{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling uden kendt stamtavle
  • #2   12. aug 2012 Nej jeg har ikke stamtavle på moderen og faderen er ukendt

• #8   12. aug 2012 I TICA hedder det nu HouseHoldPets og ikke huskatte smiley Og er lagt an på at være for racekatte uden tavle og blandingskatte i langt højere grad (f.eks. bliver der udstillet et par "persere" der. Katte der har haft en stamtavle, men ikke har det mere fordi internaterne pr. princip ødelægger stamtavlerne på racekattene, og man ikke har kunnet finde ny opdrætter)

Og i FIFe/FD er huskattene nu lige så tilladt i langhåret og i alle farver. MEN dommerne foretrækker typisk rundstrikkede korthårede huskatte smiley
    Jeg har dog oplevet langhårede huskatte blive udstillet et par gange, og mens de ikke har vundet, så er de endt med en midt placering smiley
    Sverige har dog, som en anden også nævner, valgt at opdele deres huskatte i en langhåret og i en korthåret klasse smiley

Og når man snakker om européen som huskat med stamtavle, så er det værd at notere at det altså primært er vores nordiske huskat, som racens standard er bygget over.
    Ligesom maine coonen er bygget over huskatte fra Maine i USA, koraten er bygget over huskatte fra Thailand, Tyrkisk van og angora fra ditto i Tyrkiet, osv. osv.
    ALLE racekatte stammer fra huskatte. Spørgsmålet er så bare hvad den videre udvikling har været for racen og hvor længe siden det er, at den blev stambogsført smiley

Og PS. den ene af langhårede mutationer der er (der er 4 forskellige), er altså opstået hos huskatten, og ikke racekattene.. Så accepterer man at en huskat kan være rød, have hvide pletter og være andet end makrel tabby, så er man også nødt til at acceptere, at den kan have en anden hårlængde end korthåret smiley

• #9   12. aug 2012 Så dvs. hvis jeg skal udstille min kat , det er ikke hende på billedet men en hankat af hende som er lige så langhåret som hende (også Norsk skovkat) og rød, så skal jeg gøre det i det der hedder TICA?
    Sorry det skal uddybes, men er bare helt ny i faget smiley

• #10   12. aug 2012 Camilla - Du kan gøre det begge steder, men vil nok have størst succes i TICA :o) Den danske klub under TICA heder viking cats - (link fjernet)
    De afholder dog kun to udstillinger om året, så du kan jo da prøve begge steder smiley
    For FIFe udstillinger skal du kigge under de fire hovedklubber www.darak.dk www.racekatten.dk katteklubben.com og jyrak.dk
    De to første er primært sjællandske, og katteklubben over hele dk, og jyrak i jylland og på fyn. Er du medlem af en af de fire hovedklubber, kan du frit udstille i dem alle fire smiley

• #11   12. aug 2012 Viking Cats holder næste gang i november i Haslev, deres næste udstilling bliver nok i det jydske (i marts), de plejer nemlig at skifte sådan smiley

• #12   12. aug 2012 tusinde tak for hjælpen og sorry for den udskæren i pap smiley

• #13   12. aug 2012 Camilla - Ingen grund til at undskylde, det er da også ret for virrende med alle de organisationer osv. smiley

• #14   12. aug 2012 Husk i øvrigt at katten skal være vaccineret inden den må udstilles smiley

I FIFe skal den mindst være 15 dage gammel og max 1 år, medmindre andet er meget specifikt angivet af dyrlægen (revaccinationsdatoen). Husker ikke lige hvordan TICA er, om det er to år eller....

• #15   12. aug 2012 og at huskatte i fife regi vist stadig skal være neutraliseret hvis de er over 10 mdr.

• #16   12. aug 2012 tak for hjæælp smiley

• #17   12. aug 2012 Og vist 8 mdr i TICA regi? smiley Kan jeg ikke lige huske

Kommentér på:
Udstilling uden kendt stamtavle

Annonce