Min kat bruger ikke katte bakken :/ {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Jeg var enedag ude hos min hest, hvor der var et par killinger.
En af killigernes mor, passede ikke sine 2 killinger så godt. Den ene dag hoppede en af de andre mødre på den ene killing. Killingen lå hjælpe løs og havde ingen kræfter tilbage, da moren næsten ikk gav den mælk. Gårdejeren var ikke hjemme, men der var nogle håndværkere, og den ene kendte til katte. Han sagde jeg skulle tag den med hjem og opflaske den, ellers ville den dø. Jeg tog den med hjem og købte sutte flaske og mælk.
I starten have jeg ingen katte bakke og den pisse bare på gulvet. Da killingen var 6 uger passede min veninde ham i en uge og hun have en katte bakke som jeg måtte få, hun prøvede at lære ham at bruge den, men han forstod det ikk helt så godt. Da jeg fik ham hjem igen, brugte han den ikke rigtigt.
Hans søster blev heller ikk passet ordenligt af moren så da den var en 6/7 uger kom den hjem til mig for at blive passet og holde dens bror med selvskabt.
Lige fra søsteren kom ind af døren, tog jeg den ud i katte bakken og nussede den på maven, og den har brugt bakken siden. Men ham jeg har haft fra helt lille bruger den stadig ikk. Hangør det ude på bade værelses gulvet og enkelte gange kommer han til at gøre det i gangen eller i sengen.
Jeg har prøvet at skifte katte grus, bruge bakke uden låg.
Ingen af dem har fået fjernet deres kønsdele. Men det skal de have gjort snarest. Men han katten vil over hoved ikk bruge bakken. Han vil kun gøre det lige ude for an på gulvet.
Har anskaffet mig en katte bakke mere for at håbe han bare ville have sin ejen, men åbenbart ikk
HJÆLP!!!!!!
okt 2011
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 23
Jeg kender udemærket godt loven, da jeg er dyrepasser ass.
Jeg hår på intet tidspungt taget ham med hjem for sjov. Hvad mener dy med det ? Jeg var til dyrlægen med ham 3 dage efter jeg fik ham med hjem. De sagde jeg godt bare kunne flaske ham op og det gjorde jeg så. Han er lige som alle andre katte, han bruger et kravle træ, leger osv. Dyrlægen sagde til mig da han var ned og blive vaccineret at jeg have gjort en kæmpe stykke arbejde og at han var en sund og rask kat. Og at der burde være flere som mig. Så kom ikk her os fortæl mig jeg ikke gør hvad jeg kan for mine katte. Den for det dyre fodre for dyrlægen og jeg gør så meget for mine katte. I stedet for at skive alt muligt, syntes jeg heller du så skulle gøre opmærksom på dem som aldrig gør noget for deres katte. Fx dem på gårde. De katte som er ved min hest, for aldrig vacciner, ormekur el. lin. De for det billige foder for netto og har på ingen måde sat sig ind i hvordan de skal fodre deres katte.
Men kan ikke se hvorfor du skriver alt det der til mig, når det ikke er det jeg har et problem med ??
okt 2011
Jeg kan da se her inde at der ikke er andre der har det samme problem, selvom deres kat har været hos dens "rigtige" mor. Hvad ville du da have jeg skulle have gjort? Ladet den lille fyr dø ? ALDRIG!!!! Men når dyrlægen siger det er okay det jeg gjorde, så kan jeg ikke se problemet.
Grunden til jeg skrev her inde og spurgte folk, var hvis de nu havde prøvet det sammen el. kendte til noget lin.
okt 2011
2. Jeg har læst utallige sider på nettet og snakket med folk der ellers har kat og været til dyrlægen med den lille fyr. Hvordan skulle jeg kunne sætte mig mere ind i det ?
3. Han er lige som alle andre katte, det eneste han ikke gør er at bruge kattebakken. Hvilket er min skyld og den påtager jeg mig. Men jeg kan på ingen måde se at jeg har gjort noget forkert ellers.
nov 2007
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 35
Bare fordi at DU kan lade sådan en kat ligge og dø og åbenbart være lige glad med det så langtid ud ikke bryder loven. Vi andre der elsker dyr kan sku ikke bare lade sådan en lille killing ligge og dø og jeg havde 100% gjort det samme.
