{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for en serval
  • #1   1. dec 2009 Jeg så bare en masse youtube videoer hvor de er tamkatte lige som savannahen


  • #2   1. dec 2009 Hvis man har en savannah som der er to der har her inde, skal man så have en rovdyrstilladelse også

  • #3   1. dec 2009 Den sidste serval der er givet tilladelse til at holde privat i Danmark, ses her:

    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8590

    Nej, servalen er IKKE min - jeg har opdrættet aby'en, som med et vift med knurhåret styrede servalen


  • #4   1. dec 2009 Jeg er ikke helt med på hvordan det liiige foregår... men er det meget vild siden du skriver sådan der inde?
    Jeg har set så mange film om servalen og den ser super kælen og alm kælekatte-agtig ud, dog bare meget meget større


  • #5   1. dec 2009 Men FLOT er den

  • #6   1. dec 2009 Em ting er film - en anden ting er virkelighed. Den du er taget fra sin mor og opflasket for bare at få den nogenlunde tam og tila t styre.

    Det er kun en serval unge på billedet.

    Min private holdning om at bure villdkatte inde for menneskers skyld - den holder jeg helt for mig selv.


  • #7   1. dec 2009 Jeg ville også kun høre hvordan reglerne er og hvordan folks holdning er, da jeg intet kendskab har til det, så det er kun godt at du skriver sådan...
    Men savannahen er det noget helt andet så, eller er det også en meget vild kat?


  • #9   1. dec 2009 Prøv at læse her:
    (link fjernet)

    der er andre end dig der synes servaler (og Savannah katte) er flotte.
    Serval er jeg ret sikker på du ikke får lov til, savannah kan det være du kan få lov til at importere.
    Jeg er helt enig, de er uhyggeligt flotte, men man skal også tænke sig rigtig godt om, som Lis skriver tages de fra deres mor i en meget ung alder og flaskes op. Forældrene (/forfædrene) er fjernet fra naturen, til trods for at de er truede dyr.

    Hvad med en bengal istedet?
    Det er dejlige katte, som også har pletter og et mere 'vildt' sind end de fleste andre katte. Meget smukke og mere tilnærmelige - også i pris.
    smiley
    Pia (og Charley & Chili)


  • #10   1. dec 2009 nu er youtube jo ikke kun i danmark, de fleste af de videoer der ligger der er i USA, og "over there" kan man få lov til en del mere end man kan herhjemme hvad angår kæledyr smiley

    Personligt ville jeg ikke turde have sådan en


  • #12   2. dec 2009 Tak alle sammen - det var lige de svar jeg søgte.
    Ja jeg er også helt tosset med en Bengal, de er virkelig smukke - dem har jeg også haft lidt i tankerne hvis jeg skal have mig en kat.


  • #13   2. dec 2009 Stine, hold øjnene åbne hvis du en dag leder efter en bengaler smiley Der er nogle steder i Jylland, der ikke bør købes fra.

    ...udover det, så er det en god idé smiley Det er en skøn race.


  • #14   10. dec 2009 mette S - Vi har BabyDolls smiley ) Skrevet: 01-12-2009 13:43:07
    jo hvis du har rovdyrtilladelse så må du vel. men servalen er en truet dyreart, så er den ikke bedre tjent med at være der hvor den skal være :o)

    Louise D skriver: Det er ikke korrekt. Servalen er ikke en truet dyreart. Den er på CITES appendix II liste, som er en observationsliste. De Servaler man bruger i avlsprogrammer er alle født i fangenskab.

    ---------------------

    Servalen er en af de kattearter som er meget lette at gøre tamme, og som kan trives som tamme - fx i et hjem med andre husdyr. Derfor er selv F1 Savannah'er meget milde, venlige og imødekommende.

    Men det er korrekt at Servalen ikke er tilladt at holde i DK.


  • #15   11. dec 2009 Mange tak Louise - det var et brugbart svar smiley
    Har du selv en savannah?


