853 visninger
|
Oprettet:
udstilling huskat {{forumTopicSubject}}
hejsa
jeg kunne rigtig godt tænke mig at udstille min killing, han er af racen huskat.
men hvordan gør jeg lige det??
knuz louise
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Hun udstiller sine fine huskatte
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Men ellers så kræver det at du er medlem af en af de 4 hovedklubber i Danmark; DARAK, Racekatten, JYRAK og Katteklubben. Jeg er selv rigtig glad for JYRAK, som også er den klub man pt. føler sig mest velkommen på med huskattene, men uanset hvilken du vælger kan du udstille på alle de 3 andre klubbers udstillinger.
Derefter skal du finde en udstilling at komme på. På f.eks. http://europeklubben.dk/udstillinger/index.html har vi en oversigt over hvornår, ca. hvor og hvilken klub der afholder udstillingen. Ellers så kan man under show calendar på www.fifeweb.org finde en oversigt (vælg Danmark og år for ikke at få for hele verdenen og en lang række år).
Den næste i din del af DK er vist Herlev d. 6. december, og så ellers Køge i slutningen af januar.
Din kat skal have en gyldig vaccine mod kattesyge og katteinfluenza, og den må ikke være yngre end 15 dage på udstillingen. Huskatte over 10 måneder skal ligeledes være kastrerede. Og så skal han have klippet kløer inden udstillingen.
Og så skal du bare have tilmeldt katten, og enten selv have eller låne dig frem til udstyret.
Du kan vælge at vaske din kat inden, men det er ikke sikkert det er nødvendigt.
En af de ting du skal sørge for at lære din killing allerede nu her er dog at 1. blive holdt og håndteret af både dig og så mange fremmed som muligt. Øv ham også i at blive kigget i ører, mund etc., da han vil blive det ved dyrlæge indtjekket om morgenen.
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Så er der et medlemsskab i en af hovedklubberne, hvor man på tilmeldingen kan skrive, at man er ny, så man får noget hjælp undervejs.
Desuden er jeg sikker på, at hvis du skriver herinde, hvor og hvornår du gerne vil afsted, så kan der findes en, der kan tage dig under sine vinger.
Man kan iøvrigt oftest låne sig frem til burgardiner den første gang, når man skal se, om det udstilling er noget for en og ens kat.
Vi har altid vores huskat med.
nov 2015
nov 2015
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Piiiiist, jeg har 2 gardiner til enkeltbur og 3 gardiner til dobbeltbur.
nov 2015
udstilling huskat