Den lov du så fint snakker om er jo lavet for at beskytte dem, men når deres liv er i fare så gælden den sku ikke mere i min verden.
nov 2007
Du har gjort det helt rigtige, synd der ikke er flere mennesker som dig. du skal ikke høre på Heidi hun er ikke rigtig klog.
nov 2007
Når man står med sådan et kat der er ved at dø så gør man hvad der skal gøres og så vil jeg skide på den lov.
Og lige en ting den her side hedder kattegalleri så i stedet for pisse folk af med din mærkelige holdninger så skulle du prøve og oprette din kat/katte vis du da har nogle.
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
En killing har brug for der er andre katte i huset som kan tage sig af den...
Hvorfor havde du ingen kattebakke i huset?
Men jeg ville nok sætte den på bakken hver gang den har spist og så engang imellem imellem spisningen
Så ville jeg anskaffe mig en kat der kender til brug af kattebakke og se om det hjalp...
Men tro på det så skal det nok lykkes...
Synes det er godt du er opmærksom på at der var en killing der ikke havde det godt, man havde valgt at finde en ammemor og ikke flaske den op
okt 2011
Der står os at det er vigtigt at morderløse killinger er sammen to og to, hvilket mine jo os er.
okt 2011
Tak for svaret
Jeg tænkte ikke over det var så vigtigt med en kattebakke i starten, da han jo var så lille. Håber det lykkes endag
Måske skulle jeg anskaffe mig en kat mere så han for håbenligt lære det
Jeg fandt faktisk to ammemor, men ingen af dem ville desværre tage i mod ham. Jeg var os rundt forskellige steder hvor de tager i mod killinger. Alle stederne var godt proppet og der der var plads syntes jeg det var synd at anbringe ham, da der var 100 andre og ingen personlae næsten. Og stederne sagde os jeg godt selv kunne gøre det. Så derfor valgte jeg det
sep 2010
Men hvad med den anden killing du tog til dig er den renlig?
okt 2011
Må nok se mig om efter en kat mere. Det da værd at prøve
sep 2010
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 37 Katte: 4 Emner: 104 Svar: 1.236
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Dernæst, skaden er sket. Men det er rigtigt at det ikke er lovligt.
Det bliver meget svært at vænne ham af med den adfærd, men med megen tålmodighed og kærlighed kan det måske lykkes. Det havde været optimalt at der havde været voksne katte, til at lære ham hvordan man gør og det bør der altid være når man flasker killinger. Jeg er selv plejefamiilie for kattens værn og har haft en del killinger uden mor. Men så har mine egne katte lært killingerne at være katte.
Det eneste råd jeg kan give, så lang tid han er urenlig er så lidt plads som muligt. Et enkelt rum med flere kattebakker. Gerne med og uden låg/top. Det hele afhænger meget af killingens nuværende alder og hvor meget tid og overskud du har til at få styr på det. Desværre ender det ofte med at disse killinger aflives, så selv om det lyder meget hårdt, så kan heidi have ret i at det måske havde været bedre fra start af.
Held og lykke med det.
okt 2011
Tak for opbakningen og for rådene
Heidi: Hvis man skal bryde loven for at den lille fyr overlever og for en "god" opvækst så gør jeg det. Men jeg syntes det er spøjst at du tænke mere på lovgivingen end på killingen. Og at når selv dyrlægen forslog jeg skulle passe den selv osv. Kan jeg ikke forstå du bliver ved at snakke om lovgivningen. Skal en lille killing dø bare fordi vi skal følge en lov ? Det syntes jeg ikke. Du burde i stedet konsenstre dig om dem som drukner killinger, i stedet for dem som prøver at rede dem.
Kan ikke se hvad jeg skulle have gjort anderledes, udover at have anskaffet sig en kattebakke tidligere i forløbet. Men jeg tror inders inde at katten er lige glad hvor den kommer af med det på. Så længe det kommer ud og det bliver fjernet, så tror jeg den er glad
jun 2010
okt 2011
jun 2010
okt 2011
Min kat bruger ikke katte bakken :/