Helt ny kat bortløbet {{forumTopicSubject}}
Hej KG
Er lige oprettet her på siden for at få noget hjælp.
Jeg har lige fået en kat hjem fra Kattens Værn idag. Han blev lukket ud i en fuglevoliere (han er en udendørskat/staldkat, som ellers ville blive aflivet). Desværre er det lykkedes ham at grave sig igennem taget og løbe væk
Han kender ikke stedet, området, huset de andre katte eller os, og de sædvanlige tricks virker derfor ikke
Vi har lagt mad ud over hele haven, bare for at holde ham i nærheden. Hans tæppe fra internatet er lagt ud (han har desværre ikke nået at spise noget her, så forbinder det på ingen måde med hjem. Han er ikke tam, så tidligere ejere kan ikke hjælpe.
Jeg håber I kan hjælpe, for er dybt ulykkelig over han er væk
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
og så prøv at kontakt kv for at låne en kattefælde
forsøgte at hjælpe en med en kat som hellere ikke var tam, og her måtte vi også bruge en fælde
nov 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 18
Nogle gode råd til hvordan vi undgår at fange vores egne katte
nov 2015
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Harald Nyborg har mårfælder til omkring 250kr. Har selv kigget på dem da et par staldkatte skulle aflives.
Det kan næppe undgås at jeres andre katte går i fælden, så hold godt øje med dem.
Har en veninde hvis kat gik i sådan en fælde, hun var våd og kold, men ellers okay. Min veninde undrede sig gudskelov over hvorfor hun ikke kom hjem, og da hun gik tur med hunden, hørte hun katten klage sig.
Så det er meget vigtigt at holde øje med fælderne.
Godt at han er øremærket
nov 2015
Har forsøgt at finde en dyrlæge der har åben lørdag, så vi kunne leje/låne/købe en kattefælde, men alle har lukket
Vi ser på mårfælder imorgen
Skal vi så lade være med at smide mad i haven for at øge chancen for han går i fælden eller blive ved med at prøve at lokke ham til med mad overalt i haven?
Åh, er så meget i tvivl
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Den bliver da også total panisk et sted hvor den nærmest ikke kan vende sig.
Det er synd!
Brug Anjas råd.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Hvis jeg var jer, ville jeg nok forsøge at holde ham til ved at lokke med mad i haven, som andre også har foreslået, og så ville jeg kontakte en dyrlæge og låne en kattefælde på mandag, hvis han ikke er kommet hjem da.
Rigtig meget held og lykke med projektet. Hvor er jeg dog ked af det på både jeres og kattens vegne, og jeg håber, I får ham hjem i god behold igen.
nov 2015
Jeg er så ked af han måske er væk, men imorgen er vi klar til at gennemtrawle området......selvom han ikke kender os, kan vi i det mindste måske se at han stadig er i området og lokke med bacon
nov 2015
Kryds fingre for det lykkes
nov 2015
Foreløbig har jeg kendt de katte der er blevet fanget, men det kunne jo være en omstrejfer fik forvildet sig i den. Derfor tænkte jeg; hvis der er andre som mig der mangler en kat i Veksø og omegn, så må I meget gerne sætte et billede ind af den kat i leder efter, så kan det være jeg fanger den, og så kontakter jeg jer selvfølgelig
feb 2015
nov 2015
feb 2015
nov 2015
Følger: 11 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 16
nov 2015
Men da ingen i området har en sort kat, og det sandsynligvis er ham fodrer vi videre, og håber han vænner sig til os
Ville sådan ønske jeg nåede at se hans ansigt, så jeg kunne se om det var ham, men ser altid kun hans pelsede mås på vej ind i buskene
Helt ny kat bortløbet