have nyt hjem, som er svært at finde disse dage, da der simpelthen er en overproduktion af dem, fordi så mange, godt kunne tænke sig at få killinger.
Hvis dine katte er rene, med tavle og det vil følge killingerne, så er dine chancer bedre, men stadig ikke gode. Er det derimod blandingskatte/huskatte, så er det ikke sikkert du overhovedet kommer af med dem.
Og hvad gør du så?
Beholder du dem så alle sammen, og sørger for p-piller/kasteration så der ikke ville kunne forekomme indavl.
Hvis ja, så kan det blive en meget dyr omgang hvis du får mange hunkillinger, medmindre du vælger p-piller, som sikkert også er dyrt i længden, plus vacciner osv.
Hvis ikke du vil beholde hvad vil du så, hvis ikke de kan få nye gode hjem?
maj 2007
Det er ikke for DIN skyld jeg siger det, men for de killingers skyld du har tænkt dig at lave..
Få dem neutraliseret og lade dem have et godt liv istedet for at producere flere katte der kan ende som dine var før de kom til dig..
Hvis du gerne vil have en killing selv, så køb en af dem der allerede er der..
jan 2012
Jeg syntes det er folk egen sag om de vil have killinger eller ej, så længe det opfører sig ansvarligt, og tænker sig om inden..
Men Nicoline lad være med at give p.piller og lad naturen gå sin gang, det kan være hun er lidt længre om at gå i løb eller at hankatten er lidt kuet af hunkatte så han ikke rigtig tør, så prøv helt at stoppe og se om ikke det så kommer af sig selv..
sep 2011
Nogle gange stikker folk næsen lidt for langt frem herinde, efter in mening...
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 140
Så er man hvertfald naiv!!!
sep 2011
Om ikke andet synes jeg at det er umådeligt flabet at angribe og forlange argumenter for at få killinger,
"Bare fordi" jeg avler med tavle, er der ingen der stiller mig samme spørgsmål... Og mine killinger er sjældent solgt inden de er født... Men er blevet solgt, hver gang alligevel.
maj 2007
Alle de killinger er lavet af folk der syntes de lige ville prøve at have killinger..
sep 2011
Jeg siger at det ikke er op til mig at lege politimand overfor andre herinde.
Hvis TS ønsker et kuld killinger, så kan du jo altså ikke gøre meget ved det. Andet end at komme med et surt opstød, hun alligevel aldrig ville tage positivt til sig.
Man kan prøve at svare folk på deres spørgsmål, eller lade være.
Er man simpelthen nød til at brokke sig over at folk får killinger, så lav en tråd om det...
Jeg er helt enig i at der er alt for mange hjemløse katte i DK, og det er skide synd! Men måden at komme det til livs på, er ikke at angribe folk... Måske at oplyse og informere med en positiv tone, i stedet for at hive "jeg vil have et godt argument for du vil have killinger, før jeg vil hjælpe dig med dit problem" -tonen frem
sep 2011
Ingen ved stadig om der er tale om tavlekatte, blandingskatte eller huskatte...
Eller om TS ved killingerne er afsat/selv beholder eller andet.
Så synes egentlig bare man skal kravle lidt ned af ryggen på folk herinde generelt, og lade dem forklare før man angriber pga. en formulering man lige kan dreje...
jan 2012
og Beltane, jeg vil vædde på at 85% af de killinger der bliver smidt i en papkasse, kommer til hittekilling eller hvordan de ellers bliver smidt ud, er ikke fordi folk bare vil lave killinger, nej de kommer fra folk som ikke vil ofre penge på deres katte og få dem neutraliseret, det er folk der har katte forei de er gode musefangere og ellers er ret lige glade med deres ve og vel og derfor mere eller mindre er vildkatte..
Jeg er enig med at der er for mange katte der har det for dårligt, men jeg vil aldrig gøre mig til dommer for om det er ok for folk at få killinger, for det må være folks egen sag, jeg kan kun appelere til at de er ansvarlige og tænker tanken til ende..
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Du har fuldstændig ret
Nogle herinde på KG mener åbenbart de kan tillade sig alt ;-(
Helt pinligt som folk fare op, uden overhovedet at vide noget som helst om baggrunden for dit spørgsmål,men nogle har bare behovet for at tale ned til folk
skriver før de ovverhovedet tænker pinligt for dem .
som Ditte skriver stop med p-piller ,der er også farligt for katten
sep 2011
Og råd, forhåbentlig Det er bestemt ikke gratis at få killinger, om der er tavle eller ej, men det ved du jo, når du har haft før
Hvis der er tale om huskatte/ "mindre specielle blandingskatte", så ville jeg nok forhøre mig om købere, hvis jeg var dig, inden jeg sætter et kuld til verden. For flere herinde har jo ret i, at de er svære at komme af med, og hvad gør man så, hvis ikke man kan beholde dem?
Mange katte bortgives, og stadig er den ingen "modtagere", desværre!
