{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling for huskat
  • #1   9. nov 2012 Du kan udstille huskatte på alle nuværende udstillinger i Felis Danica og TICA smiley

Jeg udstiller jævnligt min huskat Unni.

Det eneste det kræver er at medlem af en klub, katten er neutraliseret senest som 10 mdr. og at den overholder reglerne omkring vaccination inden udstilling - og så ellers er sund og rask smiley

• #2   9. nov 2012 Jeg er helt ny inden for katteudstilling. Er der en vejledning et sted ?

• #3   9. nov 2012 http://www.gizzemissen.dk/
    har skrevet en del om at udstille huskat smiley

• #4   9. nov 2012 hvis det er en langhåret en, så vil jeg anbefalde du kun finder TICA udstillinger, da de i Felis Danica helst skal være korthåret smiley

• #5   9. nov 2012 Beltane - det står der faktisk intet om at de skal i Fife

Der kommer dommere fra mange lande og det er meget forskelligt fra dommer til dommer, hvad de er vant til er "huskattet" i pelslængde smiley
    Det handler meget mere om at være i god kondition og have et godt temperament til udstilling - og så det at de ikke ligner en MCO eller NFO eller SIA eller BUR smiley
    Det er race-træk der tæller ned - ikke pelslængden smiley

Min hunkat er faktisk blevet trukket ned på at ligne en europé for meget smiley (eller rettere dommerens ord var: dette ER jo en europé - men det er hun ikke, men hendes mor er smiley )

• #6   9. nov 2012 Jeg skrev også helst smiley

• #7   9. nov 2012 www.thunderstone.dk har også om at udstille huskat smiley
    Jeg startede også i sin tid med at udstille min huskat Mea, det var rigtig hyggeligt smiley

• #8   9. nov 2012 men selv "helst" kan være helt forkert smiley
    Jeg har gået steward nu et par gange og til frokost kom jeg faktisk i snak med en, som synes det var lidt "pudsigt" at alle huskatte i DK altid var korthårede - for han var vant til at de derhjemme alle var langhårede...

så afhængig af hvilken dommer man kommer op ved, vil pelslængde have forskel "fordel" - så der er ikke rigtig noget "helst" smiley
    Det er bare fordi mange danskere synes huskatte er korthårede - men nu er det jo dommeren der skal bedømme katten, ikke danskere i al almindelighed smiley

• #9   1. jan 2013 Det er nu engang ekstrem svært at vinde med en langhåret huskat i Fife. Vil også anbefale Tica hvis man vil udstille en langhårs huskat. En langhåret kat kommer jo hurtig til at lede tankerne over på racekatte. Har selv udstillet en massivt blå kat eneste racetegn han havde var farven, og blå er jo ikke unormalt ved huskatte med hvidt. Men fordi han var massivt blå tænkte folk hurtigt brite når de så ham. Ved ham skulle jeg vælge nordiske dommere da de franske og italienske dommere ikke var vant til massivt blå huskatte og tænkte brite og Chartreux (har oplevet en fransk dommer knap ville bedømme ham for han var altså en Chartreux og kunne godt smutte over i den klasse). Dejlig forvirrende oplevelse da steward begyndte at forklare os en Chartreux var en blå huskat i frankrig LOL. Så nogle træk såsom nogle farver og især lang pels gør det ekstremt svært at placere katten.

Kommentér på:
Udstilling for huskat

Annonce