Kat.. Og hund? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Er der nogen herinde som både har kat og hund?
Hvordan har i gjort?
Katten eller hunden først osv.?
Hvad er jeres holdning til at have begge dyr samtidig?
Og er der nogen af jer det ikke lykkedes for?
Jeg selv kan ikke have hund, da min hidsigprop af en kat ikke kan fordrage andre dyr. Da hun var her først, vil jeg ikke overveje at gå på kompromis med hendes velbefindende
Vi har snakket en del om en ren hundegårdshund, men nej, hundens velbefindende er heller ikke til at lege med.
Derfor har vi "kun" kat, og må tage det op til overvejelse den dag hun ikke kan mere. Indtil da lever hun "ene-barns" tilværelsen herhjemme
aug 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 173
Tajs (vores hund) var her først, hvor jeg sidste år fik Nox, min hunkat. Der var intet der, hun var vant til hund i forvejen. Så fik jeg i år Figaro, hvis mor havde lært ham at hunde, de er livsfarlige og de skal bare angribes hvis de kommer for tæt på (dette havde jeg dog ikke tænkt over før jeg fik ham hjem). De kan godt være i samme rum, og er der mad er der ingenting. Men ellers kan Figaro godt stadig hvæse af Tajs, hvis han kommer for tæt på :).
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
Synes ikke der har været den store forskel i om katten eller hunden kom først. Da vi fik hunden hjem var den 8 uger og havde aldrig set en kat før. Da hun kom ind i stuen og fik øje på katten begyndte hun at gø, katten lod som om den hverken hørte eller så noget og derefter var de bedste venner. Da vi en del år senere fik de to sidste katte lukkede vi kattene ud i stuen og hunden sad lidt derfra og kiggede på. Det har altid været forbudt for hunden at jagte katte og det ved den godt så det har aldrig været et problem. Alle er fine venner nu og det er foregået helt stille og roligt.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hunden skal lære at den ikke må jagte katten og katten skal lære at hunden godt må være der og gider den ikke hunden så må den søge op i højden hvor katten ikke kan være..
De fleste af dem jeg kender der har både kat og hund har haft katten først, men jeg ser egentligt ikke den store forskel..
jeg har selv prøvet at en af vores venner havde deres hund med på besøg, og trods min hunkat aldrig havde set en hund på tæt hold før så tog hun ingen notits af den, hun gik oven i købet lige forbi den uden af værdige den et blik, men hunden til gengæld tog nu heller ikke den store notits af katten, den kiggede blot efter den, det til trods for at hunden blot var 4 mdr. men de havde jo kat hjemme så det var hverdag for den..
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
sep 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 123
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Min ene opdrætter, fortalte, at en killing hun havde solgt, og havde boet i hjem med hund i lang tid, pludseligt blev slået ihjel af hunden
Hunden var en terrier, og det står i mange bøger, at de kan jage mindre dyr i familien.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
sep 2012
sep 2012
okt 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 55
Kat.. Og hund?