{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Epilepsi {{forumTopicSubject}}

Hej alle i katte gale :-).
Et seriøst indlæg har jeg nu lagt ud.
Har fået mig en dejlig kæreste der har Epilepsi. Har læst lidt om det på nettet osv. Jeg ved at han ikke er så glad for at snakke om det, men jeg længes efter flere informationer. Hvad kan der ske i fremtiden osv. Det eneste jeg sådan kan finde på nettet er, hvordan det forgår. Altså kramperne osv. Men intet om det kan kureres eller om hvor slemt det kan skade . så hvis der er nogle der kan smide lidt informationer ind om det ville det være mere end bare rart!
Knus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epilepsi
  • #2   12. nov 2011 Det kan godt være han ikk er glad for at tale om det, men det må du næsten bede ham om alligevel.
    Også så du ved hvad du skal gøre hvis han pludselig får et anfald.

Min veninde havde en kæreste med epilepsi, og første gang han fik et anfald, blev hun virkelig virkelig bange, for han havde heller ikke fortalt noget om det.

Så du må bede ham om, på en stille og rolig måde, at fortælle dig hvad det handler om. Om ikke andet, så i hvert fald bare, hvad du skal gøre, hvis han får et anfald.

Jeg ved personligt ikk så meget om det. Så jeg er nok ikk den rette til at fortælle en masse smiley
    (siger damen som alligevel fik lavet et halvlangt indlæg nu ikk? hehe)

• #4   12. nov 2011 hej

Min mor er tilfældigvis sygeplejerske på det lige for tiden meget omtalte Epilepsihospital i Dianalund, og har arbejdet der i mange år. De har en god hjemmeside, hvor der står om behandlingen af det (hvad man kan gøre og sådan): http://www.epilepsihospitalet.dk/Behandling/tabid/743/Default.aspx

og her er noget om voksne og epilepsi i dagligdagen: http://soe.filadelfia.dk/Voksne/tabid/1499/Default.aspx

Håber det kan hjælpe dig smiley

• #5   12. nov 2011 Susan

Haha... nej mig?! Jeg siger aldrig noget. Jeg er bare så stille og intetsigene smiley

Men så var det også lige at jeg mener at have hørt noget om et forum, hvor man ligesom her på KG kan skrive og spørge om epilepsi. Ved jo selvfølgelig ikk hvad det hedder... Men mon ikk det kan googles? smiley

• #6   12. nov 2011 I har ret, ingen tvivl om det.
    Men jeg har bare det der med at sige ''det er i orden, hvis du ikke har lyst til at tale om det''
    Jeg elsker ham utroligt højt! Og jeg vil så gør ALT for han er beskyttet.
    Jeg bliver rigtig bekymret sommetider, når jeg ved han er alene nogle steder.
    (meget sjælendt han er det) For ved at komme sammen med ham, har jeg os pågribet mig den ansvar at ku' tage mig af ham.
    Men det er lidt svært når jeg ikke ved hvad jeg skal gøre smiley

• #7   12. nov 2011 man kan ikke gøre så meget, når en person får anfald. det man kan gøre er at blive ved personen indtil han/hun kommer til bevidsthed igen, anfaldene er ret korte som regel, og så sørge for at personen ikke kan komme til skade under anfaldet.

har lige fundet et godt link til dig om det: http://www.epilepsiforeningen.dk/epilepsi/foerstehjaelp/

• #8   12. nov 2011 glemte lige, får han medicin for det?

• #9   12. nov 2011 det gør han :-).

• #10   12. nov 2011 Hvad kan der ske i fremtiden med ham?
    han må jo ikke få kørekort osv.
    Hvad kan der ske?

• #12   12. nov 2011 Maria Jeg kender et par stykker der har epilepsi, og de har kørekort

• #13   12. nov 2011 Jojo, det har jeg. Men jeg venter lidt da vi kun har været sammen i en ugestid.
    Men jeg må da snart få fingrene ud af røven (undskyld)
    Og ta' og få snakket med dem . For kan slet ikke med med tanken om jeg kun kender det basiske .

• #14   12. nov 2011 Laila Nåda' jeg har bare ellers hørt at de ikke må.
    men hvad ved jeg, jeg har slet ikke styr på det smiley

• #16   13. nov 2011 Det kommer an på hvor reguleret epilepsien er om man må køre eller ej. Nogle har kørekort men kan få køre forbud i x antal måneder efter andfald.
    Anfald er ikke farlige, bare ubehaglige at se på. Men du er nød til at vide hvor ofte han har anfald og om han skal have stesolid under anfald, og falck skal kontaktes i det hele taget hvilke forholdsregler du skal tage for at hjælpe ham.

• #17   14. nov 2011 Tror ikke det er fordi han vil imponere mig, så ville han slet ikke bruge hans sygdom .
    Han er en meget følsom fyr. Men nu har jeg prøvet og få snakket om det sammen med ham, jeg kunne godt mærke at han var ret ked af det .
    Og ja, det er ubehageligt at se på! Men det må man jo acceptere da vedkommen ikke selv kan gør for det!
    Elsker den dreng rigtig højt, så jeg vil skam bare være der for ham og hjælpe ham hvis han får brug for det .
    Men nu hørte jeg min gode veninde snakke om at man mister hjerneceller under hver anfald???? Hvor slemt kan det gå hen og blive?

• #19   14. nov 2011 Når på den måde :-).
    hehe, beklager misforstod det.

Kommentér på:
Epilepsi

Annonce