3.894 visninger
|
Oprettet:
Rotter eller? {{forumTopicSubject}}
Sneen smeltede, og min store skråning med græs, var bare fuld af huller....Ingen jordtoppe som efter muldvarp... Bare huller...Rotte m,anden kommer mandag, og jeg vil gerne være lidt orberedt, for hvis han ikke synes det er rotter så skal jeg jo selv betale...
Hullerne er der nok en 20 stykker af. Diameteren er fra 5 til 10 cm.... Enkelte lidt mindre...
Har prøvet at google på nettet, og er stødt på ordet skud?????? Er det den bunke jord, som kan ses efter muldvarpen?
Heldigvis, har jeg ikke fundet nogen holderm om jeg må sige det inden i den egentlige have, kun på skråningen...
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
Ja lytte kan jeg heller ikke fordi skråningen ligger for enden af min grund, og vi er der aldrig. Det er nok også der for den er blevet indtaget af ubudne gæster....
Hvis hundene havde deres gang der ville de ikke have været der...
sep 2006
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg er HELT sikker, for mine katte har fanget et par stykker.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
link om mosegris
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Og de skriger ikke.. De piver lidt når de har deres magtkampe, hvilket de ikke har så tit..
Men skriger gør de nu ikke (Ja jeg har hørt en rotte skrige), det ville jo tiltrække rovdyr hvis de larmede så meget
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
og de der fælder man kan købe fungere ikke optimalt. selvom der var lagt mad i dem, så var der ingen rotte i fælden.
Heldigvis er det længe siden, efter at "rottemanden" har været der, at vi har set noget til rotter
Men der kunne vi også se huller ved blomsterne. Der var 2-3 huller med noget afstand, og fik at vide, at det var rotter.
men mine forældre skulle betale for rottemanden fra kommunen. Så måske kommer det an på hvilken kommune det er. For det stod sammen med, hvad de betaler for renovationsfirmaet, og det er da også kommunen ikke?
jun 2009
sep 2006
Jeg ved godt det er gratis at få rottemanden ud...Men det er bestemt ikke gratis hvis han siger at det er mosegrise, og han skal bekæmpe dem...Har hørt fra andre i min kommune, at for at spare, får folk at vide, at det ikke er rotter, for så slipper kommunen for at betale...
Men nu må jeg jo se i morgen hvad det bliver til....
sep 2006
Så er beskeden, at han kommer næste mandag....Suuk, det samme sagde sidste mandag, hvor han heller ikke kom.
jun 2009
kan man ikke klage til kommunen over det? for det er da en service de giver til borgerne eller hva?
sep 2006
sep 2006
Så er det problem ude af verden...
Nogen gange kan det betale sig at gå til hovedet, når halen ikke kan finde ud af det...
maj 2007
sep 2006
Men en bekæmpelse ville ende op med 4-5000.-
maj 2007
Indeholder: 0,01 % bromadiolone
R-sætninger: -
S-sætninger: S2: Opbevares utilgængeligt for børn
S13: Må ikke opbevares sammen med fødevarer, drikkevarer og foderstoffer
Bemærkninger:
Må kun anvendes til bekæmpelse af mosegrise. Området hvor bekæmpelsen finder sted, skal være afmærket i be-kæmpelsesperioden. Afskiltning foretages med oplysning om, at bekæmpelsen af mosegrise foretages i det pågældende område. Faren for bromadioloneforgiftning (primær & sekundær) og modgiften (K1 vitamin) kan anvendes som modgift. Ved bekæmpelse af mosegrise skal Tana mosegris majs så vidt muligt anbringes i mosegrisens huller, som afdækkes med halm eller lign. midlet kan dog ligledes udlægges i aflukkede depoter, som placeres på jorden. Tana Mosegris Majs skal udlægges for børn, fugle og større dyr utilgængelige steder. Af hensyn til faren for sekundære forgiftninger af ugler og andre rovfugle samt af rovdyr på friland, skal døde gnavere efter-søges og så vidt muligt opsamles og bortskaffes dagligt i udlægningsperioden.
<b>Anvendelsesbegrænsninger:
Bekæmpelse må alene foretages af autoriserede eller bemyndigede personer, samt af personer, der arbejder under disses ansvar. Bekæmpelse må endvidere foretages af private i forbindelse med erhvervsmæssig drift. Præparatet må således uden autorisation benyttes af f.eks. skovbrugere, gartnere og landmænd, men ikke af f.eks. private haveejere.</b>
Jeg har tilladt mig at fremhæve i teksten!
sep 2006
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Jeg har et gammelt husråd som min plejemor lærte mig.
Hun havde nemlig rotter i sit sommerhus, og en minkavler hun kendte sagde at hun skulle hente en SPAND MINKLORT, og putte en håndfuld ned i hvert hul.
Rotter/mosegrise/muldvarper vil nemlig FLYGTE fra lugten da mink er et rovdyr.
De kan lugte minklorten i langt nede i deres gange selvom man kun lige putter det i hullet og selvom vi ikke selv kan lugte det.
Min plejemor havde en rotte hun fik væk på den måde (mener den var i selve huset) plus hun satte spanden med lort i brændeskuret og der kom ALDRIG rotter der mere sagde hun.
SÅ det er da forsøget værd syntes jeg, og ikke spor farligt, samt gratis.
sep 2006
Rotter eller?