{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Udstilling FYN HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg kunne godt tænke mig at tage til en udstlling med twist for hyggens skyld
Men har ingen forstand på det så tænkte på om her var nogle der ville forklare mig lidt af hvert !
Evt regler og om der er krav til kattens udsene kropsbygning ?
Og om man skal være medlem af et eller andet
på forhånd taak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling FYN HJÆLP
  • #1   2. nov 2010 Jeg er ikke 100 procent sikker, men jeg mener, at kattene skal have stamtavle, for at man kan udstille dem...

• #2   2. nov 2010 Du kan helt sikkert finde dine svar på denne side ;O)

(link fjernet)

• #3   2. nov 2010 Mener helt bestemt du skal være medlem af en af de 4 hovedklubber Racekatten, Darak, Jyrak eller Katteklubben også kan du kun udstille som huskat, når hun ikke har stamtavle på.

Men er ikke helt sikker.
    Ved kun at du ihvert fald ikke kan udstille hende som Maine Coon.

• #5   2. nov 2010 Glemte lige, at hun også skulle være neutraliseret og chippet/øremærket.

• #6   2. nov 2010 Katte uden stamtavle kan kun udstilles som huskatte.

De skal som en anden skriver være neutraliseret og have en gældende vaccine.

Udstilleren skal være medlem af en af de danske hovedklubber for at kunne udstille.

Hvis du vælger at udstille hende som huskat på en Felis Danica udstilling skal du ikke forvente nogen høj placering, da hun er semilanghåret, hvilket huskatte ikke er.

• #7   2. nov 2010 den skal ikke være neutraliseret, men hvis det er en main coon uden stamtavle eller en blanding der ligner main coon ville jeg ikke tage den med, det det tæller ned på en rigtig udstilling.... alle er velkomne på hobby udstillinger smiley så der kan hun godt tage med.....

på de "rigtige " udstillinger skal du være medlem af en hovedklub, katten skal have stamtavle hvis ikke den er en almindelig huskat og du skal følge en masse andre regler som du kan læse på det link Rikke har sat ind smiley

held og lykke med det

• #8   2. nov 2010 thomas & Marlene C - J, den SKAL altså være neutraliseret hvis den skal udstilles som huskat på en Felis Danica udstilling.

• #9   2. nov 2010 Som Annie (* Diktatorisk HA *) skriver, så skal den være neutraliseret og passet med sin vacc. for at måtte udstilles!
    For det andet, så kan man tydeligt se at din kat er blanding kat og ikke huskat, og den kan KUN udstilles som huskat når der ikke er tavle på den...
    Så du vil kun få at vide den SLET ikke ligner en huskat, og at den ville ikke have nogen chancer for noget som helt på udstillingen...

• #10   2. nov 2010 Huskatte skal være kastreret fra en alder af 10 mdr... I FIFe altså

TICA (danske klub er Viking cats) udstillinger afholdes også i DK, der må huskatte gerne have racepræg. Husker ikke om det er noget med kastrering der, men som i FIFe skal katten selvfølgelig have en gældende vaccine.

• #11   3. nov 2010 "TICA (danske klub er Viking cats) udstillinger afholdes også i DK, der må huskatte gerne have racepræg. Husker ikke om det er noget med kastrering der, men som i FIFe skal katten selvfølgelig have en gældende vaccine. "

Og i TICA gælder det, at alle voksne HHP skal være kastrerede. Dvs. alle hus-, blandings- og racekatte uden stamtavle, som skal udstilles efter deres 8 måneders fødselsdag, skal have attest på, at de er neutraliseret.

• #12   3. nov 2010 Pil - Tak for uddybningen :o)

Britt - Joeh, den er altså ret ny, den har max 3-4 år på bagen.Jeg var selv med til at få den vedtaget :o) Og SÅ længe har jeg altså heller ikke været med i katteverdenen :o)

Kommentér på:
Udstilling FYN HJÆLP

Annonce