Bortløbet kat. HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej Kattegalleri, det her er taget med tilladelse i et forum fra Hestegalleri, i håb om at nogen kan hjælpe denne kat.
Hej hg! Jeg står i et stort dilemma!
Sagen er den at der er kommet en kat til gården hvor jeg har min hest. Vi ved ikke hvor den kommer fra og den har været her i uge 24/7 nu.
Men den er så tynd og sulten og jeg tænker på den hele tiden. Jeg kommer hver dag med noget kattemad til den og den SLUGER 100 gram foder i sig på under 30 sekunder fordi den er så desperat efter at få mad.
Og da jeg stort set er den eneste der kan li den kat (og jeg har ikke mulighed for at tage den med hjem) så søger jeg en som vil passe den indtil dens ejere er fundet.
Jeg synes det er syndt at den kun får mad en gang om dagen og at der er en på gården der er decideret ond ved den. Hun hader den kat (selvom den ikke gør noget) og idag pussede hun sin hund på den som så bed katten i ryggen. Der skete heldigvis ikke andet end en meget forskrækket kat som skyndte sig væk.
Lidt om katten:
Det er en huskat. Sort m. hvide poter, bryst, hage og mave. Den er ret lille (jeg vil tro den vejer 1 1/2 - 2 kg) og jeg tror det er en ungkat på cirka 1 år. Den virker sund og rask og er MEGET imødekommende - den har simpelthen et hjerte af guld og vil ikke kunne gøre nogen sjæl fortræd. Den kommer fx galopperende over til en hvis man sætter sig på hug og kalder på den.
Der er tvivl om det er en hunkat eller en kastraret hankat. Vi tror det er en indekat, da den ikke har "udeerfaring" og den er den dårligste jæger nogen har set.
Jeg håber virkelig der er en hjælpende sjæl herinde som har tid til at hjælpe denne kat og tage sig at den i en månedstid (indtil ejeren bliver fundet). Den behøver hjælp da den ikke kan klare sig selv uden mad. Og den er ikke bange for hverken hunde, heste, mennesker, traktorer, cykler og biler (medmindre hunde gør den noget ondt) så jeg frygter at den en dag sætter sig ud foran en bil og bliver kørt ned da den ikke kender til fare.
Grunden til dette forum ikke er oprettet i marked er dels fordi det ikke drejer sig om salg og dels fordi katte ikke er en kategori herinde.
Tak på forhånd hg'er!
Ps katten er i Farum
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
100 gram foder er slet ikke nok - Har du ikke mulighed for at give den noget mere?
Se også efter, om den skulle være øremærket.
Du kan se på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.kattens vaern.dk om den er efterlyst. Du kan også selv fremlyse den på siderne.
Sig til hende med hunden, at det er direkte ondt at plage en i forvejen ulykkelig kat, der intet ondt har gjort. Staklen er jo sulten og måske smidt af af nogle mennesker, der er blevet træt af den.
Ellers lægger jeg hovedet i blød, lader jungletrommerne gå og vender tilbage.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 23 Svar: 164
Hun sku f........ Ha, sku hun, hende med hunden. Hun burde ikk have dyr i nærheden af sig. Havde jeg set hende gøre det, havde hun simpelthen fået en klør fem.......
maj 2007
maj 2007
Jeg har fundet frem til pigen på HesteGalleri, der har oprettet tråden, og givet hende besked om at kontakte ham (hun fik hans navn og mobilnr.) eller mig.
Så er der tilbage at krydse fingre!
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 23 Svar: 164
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
maj 2007
Det var nemlig ret omstændigt, da jeg ikke selv er bruger på HesteGalleri.
Men mit barnebarn er og jeg ringede til hende ( de er p.t. i Tyskland) og fik lov til at bruge hendes kontooplysninger, så jeg kunne logge ind og skrive i tråden.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
For mit hjerte kan da ikke bære, hvis den lille misser går der i længere tid, og så især her til vinter.....
maj 2007
Det var en ung hunkat på et års tid, meget kælen og MEGET sulten og hun er nu indsat på internatet på Dronning Olgasvej, hvor man vil prøve at finde et godt hjem til hende.
Hatten af for Kattens Værn for en hurtig indsats.
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
maj 2007
Uden KV var det ikke lykkedes at få katten væk - og væk skulle den, og det hurtigt, for læs her, hvad den ellers havde i vente:
http://www.hestegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=812482
Bortløbet kat. HJÆLP