{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.260 visninger | Oprettet:

At få katten gjort kælen {{forumTopicSubject}}

Ja, kan godt være det er dumt spørgsmål....

Men kunne godt tænke mig at vide om man kan få katten gjort helt ekstremt kælen, så han vil nusses osv hele tiden, og kommer når man kalder....

Hvordan gør i?

Jo, han vil gerne kæle, men absolut kun når han selv vil.... Kunne være rart hvis man kunne tage på et hvilket som helst tidspunkt og putte sig i sengen eller noget med ham

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få katten gjort kælen
  • #1   1. aug 2007 Da jeg "fik" min kat (fangede ham med fiskenet ude på en gård) var han vild som bare pokker, jeg fik tæmmet ham ved at jeg snkkede til ham hele tiden når jeg var hjemme, og et par gange om dagen tog ham op og holdt ham så han ikke kunne kradse mig, og i løbet af en uge, fandt han ud af at jeg var okay, og nu kan jeg gøre alt ved ham.. han kommer ikek når jeg kalder, men når jeg åbner madbøtten smiley

• #2   1. aug 2007 du ka smøre dig ind i baldrian dråbe eller drysse catnip ud over dig selv, det gir garanteret en kælesygkat*LOL*
    nej spøg til side, tror desværre ikke der er meget at gøre, en kat har sin egen mening om hvornår og hvorfor den skal og vil nusses

• #3   1. aug 2007 Jeg kan sagtens nusse ham når han er på gulvet, men tager jeg ham med ind i sengen fx så stikker han af med det samme... til gengæld kan han finde på at komme og putte kl lort om natten - så ligger han enten på min mave eller i min arm - men hvor meget gider man lige om natten? smiley

Men skal jeg bare holde ham lidt hvis man tager med i sengen, eller er det ondt?

• #4   1. aug 2007 RatsterZoo: Ja tak, den med madbøtten kender vi smiley Så kommer han flyvende... Han kommer som regel også som en hund når man siger "Skal vi ud" og tager selen.... ellers bare hvis man rykker op i persiennerne smiley

• #5   1. aug 2007 hehe.. det er så rart når man får alle dyrenes oppmærksomhed på en gang smiley

• #6   1. aug 2007 Hvis du tvinger ham til at være i sengen mod hans vilje, så opnår du i hvert fald ikke det, du er interesseret i.

• #7   1. aug 2007 Tinka: var også det jeg tænkte... men hvordan så... bare nusse ham når chancen er der, og så bliver det bedre med tiden ?

• #8   1. aug 2007 Tja, det er jo ikke sikkert, at han bliver mere kælen med tiden. De fleste katte vil selv bestemme farten, og nogle katte har bare mindre beov for det kæleri end andre (og end os)
    Men hvad hvis du lægger dig på sengen i dagtimerne, kan han så ikke selv finde på at komme og nusse? (ellers kunne du måske tage lidt katteguf med i sengen)

• #9   1. aug 2007 tinka D - hvis du holder katten så håtdt at det enten gør ondt eller den ikek kan få vejre, så gider den ikke nej..

Rottweielr (som han hedder) fandt hurtigt ud af at det ikke gjorde ondt at blvie holdt, og han kunne godt få vejret.. Og det var med tvang, og den dag i dag vil han stadig godt bæres

• #10   2. aug 2007 Tinka: det er meget sjældent hn gider ligge i sengen om dagen, faktisk ligger han altid på tæppet i køkkenet - næsten altid...

• #11   2. aug 2007 Putti har altid været en "mors pige".. Hvis jeg klapper på sofaen med hånden, så kommer hun for det meste.. eller hvis jeg kalder på hende... Men hun gider ikke have at jeg holder hende.. Men jeg gider egentlig heller ikke at min kæreste bare tager fat i mig og holder mig.. Lol..
    Jeg tror at katte er meget forskellige på det punkt.. Nogen kommer når man kalder, andre kommer kun når det passer dem..