  • #16   11. dec 2009 Louise D:

    "Styrelsen kan oplyse at serval (Leptailurus serval) og bengalsk tigerkat (Prionailurus bengalensis) begge er omfattet af Washingtonkonventionen/CITES. Serval er omfattet af bilag B/liste II (de truede arter) og bengalsk tigerkat er alt efter hvilken population der tales om omfattet af enten bilag A/liste I (de særligt truede arter) eller bilag B/liste II."

    Jeg synes lige præcis der står at bilag B/liste II omfatter de truede arter og ikke som du skriver (ikke er truet).

    Sakset fra:
    (link fjernet)

    smiley
    Pia


  • #17   11. dec 2009 Stine - Fotograf A Skrevet: 11-12-2009 10:59:57:

    [...] Har du selv en savannah?

    Louise D siger: Hvad i alverden får dig til at tro det? Har du ikke forstået at den er ulovlig at eje???
    Man kan godt have viden om ting uden absolut at skulle eje tingen! Og nu hvor vi har internettet er det endda meget nemt at søge viden aktivt. Jeg kan faktisk varmt anbefale det smiley Man kan kun blive klogere af det!

    ---------------------------------------
    Pia D Skrevet: 11-12-2009 11:08:55:
    [...]Serval er omfattet af bilag B/liste II ...

    Louise D skriver: bilag B/liste II er stort set det der i CITES hedder Appendix II. Begreberne med liste A-D er noget EU har indført som en skærpelse af CITES. Jeg forholder mig i ovenstående indlæg kun til CITES. Altså taler jeg om æbler og du om pærer! Appendix II er og bliver en observations liste. Hvordan S&N oversætter det i deres brevkasse må stå for deres egen regning.

    Arter på Appendix II er ikke umiddelbart udrydningstruet, men kan blive det hvis deres livsvilkår ændres. En ændring kan fx være ændringer eller begrænsninger i habitat, øget jagt/krybskytteri, nedsættelse af fertilitet mv. Derfor OBSERVERER man arternes tilstand, antal og udbredelse. Begynder en art at være udrydningstruet kan den flyttes til Appendix I.

    En anden del af CITES er at man monitorerer handel med CITES arter, og produkter lavet fra CITES arter. Appendix II arter er der ikke decideret forbud mod at handle, man skal "blot" fortælle at man handler dem (= flytter dem) og dokumenetere at det gøres på forsvarlig måde og af personer som har div. tilladelser i orden.

    --------------------------------

    Mit oprindelige indlæg opponerer blot imod en udpræget tendens herinde til at folk udtaler sig med sludder, halve vinde og myter om ting de tydeligvis ikke ved noget om, og ikke mindst fremlægger dette vrøvl som fakta....

    (og den svada er ikke møntet på dig Pia)


  • #18   14. dec 2009 Ej undskyld fordi jeg spørg om du har en savannah.
    Det kunne da godt være siden der er der to brugere her inde som har en, og derfor troede jeg at der måske var flere.
    Hvis det er så ulovligt at have en savannah så forstår jeg dog ikke helt at der er nogen som har dem.
    Og er der ikke flere slags ?





  • #19   15. dec 2009 Hej Stine
    Du har ret Savvanh er IKKE ulovlig, men man skal have tilladelse til at have tidlige generationer af dem.
    Hej Louise
    Jeg fatter heller ikke helt din meget pænt sagt 'kontante' måde at svare på, men orkede ikke at svare...
    mvh og god jul til alle
    Pia


  • #20   12. dec 2010 den er godt nok smuk den savannah kat, men er der nogle som ved hvor man kan købe sådan en hende, for er så forelsked i de katte.. så hvis der er nogle der ved noget om det så skriv enlig..

  • #21   12. dec 2010 Savannah katte er ikke lovlige at have mere i Danmark

  • Rene D
    Rene D Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 2 Svar: 7
    #22   8. aug 2018 - Er klar over at dette er en gammel tråd, men hvis andre, ligesom jeg, skulle havne herinde via en Google søgning er reglerne:

    Serval: IKKE lovlig mere at have som privatperson i DK.

