{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.935 visninger | Oprettet:

Kat og fugl {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, jeg skriver dette på 3 forums ialt, så det kan godt være I risikere at støde ind i samme indlæg på nogle andre sider... smiley well..

Vi har en undulat på omkring et år, Kiwi. Vi har for to dage siden hentet vores killing, Harley, fra opdrætteren, og idag prøvede jeg så med min mors forslag, at sætte katten oven på buret så fuglen kan sige fra...
Men han fik helt vildt store jagt-øjne, og de første minutter blev Harley så opstemt, at hans næse begyndte at dryppe... Gjorde det igen senere, og der syntes han også, at Kiwi var meget interessant...
Han har aldrig været ude, men han jagter fluer en del, og det er meningen han skal være indekat.

Katte er self. rovdyr, men jeg håber på at de ihvertfald kan acceptere hinanden, så Kiwi ikke bliver til et mellemmåltid.

Mit spørgsmål her er så; Har nogen af jer erfaring med kat og undulat? Og hvordan sætter man dem bedst sammen?

Tak på forhånd
Charlin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og fugl
  • #1   18. jul 2011 Heidi; Det var synd smiley
    Men man må da kunne lære katten at fuglen ikke er mad... smiley

• #2   18. jul 2011 Ja, det hedder et ordentligt bur vel?

• #3   18. jul 2011 Thilde - Har jeg skam også. Det ville bare være det bedste, hvis jeg ikke behøvede lukke katten inde når fuglen er ude - Kiwi har været vant til at være ude det meste af dagen før vi fik katten jo.

Heidi - Nej da... Men man har da hørt mange gange, at dyrene har acceperet hinanden. Ligesom når en hund jagter fremmede katte, men katten i sit eget hjem røre den ikke? smiley

• #4   18. jul 2011 Ah okay :o) Ville ikke turde det hvis det var mig. Altså at have fugl og kat løs i samme rum.

• #5   18. jul 2011 Heida - Okay... Jeg har bare kunnet finde tips herinde til sammensætning af kat og fugl, men det har ikke været til mindre fugle som undulater.
    Da jeg var mindre, havde vi nogle katte som respekterede vores gamle fugl - Hvis katten kom for tæt på, bed fuglen den i ører, poter og klippede knurhårene af.

Thilde - Det kunne lade sig gøre med en udekat da jeg boede hjemme hos min mor - Lucy er dog ikke verdens bedste rovdyr af en kat at være... Og de skal selvfølgelig ikke være alene sammen, så kan det nemt ende galt, ja.

Det kunne bare være rart, hvis nogen havde et tip til at få katten til at respektere fuglen.. Men måske er det kun muligt med lidt større fugle? I don't know. ^^

• #6   18. jul 2011 Klippe knurhårene af? Haha kan lige forestille mig det smiley

• #7   18. jul 2011 Thilde - Nemlig, hehe. smiley Det var de ikke så glade for smiley

• #9   19. jul 2011 Felis - Tja, måske... Men som skrevet i tidligere indlæg, er Kiwi helt vant til katte. Hun kiggede også nysgerrigt på Harley.
    Så hvordan kan man sætte dem sammen, når fuglen er vant til katte? smiley

Man har da set flere videoer og historier, hvor katten og fuglen kunne sammen, fuglen der har siddet på hovedet af katten osv... Så det kan jo lade sig gøre på en eller anden måde?

• #11   27. jul 2011 Fyn S - Jeg ville aldrig lade en kat og fugl være alene, lige meget hvor gode venner de er. smiley Det kunne bare være rart, hvis Harley idet mindste bare ignorede Kiwi. smiley

• #13   30. jul 2011 Line; Der har været en kat før, som greb fat i hende.. den lå og sov, og så fløj Kiwi lige ned i hovedet på den...
    Efter det er hun heldigvis ikke for godtroende omkring katte mere.

Fyn S; Hvis du læser det jeg skrev til Line, så er hun ikke så godtroende mere, heldigvis. Jeg skal have skaffet en klikker, ja... Men er ikke helt sikker på hvordan man træner en kat med det..
    God idé først at have hende ude at flyve, når vi har leget Harley træt. smiley
    Jeg tror desværre ikke vandet ville hjælpe, da Kiwi elsker vand.. smiley Men ellers også et godt forslag. Dog kommer Harley aldrig tættere på, end at stå nede på gulvet og glo på hendes bur - Harley har også fundet ud af, at når Kiwi er i buret, så er hun ikke så interessant. Og hvis han er i stuen når Kiwi er ude at flyve, så holder vi ham, så han ikke kommer tæt på hende. smiley

• #15   31. jul 2011 Det må jeg prøve smiley

Når han har lært klikket? Altså, at lave tricks??

Men igen; det må jeg prøve. Det lyder super. Og så er det vel også en sjov måde for katte at lære ting på. ^^ Og så madglad som Harley er, bliver det sikkert nemt. smiley

• #17   1. aug 2011 Tusinde tak smiley
    Har allerede tilmeldt mig - Nu mangler jeg bare en klikker smiley
    Håber virkelig det kommer til at virke - Han er en klog lille kat.. Når han gider. Hehe.

Kommentér på:
Kat og fugl

Annonce