{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Pindsvine unge fundet. ( Hjælp og guide! TAK! ) {{forumTopicSubject}}

Her i går eftermiddags tog jeg ned til mine forældre for at hjælpe dem med julen som jo står lige for døren. Ved halv ti-tiden i går aftes gik jeg så ud af deres hoveddør, og skubbet til noget med min fod. Lidt undrende går jeg så hen for at se hvad det er, og ser det er en lille pindsvine unge!

Af størrelse, gætter jeg på det er et sent september barn, tidligt oktober barn. Den var meget naiv, måske fordi den var sulten, men den forstod ikke at være bange for mig selv om jeg var tæt på og rørte ved den. Den var bare nysgerrig.

Jeg har taget den ind i mine forældres carport, hvor temperaturen er den samme som udenfor, og puttet den ned i en høj trækasse jeg har fyldt med halm, og gav den noget kattemad på dåse og en skål med vand, og har så ladet den overnatte der.
( Med dens naivitet, tænkte jeg det var bedst at stille den et sted hvor der ikke er nogle farer for den overhovedet. )

Her til morgen, ja der har den spist og drukket særdeles godt, det er meget lidt mad der er tilbage. Den er kravlet dybt ned under halmen hvor den har lavet sig en lille hule, og har lagt sig til at sove.

Mit spørgsmål lyder, hvad i alverden gør jeg med det lille dur hva´?

Der er intet at sige til den ikke er gået i hi, 1. fordi den ikke er fed ej heller stor nok til at kunne det, 2. fordi vores vinter nærmest talt minder om et meget tidligt forår med lidt regn ind imellem. ( Selv mine forældres ænder er i fuld gang med at lege parringsleg og lave ællinger. )

Skal jeg slippe den løs og lade den klare sig selv, med noget mad i maven så den har tid til at finde et sted at hygge sig?
Skal jeg give den en god jul og et godt nytår, og beholde den til jeg ved mere om hvordan januar og februars vejret vil være?
Skal jeg beholde den til det egentlige forår kommer, og passe den ind til da?

Hvad gør jeg?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pindsvine unge fundet. ( Hjælp og guide! TAK! )
  • #3   23. dec 2011 Du skal kontakte pindsvinevenner, for er den under 700 g/ 1 kg, kan den ikke overleve vinteren. Jeg har tilladelse til at passe dem. Men indtil da er det du har gjort ok. Giv den kattemad og vand. De må IKKE få mælk. Den har sikkert lopper, men den type lopper hopper ikke på hunde og katte. Så det skal du ikke være nervøs for.
    Pindsvin kan vågne flere gange i løbet af en vinter, når temperaturen er ok, så forsøger de at finde noget at spise. De sover ikke hele vinteren. Så det er ikke sikkert der er noget i vejen med den.

• #4   23. dec 2011 Du får vidst mange gode råd her, men ja mine forældre er også nogen af dem, der kan passe på dem smiley De er bare SÅ søde, og hundende og misserne vil jo så gerne snuse og mysse den, men det er bare ikke lige med alle de lopper, sådan en kan bære :S hehe..
    Husk den ikke må få mælk smiley

Kommentér på:
Pindsvine unge fundet. ( Hjælp og guide! TAK! )

Annonce