Men altså du kan jo lære ham at der sker noget rigtig godt når han kommer.. Fx hvis du sidder med hans livret, uden han ved det, og du så bliver ved med at kalde på ham til han kommer, og så giver ham det og roser ham til skyerne.. så vil han nok ret hurtigt lære at det er rigtig fedt at komme når du kalder.. Hehe.. Tror faktisk generelt at man virkelig skal huske at rose dem når de gør noget rigtigt.. Fx kradsede min arthur i møblerne, jeg skældte ham ud når jeg så det, og roste ham når han bruger kradsetræet.. Og han har vidst ikke gjort det længe.. smiley

• #12   2. aug 2007 Rita har altid været sød og vil gerne kæles og ligge i sengen hos en men hun er ikke så god til at man holder fast i hende.... Tror at det er noget der ligge hos den enkelte kat om de er til det eller ej. Jeg har ikke rigtig gjort noget andet end nogen gange bare holdt fast i hende når hun ville ned og så sætte hende ned når jeg synes men tror det er svært at få en kat til at gøre som man vil ha den til.

• #13   2. aug 2007 Lena - kort og godt.. en kat har helt deres egen personlighed omkring kæleriet.. du kan os være uheldig at han forbinder det med noget andet men mine fie vil os kun når det passer hende og det må man bare leve med.. Derfor håber jeg på at kunne få lokket kæresten til en mis mere da jeg savner 2 forskellige personligheder og en arm kat som fie bestemt ikk er..

• #14   3. aug 2007 vores hunkat er meget sku. men vi har været meget tålmodige og nu kan vi ae hende når hun er på gulvet uden hun stikker af. hun kan ligge i time vis og vil nusses. og hun kommer endda selv engang imellem... hun ville heller ikke så gerne tages op. men vi to hende op og aede (staves) hende lidt og satte hende så ned igen. og nu vil hun tages op mere og mere. man skal bare være ekstrem tålmodig og give dem den tid det tar

undskyld stavefejl

• #15   3. aug 2007 Ja, endeligt ikke presse katten smiley De skal selv søge kontakten, og så må man jo bare stå til rådighed når de har lyst smiley Vi har selv Røskva, som dog ikke er sky, men bare ikke gider så meget nus. Med tiden er hun dog begyndt at sætte mere og mere pris på det, men igen, kun når hun selv gider. Nu er vi faktisk så vidt at hun elsker at blive nusset oppe på armen, noget som hun aldrig gad før i tiden smiley

Så tålmodighed, som de andre også siger, så skal det nok gå fremaf smiley Og ikke alle katte har det store kælebehov smiley

• Merete R
    Merete R Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 5
    #16   26. aug 2007 Ja, katte har deres eget temperament, fuldstændig ligesom os mennesker.
    Men et trick med belønninger kan måske hjælpe: Katte er faktisk hurtige til at fange, hvor der falder godbidder af henne. Du kan jo evt. have en lille dåse med godbidder inde ved sengen, som du rasler med, når du gerne vil have den skal komme. Den kommer garanteret også når du fylder mad i dens skål? Og så måske kalde på en bestemt måde (evt. en bestemt sætning i bestemt toneleje, ex. "skal du ha' guf?") - bestemt værd at prøve for dig?

• #17   26. aug 2007 Mine to tøser er desværre heller ikke de store puttemisser. De vil gerne putte ved siden af mig, men ikke på skødet eller ind til mig. Og så foregår det kun på deres vilkår, og når de kommer til mig.

De er heller ikke så vilde med at blive taget op, og vil ned igen med det samme; ikke fordi de ikke holder af mig, og stoler på mig, men de bryder sig simpelthen ikke om at blive omklamret. Og det værste af det hele er nok, at de får pelsen i uorden! Det første de gør, når de bliver sat ned igen, er febrilsk at rette på pelsen! Men de er jo piger, og nogle meget forfængelige af slagsen ;o)

Kommentér på:
At få katten gjort kælen

Annonce