{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Udstilling af blanding? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg tænkte lidt på om der egentlig er udstillinger for blandede katte? Fordi jeg kunne rigtig godt tænke mig at have en udstillingskat, men min kæreste vil ikke gå med til at jeg får en helt raceren kat - men hvis nu at Kamille kan bruges, er det jo heller ikke nødvendigt smiley

Håber i ved noget, for jeg har ledt på nettet og er ikke blevet klogere

-Stine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling af blanding?
  • #1   26. jan 2012 viking cats har for huskatte

• #2   26. jan 2012 I Tica kan man udstille alt der siger miav. Ellers kan den udstilles som huskat i FD regi, men da det er en blanding har den ikke de store chancer for at vinde. Ellers kan jeg anbefale de forskellige hobby-udstillinger.

• #5   26. jan 2012 Jeg skal udstille huskat for første gang på lørdag, og jeg kan kraftigt anbeale at læse den info der er når du trykker på det link Lotte har givet dig. Det er super skrevet, og meget let forståeligt, og det skaber faktisk et overkommeligt overblik over alt det man skal have vendt i hovedet.

• #6   26. jan 2012 Hvis Camille ligner en huskat, så udstiller du hende bare som huskat i FIFe Det er Felis Danica i DK, hvorunder klubberne, der afholder udstillinger er. Klubberne hedder JYRAK, Katteklubben, DARAK og Racekatten :o)
    Teknisk set siger FIFes racestandard at en huskat må have alle farver og pelslængder, men mange af dommerne foretrækker en "rigtig" huskat, hvorfor de langhårede f.eks. ikke bliver så højt placeret..
    Rigtig meget der er så kondition og temperament :o)

I TICA er hedder klassen for katte uden stamtavle HouseHoldPet, og der må man såmænd udstille en perser look alike, bare den ikke har en stamtavle..
    TICA har dog ikke så mange udstillinger om året, som de fire andre klubber har (og er du medlem af en af de fire klubber i Felis Danica, må du udstille i de andre tre også..)

Har du lyst til at udstille, så vil jeg dog anbefale dig at komme afsted hurtigst muligt, mens hun stadig er ung og bedre kan lære nye ting :o)

Det link som Lotte har lagt ud, er i øvrigt hende der fik mig igang med at udstille min huskat Mea (som også er en blanding af racer) tilbage i 2006 :o)

• #7   26. jan 2012 Tusind tak for hjælpen smiley
    Har nu været inde og læse på linket, og har noget at bruge weekenden på

Endnu engang tak for svarene smiley

• #8   26. jan 2012 Stine - Så lidt.. Min Mea er i øvrigt blev Best In Show (højeste man kan blive) huskat et par gange :o) Så blandinger kan godt, så længe de bare ligner huskatte :o)

• #9   26. jan 2012 og der må man såmænd udstille en perser look alike, bare den ikke har en stamtavle.. <- forkert formuleret, for det må man også i FIFe. Men man kan regne med en højere placering på en perser lookalike i TICA end i FIFe, da de ikke dømmer ned på at de ligner racekatte :o)

• #10   27. jan 2012 Hvilke af klubberne vil i anbefale at man er medlem af? har i nogle gode eller dårlige erfaringer med nogle af dem?

• #12   27. jan 2012 Kan se du bor på Fyn.. så vil jeg anbefale Katteklubben, da de holder udstillinger på Fyn, i jylland og på sjælland

• #13   27. jan 2012 Perfekt smiley tak

• #14   27. jan 2012 Jeg er vældigt glad for JYRAK, de har dog flest udstillinger i jylland, en enkelt på Fyn og ingen på sjælland. (De afholder i Vissenbjerg i november fx)

Men JYRAK er en meget velfungerende klub og i øvrigt den største, og er klart dem hvis udstillinger jeg foretrækker af katteklubben og JYRAK - men man kan jo heldigvis udstille i alle klubberne uanset hvor man er medlem :o)

Kommentér på:
Udstilling af blanding?

Annonce