    Savannah: (Krydsning af Serval og Tamkat.) Lovlig i DK - Kræver måske papir/tilladelse ved import fra Tyskland eller lign.
    - Der er ikke ret mange opdrættere og derfor er det dyre racekatte...

    Fra nettet, se CITAT herunder: http://da.24assistant.info/article/savannah-katte-en-hybrid-race-cat

    CITAT: "... - så lad mig introducere dig til Savannah. Denne eksotiske katterace blev accepteret af Cat Association (TICA), siden 2002, og er et populært alternativ til huskatte "almindelig"." CITAT SLUT...


  • #23   6. nov 2018 Som første og eneste TICA registrerede Savannah katteri i DK, vil jeg gerne kommentere på denne gamle tråd herinde.
    REGLERNE I DANMARK FOR AT MÅ HOLDE SAVANNAKATTE ER HELT ENKLE.
    MILJØ OG FØDEVARESTYRELSEN TILLADER F2 GENERATION SAVANNAH KAT OG SENERE GENERATIONER I DANMARK.
    Man er velkommen til at kontakte min Facebook side VikingSavannahs med spørgsmål om denne fantastiske racekat, som har stor interesse.
    Har I forvejen travlt med at at tilføje nye avlskatte, og er hele tiden opmærksom på hvad som rører sig i udlandet.
    VikingSavannahs har 3, F2 Savannah katte. 1, F3 hunkat af eget avl. 1, F4 hunkat, og 2 , F5 hankatte.
    Håber på både F3 og F5 killinger i foråret 2019. FØLG OS GERNE PÅ FACEBOOK .
    Mvh.Bodil Christensen VikingSavannahs


  • #25   7. nov 2018 Hentet fra Idé Nyt - gamle tal men siger en del:
    En Savannah killing koster mellem 8.000 og 80.000 kr. afhængig af hvilken generation og størrelse de har.

    Derud over står der, at de behøver meget plads - altså synes jeg ikke at det er en kat man skal have som kælekat - i hvert fald ikke de første generationer - og 80.000 for en kat, så er der da penge i at være opdrætter.


  • Rene D
    Rene D Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 2 Svar: 7
    #26   7. nov 2018 @Bodil C.
    Fin info... smiley


  • Rene D
    Rene D Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 2 Svar: 7
    #27   7. nov 2018 De falder i pris + Avlsdyr koster...

  • #28   8. nov 2018 Svar på tidligere kommentar.
    Det hele er et temperaments spørgsmål.
    Mener selvfølgelig ikke, at det er en kat for alle og enhver. Savannah katten er er en luxus kat. Stadig blandt en af verdens dyreste racekatte.
    Hvis jeg må oplyse de aktuelle priser på en Savannah kat, hvis vi ser det på verdensplan. Og vi behøver jo ikke oplyse priser herinde på hverken den afrikanske Serval eller første generation, da de jo ikke er tilladt at holde, så lad os da starte med:
    F2 koster fra kr 45.000,
    F3 koster fra kr. 25.000,
    F4 koster fra kr. 18.000,
    F5 koster fra kr. 12.000
    Osv.........
    Og ja, hvordan man synes at sit hjem bør være, er jo osse et temperament spørgsmål.
    En Savannah kat er en aktiv kat, og hvis man ikke kan give dem forhold, som de fleste katteelskere ville synes ville være optimale for en aktiv kat, så skal man selvfølgelig vælge en race, som er " sovedyr"??
    En Savannah kat er ikke en begynderkat, hvis man ønsker dem så tæt på Servalen som f. eks. F2.
    Men man kan så absolut sagtens erhverve sig Savannah kat, hvis man har lidt katte erfaring.
    Mange spørger mig, om de kan trives med andre katte, og ja, så absolut da.
    Men følg mig gerne på min Facebook side VikingSavannahs, og spørg endelig?? Eller ring for en katte sludder.
    Med venlig hilsen Bodil Christensen VikingSavannahs . Tlf: 20956067


Kommentér på:
regler for en serval

Annonce