{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Dyrenes vagtcentral. (For nødstedte dyr) {{forumTopicSubject}}

Nogen ved det nok allerede i forvejen, og andre ved det ikke, jeg fandt i al fald først ud af det i tirsdags hvor jeg fik at vide det var noget nyt noget. Jeg skriver bare indlægget, så folk lige kan smide nummeret ind i deres telefonbøger, hvis de en eller anden dag skulle få brug for akut assistance til et dyr i nød.

Hvad jeg fandt ud af tirsdags, da jeg prøvede at finde ud af hvor i alverden jeg kunne anmelde en due jeg så på Høje Taastrup station, fandt jeg ud af at Dyrenes beskyttelse og Falck har lavet et samarbejde hvori de har slået sig sammen.

Hvis man kommer ud for et dyr der er i en eller anden form for akut nødsituatuation, hvad det nu end skulle være, så er der blevet oprettet noget der hedder Dyrenes vagtcentral. Nummeret til dem er 1812.

Duen som jeg henvendte mig om, var en som på en eller anden måde jeg ikke kender til, havde fået skåret sin ene fod af og gik på selveste knoglen, og med en brækket vinge. Jeg forsøgte selv at fange den, så jeg kunne dreje nakken om på den og hjælpe den videre, men den var for hurtig til at hoppe væk fra mig ud af min nåvidde. DSB´s personale havde travlt med så meget andet, og havde ikke tid til at hjælpe. Og da jeg spurgte de andre der sad på perronen om de ville hjælpe mig med at fange duen, svarede de JO det ville de da godt, og blev alle siddende på deres flade røve, mens de kiggede på kræet der kæmpede for finde noget at æde og kommer rundt, trods smerter og sygdom. Til sidst kom mit tog, og jeg måtte lade sagen gå videre. Så ringede jeg til 118, og hørte om de kunne give mig nummeret på hvem i alverden jeg skulle kontakte, og fortalte om duen på stationen, og de gav mig så nummeret til Dyrenes vagtcentral som iflg. Hende jeg snakkede med, var noget nyt noget.

Da jeg ringede næste dag, onsdag, og forhørte mig om duen, havde de været ude og fange den en halv times tid efter mit opkald til dem og duen var blevet aflivet.

SÅ; ... Dyrenes vagtcentral 1812

Det SKAL huskes at samtlige numre der begynder med 18, plejer at være forbandet dyre at ringe op til!! Jeg ved ikke om dette nummer også er det. Det finder jeg først ud af når jeg ser min telefonregning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrenes vagtcentral. (For nødstedte dyr)
Kommentér på:
Dyrenes vagtcentral. (For nødstedte dyr)

Annonce