361 visninger
|
Oprettet:
Kat og hund ? {{forumTopicSubject}}
Jeg fik igår den dejligste lille killing, men jeg har lidt af et spørgsmål nu.
Jeg har en dejlig hund på snart to år, og hun kan sagtens sammen med katte, og vil rigtig gerne lugte til dem ovs. Men hver gang hun kommer i nærheden af bette mis begynder den og hvæse helt vildt.
Tror ikke den har været van til hund nemlig.
En kat kan jo kradse, og jeg vil jo helst ikke have kradset øjnene ud af min hund.
Skal jeg give den en uges tid ?
Håber der er nogle med nogen gode svar.
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
Du kunne starte med at have hunden i snor, så du kan forhindre den kommer for tæt og for voldsom frem, og så kunne du have killingen på skødet------Det vil formntlig tage 2 uger for mislingen at vænne sig til din hund hvis du gør det rigtigt-----Eller hvis du gør det forkert, og taber tålmodigheden, så vil de aldrig vænne sig til hinanden.
Når jeg selv får en omplaseringskat, så har jeg dem adskilt de første uge s¨å de kan lære hinanden at kende under trygge forhold.
DVS. jeg har et værelse med en ramme som fylder døråbningen, med volieretråd i rammen så kan de se og lugte hinanden.
Det har jeg fordi jeg også opdrætter hunde.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.083
Vi har lige prøvet det med vores misser som vi fik da hun var syv måneder. Vores hund er to år. Misser blev ved med at hvæse selvom hunden bare snuste forsigtigt til den, men allerede efter et par dage blev det stille og roligt bedre. vi har haft misser i en måned nu og indimellem hvæser hun stadig men ikke ret meget mere. Jeg tror bare du skal lade dem selv finde ud af det og kun blande dig hvis det bliver meget voldsomt. De skal begge lige finde deres plads i forhold til hvem der bestemmer. Giv dem tid.
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 34 Svar: 120
Ja, jeg lader dem også være, men når det bliver voldsomt så blander jeg mig, da jeg ikke vil have kradset øjnene ud af min hund
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
Kat og hund ?