{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

TICA udstilling - Blanding af racer ? {{forumTopicSubject}}

Kan det passe at katte der er en blanding af racer, som min Sebastian kan udstilles under huskatte i TICA udstillinger ?
Læste det på http://www.viking-cats.dk

- Citat fra siden "I TICA er der ingen regler om, at huskatte ikke må minde om racekatte, så alle katte, også raceblandinger og internatskatte med ukendt baggrund, er velkomne i huskatteklassen."

Er der nogen der kan forklare mig lidt om det? Om jeg har forstået det rigtigt, og om Sebastian ville kunne udstilles derunder ? Han er halv perser, kvart maine coon og kvart hellig birma..

Og hvis jeg har forstået det rigtigt er her et spørgsmål mere; Skal man være medlem af en klub eller noget ?

Det kunne være sjovt at få Sebastian på udstilling hvis det er muligt, så vil meget gerne høre jeres erfaringer, m.m, smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TICA udstilling - Blanding af racer ?
  • #1   16. maj 2009 Ja, helt sikkert. De byder gerne alle velkomne og de må gerne have racekattepræg :o)
    Det er FEDT at udstille huskat under TICA :o)

• #2   17. maj 2009 Hej i TICA behøver det ikke ligne huskatte da det som det første dømmer ud fra temperementet man kan i princippet komme med alle slags katte uanset race/blanding uden stamtavle.

Nikie

www.thunderstone.dk

• #3   17. maj 2009 Det lyder dejligt .. Så må jeg lige finde ud af hvad jeg skal indmelde mig i osv.. Men som jeg kan se det er den næste udstilling først til November .. Så skal lille Sebastian da med smiley

Nogen der ved hvor i landet de holder deres udstillinger? Eller er det forskelligt?

• #4   17. maj 2009 Næste gang er i Rødekro i Sønderjylland...

• #5   17. maj 2009 Så vidt jeg ved skal du ikke være indmeldt i noget for at tage med til en tica udstiling :o)

• #6   17. maj 2009 Det lyder spændende... Det tror jeg da at jeg bliver nødt til at tage til smiley

• #7   17. maj 2009 Uhh, mange tak for svarene smiley Jeg glæder mig allerede, og sønderjylland er jo ikke så langt væk igen smiley

• #8   17. maj 2009 Du behøver ikke at være medlem af hverken TICA eller Viking Cats for at udstille, men hvis du vil fortsætte med at udstille din kat på TICAs udstillinger, skal den TICA-registreres efter den første.

Jeg kommer selv til Rødekro med Gizmo, så må vi se hvordan det går denne gang ;o)

• #9   17. maj 2009 Man skal nemlig ikke være medlem for at kunne udstille i TICA, og efterfølgende behøver du heller ikke melde dig ind nogen steder, men som det er sagt, så skal katten reg. i TICA inden den udstilles 2. gang, ellers mister den sine allerede opnåede points. Men du behøver stadig ikke være medlem ;o)

Dog skal du sikre dig, at vaccinationerne er opdaterede efter klubbens regler, og huskatte skal være neutraliseret, for at kunne udstilles.

Kom endelig med alle jeres hus- og blandingskatte!! Vi vil meget meget gerne have mere fokus på den del af katterverden i vores nye TICA-verden.

• #10   18. maj 2009 Jeg overvejer kraftigt at prøve at udstille Sebastian.. Han er også kastereret.. Men mener dog der stod at det kun var huskatte OVER 8 mdr. skulle være neutraliserede smiley

• #11   18. maj 2009 ja undskyld, huskatte over 8 mdr skal være neutraliseret. Havde ikke lige tænkt, at han selvfølgelig kunne være yngre ;o)

• #12   19. maj 2009 citat fra viking cat :
    Den eneste særregel for huskatte er, at huskatte over 8 måneder skal være neutraliserede. I TICA er der ingen regler om, at huskatte ikke må minde om racekatte, så alle katte, også raceblandinger og internatskatte med ukendt baggrund, er velkomne i huskatteklassen

Det betyder vel bare at en huskat skal være neutraliseret med 8 måned for at være med. Hvis den er det inden den er 8 måned så skulle man vel kunne tage den med som 6 måned ???????
    Det er da bare at skrive til dem og høre af.

• #13   19. maj 2009 Skal en Maine Coon uden tavle også op stilles under huskatte ?

• #15   19. maj 2009 Okay. Så kan jeg ikke tage mine tavleløse med, for de er fertile.....Øv.

• #16   19. maj 2009 Christina B: Sebastian er nu nok også ved at være de 8 måneder, men egentlig er det fra min side ligegyldigt da han er kastrat, og det bliver vores maine coon Oliver uden tavle også når han kommer over de 2kg..

Men det var mere for at andre interesserede ikke skulle tro at deres 5 måneder gamle kat som de gerne ville have med også SKULLE være neutraliseret smiley

Så længe de er 8 måneder og derover skal de være neutraliserede.. Yngre katte er det "valgfrit" om de er neutraliserede eller ej smiley

Det var bare for at undgå misforståelser smiley

PS. til andre interesserede: Her taler jeg selvfølgelig om katte i huskatte kategorien.. For racekatte er der andre regler, som jeg ikke har sat mig ind i smiley

• #17   20. maj 2009 Henrik & Lonnie: Det er helt super at få udredt evt. misforståelser ;o) Jo mere præcist det formuleres, jo lettere skulle det jo gerne være. Tak for det.

Kommentér på:
TICA udstilling - Blanding af racer ?

Annonce