{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.894 visninger | Oprettet:

Rotter eller? {{forumTopicSubject}}

Sneen smeltede, og min store skråning med græs, var bare fuld af huller....Ingen jordtoppe som efter muldvarp... Bare huller...Rotte m,anden kommer mandag, og jeg vil gerne være lidt orberedt, for hvis han ikke synes det er rotter så skal jeg jo selv betale...
Hullerne er der nok en 20 stykker af. Diameteren er fra 5 til 10 cm.... Enkelte lidt mindre...
Har prøvet at google på nettet, og er stødt på ordet skud?????? Er det den bunke jord, som kan ses efter muldvarpen?
Heldigvis, har jeg ikke fundet nogen holderm om jeg må sige det inden i den egentlige have, kun på skråningen...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotter eller?
  • #2   5. feb 2011 Det kan også være mosegrise, hvis det ikke er rotter

• #3   5. feb 2011 Susanne...Ja manden kommer skam også fra kommunen....Men der er kun hvis det er rotter det er gratis...
    Ja lytte kan jeg heller ikke fordi skråningen ligger for enden af min grund, og vi er der aldrig. Det er nok også der for den er blevet indtaget af ubudne gæster....
    Hvis hundene havde deres gang der ville de ikke have været der...

• #4   5. feb 2011 Heidi...Jeps. er bange for de siger mosegrise, for skal kommunene jo ikke betale.

• #6   5. feb 2011 Rotter har mig bekendt ikke så mange huller ved siden af hinanden, men jeg kan fortælle dig, at et meget stort hjørne af min tidligere så pæne plæne ser fuldstændig ud, som du beskriver det, og det skyldes mosegrise.
    Jeg er HELT sikker, for mine katte har fanget et par stykker.

• #7   5. feb 2011 http://www.muldvarp.dk/mosegris.html
    link om mosegris

• #8   5. feb 2011 Nu har jeg tamrotter, og de er af samme race som de vilde rotter er (Rattus Norvegicus også kaldet Den Brune Rotte (Også selvom tamrotter findes i andet end brunt ;))

Og de skriger ikke.. De piver lidt når de har deres magtkampe, hvilket de ikke har så tit..

Men skriger gør de nu ikke (Ja jeg har hørt en rotte skrige), det ville jo tiltrække rovdyr hvis de larmede så meget smiley

• #9   5. feb 2011 da jeg boede hjemme hos mine forældre, fik vi et rotteproblem pga af vores lidt mærkelige nabo, som var slagter og havde sin butik ved siden af os. Så da han lukkede den ned, valgte han at lukke afløbet eller hvad man kalder det med cement, så rotterne der før løb rundt der, valgte at løbe over til os, og det gav problemer smiley

og de der fælder man kan købe fungere ikke optimalt. selvom der var lagt mad i dem, så var der ingen rotte i fælden.

Heldigvis er det længe siden, efter at "rottemanden" har været der, at vi har set noget til rotter smiley

Men der kunne vi også se huller ved blomsterne. Der var 2-3 huller med noget afstand, og fik at vide, at det var rotter.

men mine forældre skulle betale for rottemanden fra kommunen. Så måske kommer det an på hvilken kommune det er. For det stod sammen med, hvad de betaler for renovationsfirmaet, og det er da også kommunen ikke?

• #11   5. feb 2011 okay, tak for informationen, så ved jeg det til næste gang jeg ser det smiley

• #13   6. feb 2011 Som skrevet, er der slet ingen skud....
    Jeg ved godt det er gratis at få rottemanden ud...Men det er bestemt ikke gratis hvis han siger at det er mosegrise, og han skal bekæmpe dem...Har hørt fra andre i min kommune, at for at spare, får folk at vide, at det ikke er rotter, for så slipper kommunen for at betale...
    Men nu må jeg jo se i morgen hvad det bliver til....

• #14   7. feb 2011 Ja så har jeg siddet og ventet på rottefængeren fra kl. 8-16....Kom han NEJ.
    Så er beskeden, at han kommer næste mandag....Suuk, det samme sagde sidste mandag, hvor han heller ikke kom.

