{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

Advarsel til alle Hunde og Kattefolk {{forumTopicSubject}}

ADVARSEL TIL HUNDE OG KATTEFOLK - Vær opmærksom på sukkerfrie produkter som ikke er skadelige for os mennesker men som kan være dødelige for hunde og katte. Mange sukkerfrie produkter indeholder sødestoffet Xylitol, som udløser insulin hos katte og hunde, og derved dropper deres blodsukker drastisk og kan være dødeligt.

(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel til alle Hunde og Kattefolk
  • #1   19. jul 2010 Jeg har generelt ikke kunstigt sødede drikkevarer o.lign i huset, bl.a fordi jeg ikke kan lide smagen, men vil da samtidig også gerne advare imod sødestoffet Aspartam (Nutra Sweet) - Det har lige været i nyhederne at en stor del af gravide kvinder der drikker mere end 1-2 glas sodavand dagligt sødet med Aspartam føder for tidligt

http://www.gerner.dk/Aspartam.htm

• #2   19. jul 2010 Vil da også lige sige, at sukkerfrie produkter sagtens kan være skadelige for mennesker!

Aspartam (Nutra Sweet) var på giftstoflisterne før det blev godkendt som fødemiddel :o(
    Så der har været nogle MEGET pengestærke eller stærke politikere bag produktet for at få det godkendt :o(
    Og det har der jo ...

Der er kemikere der kalder aspartam for molekylær Aushwitcz...
    Så farligt er det :o/ det har enormt mange dødsfald på samvittigheden!!

• #3   19. jul 2010 Kig eventuelt bivirkninger på denne facebook gruppe..

http://www.facebook.com/group.php?gid=10779733618

• #4   19. jul 2010 Ja, ved det godt, det er også det Miemiv skriver om, lige ovenover mit indlæg ..... det er noget rigtigt skidt at indtage i det hele taget!!

• #5   19. jul 2010 Ja, aspartam er noget rigtigt møg - og sødemidler generelt!! Og man fatter det ikke, når der er naturlige, ikke ret eller slet ikke fedende alternativer til rådighed såsom birkesaft og steviosid (der ikke engang er godkendt til menneskeføde her i landet, selvom man f.eks. altid har brugt det i lightprodukter i Japan helt uden problemer, endda med gode resulatater - i Japan er aspartam nemlig fornuftigt nok forbudt!).

Men ja, der er vel store penge på spil her, og det kommer først!

• #6   19. jul 2010 Jeg kom til at tænke på om det ikke kun er i light produkter, så som cola light og andre light sodavand?

• #7   19. jul 2010 Aspartam er ikke kun sødemiddel, det er også smagsforstærker.. Dermed er der mulighed for at finde det som E-numre i stort set alt mad.. Efter at have læst en artikel om emnet og om hvorfor det er forbudt i nogle lande, holder jeg mig så vidt muligt fra det.. Det skønnes at Aspartam er en storslem påvirken til forhøjet blodtryk og senere blodpropper.. Derfor anbefales det at man ikke får mere end 0,04 mg pr. kilo man vejer.. Det er en ½ liter coca cola light..

• #8   19. jul 2010 sorry der skulle står 40 mg.. smiley

• #9   19. jul 2010 Aspartam findes i dag i over 5000 forskellige slags fødevarer og medicin, så det er ikke let at slippe for :o/

Det kan findes under E nummer 951

http://www.e-numre.dk/e-nummer-oversigt.html

Kommentér på:
Advarsel til alle Hunde og Kattefolk

Annonce