{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Mco killing udstilling? {{forumTopicSubject}}

min mor har en vildt lækker rød han mco- med tavle (selvfølgelig fra mit kuld:) han er vildt lækker- og jeg ville være vildt stolt hvis han kom på udstilling, problemet ligger bare i at han har et lille knæk på yderste led af halen- hva vil dommerne sige til det? han er ellers rigtig flot og lækker box og det hele.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mco killing udstilling?
  • #1   9. jul 2008 Er han kastrat?

• #2   9. jul 2008 nej det er han ikke- han er lige blevet 14 uger i søndags

• #4   9. jul 2008 min og min mors dyrlæge vil først kastrere ham når han er 6 mdr. og vi havde i tankerne at tage ham med til ålborg i september. hvis han ikke er kastreret har hale knækket så indflydelse?

• #5   9. jul 2008 Ja som kastrat har det ikke betydning. - Min den ene pige har knæk på halen, og hende har jeg udstillet uden bemærkninger. - Hun er fikset.

• #7   9. jul 2008 han er nemlig super flot rød creme- den eneste fejl er det åndsvage knæk

• #8   9. jul 2008 anita O: Hvorfor skulle han ikke kunne vinde noget som kastrat? Bare pga. et knæk på halen?
    Ja, jeg spørger bare af ren nysgerrighed...

• #9   9. jul 2008 Er haleknæk og halefejl det samme??

• #10   9. jul 2008 anita O: hvor for medbringe en kat med fejl,som man ved ikke vinder????.

Måske fordi man gerne vil prøve at udstille, måske fordi katten kan lide det...der kan være mange grunde.

Jeg udstiller da min overvægtige huskat og har gjort det i mange år selvom det er meget sjældent han vinder over hans lækre konkurrenter...

• #11   9. jul 2008 anita O: Ved godt at det er en skønheds konkurrence, men for pokker da. - En kastrat med halefejl er nu ikke helt tabt af den grund. - Min med halefejl kunne ha' vundet hvis det ikke var fordi jeg havde vasket hende forkert. - Dommeren sagde det var eneste grund til hun ikke vandt. Hun havde det hele, ud over en folk vasket pels. - Regner ikke med en dommer siger sådan foran' folk, hvis det er løgn.

Men ok, det er bare min mening at en kastrat med halefejl, ikke er total tabt. - Vi er ikke enige og fred vær med det. smiley

• #13   10. jul 2008 anita O: Tja, har ikke så meget at sige, for jeg er sikker på vi kan blive ved med at snakke og aldrig blive "enige". smiley

• #14   10. jul 2008 Er der nogen steder man kan udstille katten, når den ikke har stamtavle? gerne på sjælland, hun er ren maine coon, desværre uden papir, men ret smuk, og godt behåret.

• #15   10. jul 2008 Anita - Damn du må have en sørgelig dag når dine ikke vinder på en udstilling.
    Pointen er da at have det hyggeligt, se på de andre katte. Snakke med folk. Se hvordan ens kat bliver bedømt, hvilke fejl og hvilke gode sider den har.
    Om de tilstedeværende så er dårligere eller bedre, tjaeh.....

• #16   10. jul 2008 anita O - hvis en kat uden tavle ligner f.eks. en MCO (som der her er tale om) kan den godt udstilles, men vil aldrig vinde noget.

Til gengæld er der indtil flere kastrater gennem tiderne, der har vundet - eller i hvert fald fået certifikat - med et haleknæk. Det trækker ikke ned i forhold til certifikater og i forhold til konkurrenter på nominering og efterfølgende BIS kan man stadig vinde, hvis katten overall er bedre end konkurrenterne.

Hvis trådstarters kat er enten killing eller ungdyr på den relevante udstilling, vil haleknækket heller ikke have betydning. Det er først efter 10 måneder, det ikke godkendes hos fertile.

• #17   10. jul 2008 Slambert 1- ok mange tak det var dejligt at høre- han skal også kun på den ene udstilling lyder det til.

• #18   10. jul 2008 anita O: gizzemissen.

jamen er det ikke pointen med at udstille,at vinde,elelrs kan jeg ikke se formålet med at komme.
    ved godt at der også er hyggeligt,men det er jo immervæk heller ikke billigt at udstille,så lidt vil man vel gerne have ud af det oder was.

Ikke for mig.

Pointen med at udstille er - for mig - at vise mine katte frem for Gud og hver mand og snakke kat til jeg ingen stemme har tilbage. At vinde er bestemt sekundært.

Især med Maine Coon og skovkat synes jeg ikke man skal tage hjemmefra med BIS-kat skrevet i hovedet, fordi det er så hamrende svært at komme så langt med den store konkurrence.

Men det er selvfølgelig bare min mening - vi er heldigvis allesammen forskellige.

• #19   10. jul 2008 Anita- Tjaeh, hvis ikke din egen udtalelse: "jamen er det ikke pointen med at udstille,at vinde,elelrs kan jeg ikke se formålet med at komme" så lægger det da bestemt op til det? Nu skriver du at det at vinde er et plus, før var det pointen.. Kan man bestemme sig?

• #20   10. jul 2008 Anita - Som du skriver, alle har vel lov til at komme med deres mening. Og jeg ville gerne komme med min mening om baggrunden for at jeg udstiller, som for mig er det modsatte af hvad din er.

Kommentér på:
Mco killing udstilling?

Annonce