{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

epilepsi {{forumTopicSubject}}

ville høre om nogen af jer har eller kender en med epilepsi. fordi jeg er ved og blive undersøgt om det er det jeg har, men det mener neulogen at det er. jeg skal til eeg og skandes og snakke med en epilepsilæge. men jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget ens dagligdag ændre, og om der er nogle forholds regler man skal tage, også selvom man får medicin.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  epilepsi
  • #1   27. apr 2010 Jeg har været så sygehuset i praktik på den afd hvor der er epeleptikere. Der er ikke de store forholdsregler, dog skal man være præcis med at tage medicin til tiderne. Og alkohol er vist ikke godt at blande med det. Fortæl dine omgivelser om det så de ved hvad der kan ske. Og husk at have stesolid på dig, så du kan få det i tilfælde af anfald.

• #2   27. apr 2010 Hvis du skal medicineres for det, så husk medicinen + husk at spare på alkoholen, tænk over hvad du spiser og mærk efter din krop (har haft en kæreste med epilepsi og min storebror har det)

• #3   27. apr 2010 Min kæreste har epelepsi,.... (staves)

Du får jo forhåbentlig noget medicin for det, og det skal du huske at tage hver dag.... hvis du glemmer der bare en dag eller en halv dag kan du risikere at få et anfald... Ud over det så vil jeg råde dig til ikke at drikke alt for meget alkohol, hvis du nu alligevel gør det så er det en rigtig god ide at vente med at gå i seng før du er ædru... min kæreste gør det at han den sidste times tid eller to inden han går i seng lige drikker en masse vand, så han bliver mere klar i hovedet.... men ellers er hans dag som alle andres dage.... ikke noget specielt der...

• #4   27. apr 2010 Jg kender et par epeleptikkere der ikke er på fast medicin.
    De får meget sjældent anfald og der gives vidst medicin 1 år efter seneste anfald og så holder man pause. Det er hvad jeg husker jeg har hørt.

Man må ikke køre bil 1år efter man har haft et anfald, det er nok ca den eneste ting jeg har lagt mærke til.
    Jo den ene kan ikke flyve, da hun ike er tryg ved det og hendes utryghed provokerer et anfald. Så det handler meget om at mærke signalerne på sin krop, så man kna undgå de situationer der provokerer epilepsien.

• #6   28. apr 2010 Nej ,jeg har kun oplevet det en gang ,som hjemmehjælper smiley

• #7   28. apr 2010 tak for alle svarene. det med alkoholden bliver ikke noget problem drikke kun det ca 3 gange pro anno. men jeg spørg fordi jeg skal tage mange forholdregler nu ( måske fordi jeg ikke er medicineret endnu) bla. skal jeg sidde ned og bade, må ikke cykle eller køre bil. må ikke være alene i længere tid af gangen. må ikke lave varmt mad alene. o.s.v. men hvis man er rigtig medicineret, får man så ikke anfald? det er jo tybisk at spørgsmålene først melder sig når der er gået et par dage undersøgelserne.

• #8   28. apr 2010 når du er medicineret burde du ikke få nogle anfald,....

• #9   28. apr 2010 okay tak

• #10   28. apr 2010 Når du er KORREKT medicineret burde du ikke få anfald, men det kan altså godt tage et stykke tid at finde ud af hvilken cocktail og dosis der virker bedst for dig.

Jeg håber du får en afklaring, så du igen kan få et normalt liv

Kram

• #11   29. apr 2010 tak trine

Kommentér på:
epilepsi

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce