{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.420 visninger | Oprettet:

Kat + fugl ?? {{forumTopicSubject}}

Ja måske et lidt underligt emne, vidste ikke lige hvordan jeg skulle skrive det smiley

Men jeg overvejer meget stærkt at købe mig en tam munkeparakit, da jeg har haft en som lille jeg var meget glad for!

Nu er det jo bare sådan at jeg har kat, og så tænker jeg lidt om det kan gå??

Håber der er nogle der kan give lidt råd her smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat + fugl ??
  • #1   6. maj 2008 Jeg har haft hamster og kat og det gik fint..

Det er self ikke helt det samme, men Hamsteret er jo stadig et bytte dyr for katten ligesom fuglen er det.

• #3   6. maj 2008 Et er, at katten måske ikke vil få mulighed for at fange fuglen, men tro mig, den vil sikkert prøve. Spørgsmålet er så, om dette ikke vil være synd for fuglen, da den helt givet bliver stresset af det.

• #4   6. maj 2008 Vi har haft grå Jaco papegøjer samtidig med vi havde katte. Tit så vi, når lågen til deres flyvebur var åben, så sad en af kattene oope på pinden ved siden af papegøjen - i al fredsommelighed. Vi har også haft nymfeparakitter og undulater, som fløj frit, samtidig med vi havede katte. Jeg tror godt katten kan læres til, at den ikke må røre fuglen. Så held og lykke.

• #5   6. maj 2008 Vi har også haft fugle og kat sammen.

Da vi havde mindre fugle, undulater måtte vi jævnligt pille kattene af buret og vi lod ALDRIG kattene være alene i stuen hvor undulaten stod.

Vi har så også haft en grå jaco og katte sammen, kattene var faktisk lidt bange for Coco, han trissede tit rundt på gulvet og kattene sad i pæn afstand og betragtede ham, gik Coco mod kattene løb de.

Jeg mener godt man kan have kat og fugl sammen, men med de erfaringer jeg selv har gjort så vil jeg aldrig holde mindre fugle sammen med katte indendørs.

Vi har 2 fugle voliere i haven og kattene mistede efter nogen tid interessen for dem.

• #6   6. maj 2008 Tusind tak for jeres svar.
    Vil lige overveje lidt hvad jeg gør smiley
    - er en lidt svær beslutning synes jeg. men vil rigtig gerne finde en løsning da jeg virkelig ønsker en munkeparakit og endelig efter mange år har fundet et sted jeg kan få en håndmaddet.

• #8   6. maj 2008 Fugle og katte er ingen problem, dog kræver det tid at lære katten at den ikke må angribe fuglen, men det kan lade sig gøre.
    Her i huset bor katte sammen med en grå jacob, jeg har haft killing køber med undulater, hvor kattene hurtige lærte at holde sig fra fuglen,
    Dog kan man ikke havde et lille bur som er ledt at vælde, da man ikke kan undgå at katten i den først stykke tid, vil prøve at komme ind til fuglen.

Kommentér på:
Kat + fugl ??

Annonce