Det er SKØNT at have killinger, men den dårlige samvittighed over at stå med nogen der ikke får nyt hjem, vil man gerne undgå
maj 2010
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 20
Hele fem ud af mine syv katte har jeg, fordi andre mennesker mere eller mindre bogstaveligt smed dem ud sammen med skraldet. Jeg er sq træt af, at nogle mennesker må gå og "rydde op" efter andre.
At få killinger bare fordi man synes det er lidt hyggeligt lige nu og her, er også imod min overbevisning, da voldsomt mange killinger allerede lider kranke skæbner. Hermed ikke sagt at man som killingeavler ikke selv gør et aktivt arbejde for at skaffe sine killinger et godt hjem, men når man gør det, fratager man jo nogle andre mindre heldigt stillede killinger muligheden for at få et nyt hjem. Sådan ret sort på hvidt!
aug 2012
Jeg ved alt om katte der bliver smidt ud ,har selv internat kat,og jeg er total enig
Men det er ikke det tråden handler om,der er masser af tråde vedgørende uansvarlig adfærd omk parring osv
maj 2010
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 20
aug 2012
Det kender jeg godt ;-),godt man går ind for sagen
sep 2011
Dertil vil jeg give dig fuldstændig ret!
Det er ikke billigt at have killinger hvis man agter at stå ved det fulde ansvar man jo påtager sig ved at sætte kattene sammen = x antal killinger.
Og det betyder SELVFØLGELIG: masser af tid til killingerne, et godt plus på kontoen til ordentlig foder, vaccine og chip -som minimum inden de fraflytter.
Og man skal være indstillet på, at de der ikke bliver solgt/afsat, bliver boende!
Hvis tanken er at "så ryger de bare på internat" hvis ikke de bliver afsat, så er det bestemt ikke en moden beslutning!
Man kan ikke gøre hverken fra eller til, om folk får killinger. Man kan håbe folk tænker sig om, og behandler dyrene med den respekt de fortjener.
Men jeg bryder mig bare ikke om at folk kaster om sig med fordomme og beskyldninger til folk, fordi de vil have killinger. Det kunne jo sagtens være TS faktisk har moralen i orden, så der ingen grund var til denne lange debat, der intet har med start-emnet at gøre
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Det har du helt ret i - desværre er det min oplevelse at i 99.9% af tilfældende herinde kniber det med at få gjort det der skal gøres inden killingerne går ud af døren ....
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Synes også killinger er dumt at sætte i verdenen. Der er alt for mange killinger + katte og alt for lidt gode hjem derude ..
sep 2011
Men igen, det har intet med trådens emne at gøre...
Mange tråde bliver ødelagt med en masse indlæg om sådan nogle holdninger, og personligt synes jeg dem der har noget at sige hvad det angår, bør starte deres egen tråd.. Se denne tråd eks, den er blevet spammet med et hav at beskeder, som TS ikke kan bruge til noget ift. hensigten med at lave tråden. Og se hvor få konstruktive svar hun faktisk har fået...
nov 2008
Det har det da - da det kan være konsekvensen. Der er indtil flere der har fået sig en mindre heldig oplevelse. Der er masser herinde der ikke interesserer sig for andet end egne tråde.
Det er bedre at forebygge end at helbrede ...
sep 2011
Jeg siger ikke at "jeres" holdning er forkert! Ingen kan være uenig i at der er for mange hjemløse katte i DK!
Men mange (opdrættere) kan lave mange kuld om året uden nogen siger noget til det. Og så kan "fru. jensen" ikke, fordi hun ikke har et godt nok argument?
Hvordan mener du at du prøver at hjælpe de hjemløse katte i DK, ved at fornærme en fremmed i et forum, fordi hun beder om hjælp til at få to katte parret?
Måske der var andre og noget bedre måder at få folk til at se problemet, end at spamme folks tråde på KG?
sep 2011
sep 2011
Ditte: "Men igen, det har intet med trådens emne at gøre..."
Lis: "Det har det da - da det kan være konsekvensen."
- så er der meget der har med mange tråde herinde at gøre. Er meningen ikke at man svare på trådstarters spørgsmål? Man kan være uenige ja, men man behøver da ikke køre den helt derud hvor TS ikke engang er med længere fordi det intet har med hendes tråd at gøre...
Jeg mener så stadig ikke du forebygger noget ved at skrive til en fremmed at hun er helt ude i tågerne, at hun overhovedet overvejer at få killinger.... Er du klar over.... og puuuuhhha hun skulle skamme sig -agtigt...
Jeg tror stadig hun planlægger at få det kuld hun overvejede da hun startede tråden Og så kommer der jo ikke meget andet end dårlig stemning og beskyldninger ud af at køre en tråd derud hvor den nu er.
sep 2011
Jeg gad egentlig godt vide, hvad er et acceptabelt argument for at få killinger???
Nu hvor der er så mange hjemløse man fratager et hjem til, findes der så argumenter i vil "godkende"?
sep 2011
Er lidt nysgerrig nemlig....
"Jeg gad egentlig godt vide, hvad er et acceptabelt argument for at få killinger???