• #15   8. feb 2011 ham "rottemanden" har da godt nok lige pludseligt fået travlt smiley

kan man ikke klage til kommunen over det? for det er da en service de giver til borgerne eller hva?

• #17   8. feb 2011 Har Ringet til kommunen..De har lovet at ringe tilbage....

• #19   9. feb 2011 I dag ringede jeg for anden gang til min kommune...Og nu hjalp det sørme....10 min efter holdt bilen uden for med rottefængeren...
    Så er det problem ude af verden...
    Nogen gange kan det betale sig at gå til hovedet, når halen ikke kan finde ud af det...

• #20   9. feb 2011 Var det så rotter eller mosegrise?

• #21   10. feb 2011 Ja han mente det var mosegrise...Og så skulle jeg selv betale hvis jeg ville have dem væk...Dette syntes han iøvrigt ikke var nødvendigt....Han sagde de nu til foråret søgte andre steder hen?????
    Men en bekæmpelse ville ende op med 4-5000.-

• #23   10. feb 2011 Fodring med Mosegrisemajs gør, at dyret dør af indre blødninger.

Indeholder: 0,01 % bromadiolone
    R-sætninger: -
    S-sætninger: S2: Opbevares utilgængeligt for børn
    S13: Må ikke opbevares sammen med fødevarer, drikkevarer og foderstoffer
    Bemærkninger:
    Må kun anvendes til bekæmpelse af mosegrise. Området hvor bekæmpelsen finder sted, skal være afmærket i be-kæmpelsesperioden. Afskiltning foretages med oplysning om, at bekæmpelsen af mosegrise foretages i det pågældende område. Faren for bromadioloneforgiftning (primær & sekundær) og modgiften (K1 vitamin) kan anvendes som modgift. Ved bekæmpelse af mosegrise skal Tana mosegris majs så vidt muligt anbringes i mosegrisens huller, som afdækkes med halm eller lign. midlet kan dog ligledes udlægges i aflukkede depoter, som placeres på jorden. Tana Mosegris Majs skal udlægges for børn, fugle og større dyr utilgængelige steder. Af hensyn til faren for sekundære forgiftninger af ugler og andre rovfugle samt af rovdyr på friland, skal døde gnavere efter-søges og så vidt muligt opsamles og bortskaffes dagligt i udlægningsperioden.
    <b>Anvendelsesbegrænsninger:
    Bekæmpelse må alene foretages af autoriserede eller bemyndigede personer, samt af personer, der arbejder under disses ansvar. Bekæmpelse må endvidere foretages af private i forbindelse med erhvervsmæssig drift. Præparatet må således uden autorisation benyttes af f.eks. skovbrugere, gartnere og landmænd, men ikke af f.eks. private haveejere.</b>

Jeg har tilladt mig at fremhæve i teksten!

• #24   10. feb 2011 Mega... Det er nemlig rigtig...Man kan ikke længere som privat bare købe denne gift.

• #26   13. feb 2011 Til trådstarter:
    Jeg har et gammelt husråd som min plejemor lærte mig.
    Hun havde nemlig rotter i sit sommerhus, og en minkavler hun kendte sagde at hun skulle hente en SPAND MINKLORT, og putte en håndfuld ned i hvert hul.
    Rotter/mosegrise/muldvarper vil nemlig FLYGTE fra lugten da mink er et rovdyr.
    De kan lugte minklorten i langt nede i deres gange selvom man kun lige putter det i hullet og selvom vi ikke selv kan lugte det.
    Min plejemor havde en rotte hun fik væk på den måde (mener den var i selve huset) plus hun satte spanden med lort i brændeskuret og der kom ALDRIG rotter der mere sagde hun.
    SÅ det er da forsøget værd syntes jeg, og ikke spor farligt, samt gratis.

• #27   13. feb 2011 Ja så må jeg finde en minkfarm...Det er da værd at prøve.

Kommentér på:
Rotter eller?

Annonce