MCO - udstillingskatte - udvælgelse {{forumTopicSubject}}
Som så mange andre gange før sidder jeg på killingelisten og kigger på opdrætterlisten og hjemmesider.
Jeg går med tankerne om at købe en maine coon eller to mere. Jeg kan godt lide at gå på udstillinger og vil derfor gerne at mine kommende katte også er udstillingsegnede.
Når jeg kigger på kattene/killinger m.v. ligger jeg bl.a. vægt på de bagvedliggende generationer, opdrætternes erfaringer og deltagelse ved udstillinger, min tillid til opdrættet og min umiddelbare bedømmelse af killingerne.
Jeg synes dog det er meget svært at vurdere, hvorledes en killing vil udvikle sig....
Er der nogen, der har nogle gode råd til en eventuel kommende killingkøber?
og hvordan udvælger en opdrætter de killinger, der er bedst egnet til udstilling?
nov 2005
Følger: 50 Følgere: 49 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 143
Det er svært som opdrætter at udvælge showkatte, man ved ikke hvordan de udvikler sig..man kan tro og håbe, men kan ikke være sikker.
her i huset bliver der solgt kælekatte og avlskatte, jeg vil ikke give nogen garanti for at en killing bliver en god showkat, gør den det er det jo bare super dejligt..
der er også andre ting der spiller ind, kan katten lide at være på udstillig,det er bestemt ikke alle der synes det er fedt
lige nu har jeg to kuld killinger, i begge kuld er den ene af forældrene dansk champion, derfor er der jo ingen garanti for at killingerne også bliver det, men man har en formodning om hvilke der er bedst typet, lige nu smiler
Judy
kan dommeren den dag lide din kat eller ikke, der er nemlig også stor forskel på hvad dommerene kan lide
judy
nov 2005
judy
nov 2005
judy
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Kender også mange der kun sælge kælekatte og avlskatte, fordi de ikke føler de på forhånd kan lov noget med hensyn til udstillingsresultater..
Jeg kender en del, der bl.a. bruger stamtavlen, idet de har været opdrættere i flere år og har set kattene, måske selv har haft mulighed for at bedømme kattene i levende live..
Synes mit største problem består i at skulle vælge killing. Mange gange skal beslutningen om køb af killing tages på et tidligt tidspunkt. Det gør ikke valget af killing lettere...
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 178
Vil i venligst holde jer til trådens emne, så den ikke ender i en gang mudderkast.
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Undersøger altid tingene og køber aldrig impulsivt en kat... For så ville jeg eje rigtig, rigtig mange på nuværende tidspunkt... c";)
Jeg hører selvfølgelig gerne nærmere over pb, på mennesker man skal holde sig fra...
MCO - udstillingskatte - udvælgelse