Nu hvor der er så mange hjemløse man fratager et hjem til, findes der så argumenter i vil "godkende"?"
sep 2011
Hmm... synes ikke den holdning passer til holdningen om at det er uansvarligt da man fratager de hjemløse katte et hjem ved at lave flere killinger...?
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 240
sep 2011
Hvorfor er du selv opdrætter af diverse racer?
Fratager dine killinger ikke et trygt hjem fra de hjemløse? Eller er det kun alle andre (evt. uden tavle) så?
nov 2007
Katte med tavler er mere populære end selv de sødeste små killinger der bor ude i laden.
Min første racekat var DK Amoritos That's Amore - en dejlig kbl. Ham fik jeg sammen med min eks, hvor vi også fik den smukkeste blandingskat (Birma/huskat), hun hed Ginger. Da min kæreste og jeg gik fra hinanden ville han have Amore - men ikke Ginger. Så jeg gav ham valget - enten begge eller ingen. Han tog dem begge, men fortrød efter nogle måneder og sagde at jeg KUN måtte få Ginger.
Den måde at tænke på er ikke fair i min verden - Ginger er i dag en lykkelig familiekat hos nogle dejlige mennesker, og Amore bor hos mine forældre, da jeg ikke havde mulighed for at have dem. Alle katte er fantastisk dejlige, og alle er unikke. Desværre er dem med tavlerne mest populære.
Nu har jeg kun lavet et kuld, og der beholdt jeg dem selv.
Og et billede af smukke Ginger
sep 2011
Okay, så forstår jeg bedre, og kan kun være enig med dig i det du skriver!
Skide synd og skam at mange ikke vil betale for at neutralisere deres katte, og derfor kommer der kuld efter kuld, af uønskede katte
Men som TS står, er det jo et ønsket kuld, og synes derfor det er rigtig synd at folk skal blande sig så meget...
Vi "ved" jo ikke bedre end hende, om vores killinger bliver afsat, bare fordi der er tavle på. Se i sommers, hvor MANGE birmaer der var til salg! Flere er stadig ikke afsat, kan man følge med i på DBA, G&G mm.
sep 2011
Synes bare det var svært at forstå dit argument når det både var det ene og det andet.
Beklager hvis jeg stødte dig, det var ikke hensigten.
nov 2007
Jeg så faktisk en bruger herinde - hun havde fået et "hov" kuld. Da killingerne var gamle nok, satte hun dem til salg herinde med teksten: "Ingen killinger bliver aflivet, så intet pres". Dét syntes jeg der var imponerende!
sep 2011
Og er jo heller ikke uenig i, at der ikke ligefrem mangler killinger i DK.
Køb-og-smid-væk tendensen ses oftere ved blandings-/hus- katte end tavlekatte, så der kan jeg se "pointen" ved at opdele det i sådan en sammenhæng. Nok også fordi der bliver "produceret" en hel del mere af dem, bla. pga. alle de uansvarlige katteejere der ikke gider ofre en neutralisation.
nov 2007
nov 2007
nov 2008
Ingen kælekatte forlader mit hus uden de er neutraliseret. Jep, det koster kassen, det sker da også nogen går her så længe jeg må sætte prisen ned for sådan er det, jo flere penge der er postet i katten jo billigere kan du sælge den
nov 2007
maj 2011
Jeg har aldrig i mit indlæg oplyst om hvornår jeg vil have killinger, ikke andet end at jeg har prøvet for et par måneder siden. En anden ting jeg heller ikke har oplyst er om jeg i forvejen har fundet hjem til killingerne. Synes det er ufatteligt, at folk er så hurtige på aftrykeren uden egentligt, at vide noget som helst ! En anden ting jeg lige faldt over var, at en havde skrevet at jeg kun er 20. Her tænker jeg, "Hvad i alverden har det med noget som helst at gøre?" Det gør mig da ikke til dårligere kattejer af den grund !
Synes det er ufatteligt, at man har på kattegalleri skal have en "gyldig" grund til at få killinger (efter så manges menninger). Jeg ved at jeg uanset hvad vil have killinger og ved da også fremover, at det ikke er her jeg vil komme med spørgsmål, men i stedet vil gå til min dyrlæge.
jun 2007
men man har vel lov til at komme med sin mening
nu har du jo også haft rig mulighed for at fortælle noget mere.
men holder nu ved min mening, ud fra det du har fortalt i tråden
maj 2011
maj 2011
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Det var skam ikke for at støde dig eller sige du var uansvarlig eller noget blot en oplysning til en anden bruger ..
maj 2011
jun 2007
så kan man da passe killinger der
nov 2008
aug 2012
Total enig
Ved selv hvordan folk avler killinger i flæng, og er uansvarlige ;-(
Men mener stadig at mange af svarene intet har med Ts spørgsmål at gøre.
Hvorfor denne nedladenhed ????
Når vi ikke kender bagrunden for Nicolines valg ,
Det er for kattens bedste , Ja selvfølgelig det vil vi vel alle
men kend lige den eksagte bagrund for Nicolines valg, eller hvad med at spørge !!;-)
maj 2011
Parring af kat